دفتر مرکزی
ایران، ارومیه
تلفن تماس
04432386815-6
ایمیل پشتیبانی
support@servernet.ir




دیجیتال مارکتینگ


بازاریابی شبکه های اجتماعی :

امروزه تقریبا میتوان گفت شخصی را پیدا نمیکنید که اقلا در یک شبکه اجتماعی فعالیت نداشته باشد. با گسترش اینترنت و حضور پر شور کاربران علاقه مند به دنیای مجازی، بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی در فضای اینترنتی فراهم شد.

به تدریج بازاریابی از حالت محیطی و چهره به چهره فاصله گرفت و شکل جدیدی از خود را در محیط مجازی نشان داد. جالب آنکه حتی تبلیغات محیطی جذاب مانند بیلبوردهای خلاقانه نیز بیشتر از آنکه در دنیای حقیقی دیده شوند، در محیط مجازی به اشتراک گذاشته شده و لایک میشوند.

روش های بازاریابی شبکه ها اجتماعی :

مفهوم بازاریابی دیجیتال یا Digital marketing گسترده است و زیرشاخه های زیادی را شامل میشود. یکی از پرطرفدارترین زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social marketing است.

سوشال مارکتینگ یعنی شما خدمات یا محصولات خود را به گونه ای هماهنگ با ماهیت هر شبکه اجتماعی به کاربران آن معرفی کنید. این روش امروزه یکی از جدیدترین و بهترین شیوه های بازاریابی برای کسب و کارهاست.

بهره گیری از بازاریابی شبکه های اجتماعی در فضایی بی واسطه میتواند مخاطبان زیادی را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین محدودیت به سمت تجارت شما جذب کند. افزایش مخاطب دائمی، دریافت فوری بازخوردها، تعامل بیشتر با مشتریان و… از جمله مزایایی ست که میتوان برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی نام برد.

 

شبکه های اجتماعی چون فیس بوک با حدود دو میلیارد کاربر و اینستاگرام با بیش از هفتصد میلیون مخاطب، بسترهایی ایده آل برای کسب و کارها می باشند که به بازاریابی خدماتشان در آن ها بپردازند.

نرم افزار پیام رسان تلگرام که اساسا شبکه اجتماعی محسوب نمیشود، به واسطه استقبالی که در برخی کشورها مانند ایران از آن شده، مانند یک شبکه اجتماعی محلی عمل میکند. لذا میتوان همان استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای آن نیز پیاده کرد.

هدف نهایی در Social marketing این است که ضمن جذب حداکثری کاربران، بتوانیم طی پروسه ای شخص و برنامه ریزی شده، مخاطبان را به مشتری و هواداران دائمی برند شما تبدیل کنیم. برای تحقق این امر، هنگامی که سرورنت سفارش سوشال مارکتینگ را از کافرما دریافت میکند، در اولین قدم هدفگذاری کوتاه مدت و بلندمدت برای روند بازاریابی تعیین میشود. یکی از مهم ترین اصول در بازاریابی شبکه های اجتماعی شناخت مخاطبان هدف یک تجارت است. همچنین باید به واسطه تجربه و تحقیقات مشخص شود که تمرکز و چگالی فعالیت این مخاطبان در چه بخش هایی از یک شبکه اجتماعی بیشتر است.


نیاز به مشاوره و یا پشتیبانی دارید ؟!

تیم پشتیبانی سرورنت همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب پاسخگوی شما می باشد.



سرورنت از بانک اطلاعاتی جامعی در این مورد برخوردار بوده و بهترین استراتژی را برای معرفی هرچه بهتر و وسیع تر تجارت شما در فضای وب تدوین میکند. پس از هدف گذاری اولیه، نوبت به تولید محتوای مناسب برای انتشار در شبکه های اجتماعی میرسد. برای کاربران هر محیط، نوع خاصی از محتوا جذاب است. برای مثال محتوای متنی در توییتر محبوب است، از طرفی در اینستاگرام کاربران ترجیح میدهند تصویر یا ویدئوی کوتاه را بجای چندین خط متن مشاهده کنند. علاوه بر این شیوه گفتار و ادبیات شبکه های اجتماعی نیز باهم تفاوت دارند.

محتوای تولید شده برای محیط مجازی باید کوتاه، جذاب و با قابلیت انتشار حداکثری باشد. اگر متنی نوشته میشود باید روی هر کلمه آن حساب کرد؛ اگر ویدئویی ساخته میشود هر ثانیه آن از اهیمت خاصی برخوردار است؛ یا اگر پادکست صوتی تهیه میشود باید به گونه ای باشد که کاربر از شنیدن آن لذت برده و آن را با دوستانش هم به اشتراک بگذارد.