پرش لینک ها
سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت؛ 7 تکنیک حرفه‌ای

سئو داخلی سایت؛ 7 تکنیک حرفه‌ای

به‌طورکلی سئو به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو به دو صورت سئو داخلی سایت و سئو خارجی عمل می‌کند. اگر شما با مباحث مربوط به محتوا در سایت آشنایی داشته باشید اهمیت این موضوع یعنی سئو را می‌دانید. به‌طورکلی سئو داخلی و سئو خارجی دو بخش سئو به‌حساب می‌آیند.

سئو داخلی دررابطه‌با مسائل درونی سایت مانند، تصاویر، عناوین، محتوای متنی و… است. سئو خارجی به مباحث دیگری از جمله بک‌لینک‌ها و یا هاست مربوط می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم دررابطه‌با موضوع سئو داخلی که یکی از مسائل بسیار مهم و بااهمیت در سایت است صحبت کنیم.

سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت

برای اینکه با سئو داخلی آشنا شوید همان‌طور که گفتیم سئو داخلی سایت دررابطه‌با مسائل درونی است. تمام مسائلی که لازم است تا درون سایت رعایت کنید سئو داخلی به‌حساب می‌آید. تمامی بخش‌های مربوط به سایت شما مربوط به بحث سئو داخلی یا on page seo است.

شما با استفاده از سئو داخلی می‌توانید به بهترین نحو سایتتان را مدیریت کنید و آن را به نمایش بگذارید. اصول سئو داخلی در درجه اول باعث جلب‌توجه موتورهای جستجو و در درجه دوم باعث جلب کاربر می‌شود. اگر شما بتوانید استانداردهای مختلف سئو داخلی را رعایت کنید صفحات سایت شما به نمایش در می‌آیند.

8 تکنیک در سئو داخلی

همان‌طور که می‌دانید هروقت که حرف از مسائل مربوط به سایت زده می‌شود تکنیک‌های سئو در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند. تکنیک‌های مختلفی در خصوص سئو داخلی سایت وجود دارد از جمله،

  1. عنوان‌ها
  2. متا دسکریپشن
  3. ساختاربندی
  4. کلمات کلیدی و چگالی کلمات کلیدی
  5. تگ‌ها
  6. لینک‌دهی داخلی
  7. تصاویر و ویدئوها

اهمیت عنوان‌ها در سئو داخلی سایت

اگر بخواهیم تکنیک‌های سئو داخلی را دسته‌بندی کنیم در قدم اول انتخاب عنوان‌ها قرار دارند. عناوین در سئو داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند و باید بادقت کافی انتخاب شوند. اگر شما بتوانید عنوان‌ها را بادقت و باتوجه‌به اصول مختلف مربوط به انتخاب عنوان تعیین کنید نتیجه بسیار خوبی مشاهده خواهید کرد. عنوان‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که در آن‌ها از کلمه کلیدی به‌کاررفته باشد. این تکنیک در سئو داخلی باعث می‌شود تا کاربران هنگام سرچ کلمه کلیدی وارد سایت شما شوند.

سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت

متا دیسکریپشن در سایت

متا دیسکریپشن یا تگ توضیحات یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل در خصوص سئو داخلی سایت است. تگ توضیحات نباید زیاد طولانی باشد و باید به‌صورت خلاصه‌وار اصل مطلب را برساند. نکته مهم در خصوص تگ توضیحات این است که اگر بین توضیحات متا و محتوا تناسبی وجود نداشته باشد گوگل فوراً متوجه این موضوع خواهد شد. درصورتی‌که توضیحات متا به‌درستی درج نشده باشد بنابراین محتوای شما توسط گوگل اسپم می‌شود. برای اینکه نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است تا حداقل دو بار از کلمه کلیدی اصلی مورد نظرتان استفاده کنید.

ساختاربندی URL در سئو داخلی

یکی دیگر از موضوعات موردتوجه برای موتورهای جستجو ساختاربندی url است. این تکنیک سئو داخلی سایت باید به‌گونه‌ای انجام شود که آدرس صفحه و لینک محتوا به‌درستی تایپ شود. برای بهبود نتیجه لازم است تا از کلمه کلیدی استفاده کنید. لازم است تا یک‌بار هم که شده از کلمه کلیدی در URL استفاده شود.

کلمات کلیدی و چگالی کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی نکته کلیدی دررابطه‌با سئو داخلی سایت است. اگر شما تمامی موارد مربوط به سئو را رعایت کنید اما کلمه کلیدی مناسبی نداشته باشید در واقع هنوز نیمی از راه را نرفته‌اید. کلمات کلیدی مانند عنوان باتوجه‌به یک سری اصول به‌خصوص انتخاب می‌شود. موضوع مهم دیگری که در خصوص کلمه کلیدی وجود دارد مبحث چگالی است.

به‌طورکلی بهتر است تا بین 2 تا 5 درصد درون یک محتوا از کلمه کلیدی استفاده شود. درصورتی‌که شما از تعداد زیادی کلمه کلیدی استفاده کنید در واقع از سئو کلاه‌سیاه استفاده کرده‌اید و به همین دلیل جریمه می‌شوید. همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد که بتوانید در بهترین جای ممکن کلمه کلیدی را قرار دهید.

اهمیت تگ‌ها در سئو داخلی

مسئله مهم دیگر در خصوص تکنیک‌های سئو داخلی مسئله تگ‌ها و تگ‌های بدنه محتوا است. تگ‌ها که به 1 تا 6 تقسیم می‌شوند اهمیت زیادی به‌خصوص در ظاهر محتوا دارند. برای استفاده از تگ‌ها نکات بسیار ریز و بااهمیتی وجود دارد. بهتر است تا در محتوا از تگ‌های، H1، H2، H3 استفاده شود و بهتر است از تگ‌های بعدی مانند 4، 5، 6 استفاده نشود.

تگ H1 مهم‌ترین بخش یک محتوا به‌حساب می‌آید. شما از تگ‌ H1 فقط یک‌بار می‌توانید استفاده کنید و لازم است تا در تگ‌ H1 از کلمه کلیدی استفاده کنید. در زیر عنوان تگ‌ H1 نیز لازم است تا کلمات کلیدی استفاده شود. از تگ‌های دیگر یعنی H2 و H3 به هر تعدادی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید. استفاده از تگ‌ها به‌نوعی باعث نظم سایت می‌شود.

لینک‌دهی داخلی

باوجوداینکه لینک‌دهی خارجی در کنار لینک‌دهی داخلی نیز باارزش است اما باید بدانیم دلیل لینک‌دهی چیست. لینک‌دهی داخلی در سئو داخلی سایت برای ایجاد ارتباط بین بخش‌های مختلف سایت اهمیت دارد. اگر شما بتوانید از لینک‌های درست درون محتوا استفاده کنید نتیجه مثبت آن را نمی‌توانید انکار کنید. در این صورت شما می‌توانید افراد مختلف را با استفاده از لینک به بخش‌های دیگر ارجاع دهید و هیچ‌وقت محتوای شما از دید کاربران پنهان نباشد.

تصاویر و ویدئوها در سئو داخلی

تصاویر نباید به‌گونه‌ای باشند که حجم زیادی از سایت را اشغال کنید. باوجوداینکه تصاویر و ویدئوها برای افراد بسیار جالب‌تر از محتوای متنی هستند اما شما باید به سئو سایت اهمیت بدهید. در قدم اول بهتر است تا تعداد تصاویر را باتوجه‌به محتوای متنی تعیین کنید. تعداد تصاویر نباید بیش از اندازه زیاد باشد زیرا این موضوع می‌تواند باعث عدم رغبت کاربر شود.

سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت

باتوجه‌به مواردی که گفتیم اکنون شما از اهمیت سئو داخلی سایت مطلع هستید. تکنیک‌هایی که به شما آموزش دادیم در حال حاضر از جمله بهترین روش‌ها در سئوی سایت هستند. اگر شما بتوانید از این موضوعات به بهترین نحو استفاده کنید نتیجه بسیار خوبی به دست می‌آورید. سئو در سایت تأثیر بسیار زیادی دارد و گوگل نیز اهمیت بسیار زیادی به این اصول می‌دهد. ربات‌های گوگل زمانی برای سایت شما ارزش قائل می‌شوند که اصول و قوانین مربوط به سئو را رعایت کنید.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید