پرش لینک ها
افزایش امنیت وردپرس

افزایش امنیت وردپرس با استفاده از 7 روش طلایی

افزایش امنیت وردپرس با استفاده از 7 روش طلایی

ازآنجایی‌که تمامی سایت‌ها در معرض خطر هک شدن قرار دارند به همین دلیل افزایش امنیت وردپرس اهمیت بسیار زیادی دارد. پروسه طراحی سایت اهمیت زیادی دارد و معمولاً علاوه بر زمانی که برای آن سپری می‌کنید نیازمند پرداخت هزینه نیز هستید. ازآنجایی‌که این پروسه طولانی و زمان بر است به همین دلیل این موضوع که شرایط امنیتی آن را فراهم کنید لازم است تا این مسائل را بشناسید و از آنها استفاده کنید.

در برخی موارد ممکن است در حین طراحی سایت شما تمامی نکات را با دفت بسیار زیادی انجام دهید اما توجه داشته باشید که فضای اینترنتی همیشه در معرض حملات است. باتوجه‌به تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم تا دررابطه‌با 7 نکته طلایی محافظت از سایت وردپرسی صحبت کنیم.

افزایش امنیت وردپرس
افزایش امنیت وردپرس

نکاتی دررابطه‌با افزایش امنیت وردپرس

همان‌طور که گفتیم برای افزایش امنیت یک سایت لازم است تا شما با نکات مهم آن آشنا باشید. ازآنجایی‌که فضای اینترنتی به همان اندازه که جذاب، متنوع و با امنیت است به همان اندازه نیز قابلیت آسیب‌پذیری دارد. باتوجه‌به همین نکات لازم است تا شما برای بالابردن امنتی سایتتان نکاتی را در نظر داشته باشید از جمله،

  1. بارگذاری دائم و به‌روزرسانی
  2. به‌روزرسانی تم‌ها و پلاگین
  3. محدودیت هنگام ورود و تغییر رمز ورود هرچند وقت یکبار
  4. نصب فایروال
  5. محدودیت دسترسی کاربران
  6. فعال‌کردن اسکن امنیتی
  7. تهیه نسخه پشتیبان از سایت به‌صورت مداوم

به‌روزرسانی برای افزایش امنیت وردپرس

همان‌طور که می‌دانید به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایت شما مزایای بسیار زیادی دارد که در مقاله‌های دیگر سایت دررابطه‌با این مورد بسیار صحبت کردیم. یکی از مزایای که به‌روزرسانی سایت برای شما دارد افزایش امنیت وردپرس است. هرچقدر که شما سایتتان را با نسخه‌های به‌روزتر به‌روزرسانی کنید در نتیجه افزونه وردپرس نیز بهبود پیدا می‌کند و به همین دلیل بخش امنیتی سایت شما نیز زیاد می‌شود.

توجه داشته باشید که معمولاً به‌روزرسانی‌ها در فضای اینترنتی برای ازبین‌بردن ضعف‌ها و افزایش ویژگی‌های مهم است به همین دلیل هم هرچقدر فضای سایت شما به‌روزتر باشد در نتیجه امنیت آن نیز بهتر خواهد بود. برای اینکه شما بخواهید وردپرس را به‌روز کنید لازم است تا وارد قسمت داشبورد شوید و در آن قیمت جدیدترین نسخه را دریافت کنید.

به‌روزرسانی تم‌ها و پلاگین‌ها

به‌روزرسانی تم‌ها و یا پلاگین‌ها نیز مانند به‌روزرسانی وردپرس باعث افزایش امنیت وردپرس می‌شود. تمامی موضوع‌ها و یا افزونه‌هایی که بر روی وردپرس نصب می‌کنید لازم است تا به‌روز شوند. یکی از مزایایی که این موضوع برای سایت شما دارد جلوگیری و کاهش آسیب، نقض‌ها است که در نهایت می‌توان از آن‌ها محافظت کرد.

پلاگین‌ها مانند محصولات نرم‌افزاری هرچند وقت ممکن است دچار مشکل شوند و به همین دلیل لازم است تا همیشه مورد بررسی قرار گیرند و از به‌روز بودن آنها اطمینان حاصل کرد. علاوه بر مسئله به‌روزرسانی افزونه‌ها و تم‌ها لازم است تا تم‌های قدیمی و بلااستفاده را از وردپرس حذف کنید. ازآنجایی‌که که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید بنابراین یک بخش اضافی در سایت شما به‌حساب می‌آیند که پاک‌کردنشان بهتر از وجودشان است.

محدودیت هنگام ورود و تغییر رمز ورود

برای ورود به بخش‌های مختلف سایتتان لازم است تا از نام کاربری و رمز ورود استفاده کنید بدین منظور بهتر است تا برای ورود محدودیت ایجاد کنید. ازآنجایی‌که برخی از سایت‌ها ورود نامحدود کاربر را به فضای وردپرسی ایجاد می‌کنند این موضوع دقیقاً متضاد با افزایش امنیت وردپرس است و ممکن است برعکس نیز عمل کند.

باتوجه‌به همین موضوع هکرها می‌توانند از انواع رمزها و نام کاربری برای ورود به سایت شما استفاده کنند. دومین مورد بااهمیت در خصوص ورود به سایت تغییر رمز عبور است که حتماً باید هرچند وقت انجام شود. توجه داشته باشید که نباید هر روز و یا هر هفته رمزتان را تغییر دهید همین‌قدر که هر 2 یا 3 ماه این کار را انجام دهید کافی است.

نصب فایروال

نصب فایروال یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت وردپرس است که از این طریق می‌توانید از فضای اینترنتی خود محافظت کنید. فعالیت فایروال به این صورت است یعنی زمانی که شما فایروال را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب کنید به‌صورت خودکار از شما محافظت می‌کند. فایروال‌ها هر چیز مشکوکی که وارد کامپیوتر شما شوند را می‌فهمند و در صورت جدی بودن از سایت محافظت می‌کنند. در واقع فعالیت فایروال هیچ ارتباط مستقیمی با وردپرس ندارد ولی ازآنجایی‌که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ دفاع می‌کند به‌صورت غیرمستقیم بر سایت شما نیز تأثیر می‌گذارد.

افزایش امنیت وردپرس
افزایش امنیت وردپرس

محدودیت دسترسی کاربران

درصورتی‌که شما تعداد زیادی کاربر داشته باشید لازم است تا دررابطه‌با فعالیت آن‌ها محدودیت‌هایی ایجاد کنید. استفاده از یک پسورد یا رمز بسیار قوی می‌تواند تا حدودی این امنیت را برای شما به وجود بیاورد. وردپرس به‌صورت خودکار برای شما رمزهای قوی انتخاب می‌کند اما به این توجه داشته باشید که اگر از یک رمز ضعیف استفاده کنید وردپرس مانعی برای شما ایجاد نمی‌کند.

فعال‌کردن اسکن امنیتی

اسکن امنیتی مانند فایروال اما درون سایت شما فعالیت می‌کند و به‌گونه‌ای این کار را انجام می‌دهد که در صورت مواجه با هر چیز مشکوکی آن را از بین می‌برد. اسکن‌های امنیتی با اضافه‌شدن افزونه‌های تخصصی انجام می‌شود و به‌صورت آنتی‌ویروس بر روی سایت فعالیت انجام می‌دهند. یکی از پلاگین‌هایی که به‌صورت اسکن امنیتی عمل می‌کند jetpack است.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت برای افزایش امنیت وردپرس

قطعاً می‌دانید که کاربرد نسخه پشتیبان چیست و به چه دلیلی از آن استفاده می‌شود. نسخه پشتیبان و یا بک‌آپ‌گیری از سایت می‌تواند راهی باشد تا شما داده‌های سایتتان را به‌صورت ایمن در بخشی مناسب ذخیره کنید. برای اینکه شما بخواهید از سایتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید مانند اسکن سایت لازم است تا یک افزونه نصب کنید که دراین‌خصوص نیز می‌توانید از jetpack استفاده کنید.

افزایش امنیت وردپرس
افزایش امنیت وردپرس

روش‌های بسیار زیادی برای افزایش امنیت وردپرس وجود دارد که لازم است تا به آنها توجه کنید. توجه داشتن به هر یک از مواردی که گفتیم اهمیت بسیار زیادی برای سایت شما دارد و درصورتی‌که آن‌ها را نادیده بگیرید ممکن است تا با مشکل مواجه شوید. افزونه‌های مختلف برای محافظت از وردپرس وجود دارد و همچنین برخی از فعالیت‌ها باید توسط خودتان انجام شود و به‌روزرسانی وردپرس شما یکی از مهم‌ترین نکات است.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید