پرش لینک ها
طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملاً حرفه ای

طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملاً حرفه ای

اگر که شما صاحب یک کسب و کار می‌باشید یا نیت راه‌اندازی کسب و کاری را در سر دارید. می‌خواهید فروش خدمات و کالاهای خویش را بیشتر کنید، میبایست به فکر طراحی اپلیکیشن باشید. زیرا اپلیکیشن روند خرید و ارتباط با مشتریان را سهل‌تر می‌نماید. اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد، مزایای رقابتی خود را بیشتر کنید و از رقبای خویش متمایز گردید.

فروش خود را به بیست و چهار ساعت در شبانه روز ارتقاء بخشید. از سویی هزینه‌های تبلیغاتی خود را کم نمایید‌. به آسانی می‌توانید با ارسال نوتیفیکیشن، مشتریان خویش را از نوین‌ترین محصولات و خدمات آگاه سازید. البته لازم است، طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملاً حرفه‌ای باشد. این گونه خواهد بود که می‌توان بازخورد لازم را از آن کسب نمود. اپلیکیشن میبایست UI/UX اختصاصی و مطلوب داشته باشد تا کاربران را به خود جذب کند‌.

 

 برخی از مهم‌ترین مزایای ساخت اپلیکیشن؛

عظیم‌ترین مزیت طراحی اپلیکیشن همگام بودن کسب و کارها با فناوری می‌باشد. ولیکن اپلیکیشن مزیت‌های دیگری هم به همراه خود دارد که در امتداد مطلب بدان اشاره خواهیم کرد؛

  • بیست و چهار ساعته در اختیار مشتری خواهید بود.
  • برند تجاری شما رشد نموده و توسعه پیدا خواهد کرد.
  • در این مسیر تعداد راه‌های ارتباطی بسیاری ایجاد خواهد شد.
  • ارتباط و تعامل دو سویه میان شما و مشتری ایجاد خواهد شد.
  • خدمات را می‌توانید، علاوه بر حالت آنلاین در شرایط آفلاین هم به مشتری ارائه دارید.
  • و… .

 یک اپلیکیشن حرفه‌ای دارای چه ویژگی‌هایی است!

  • آن، شخصی سازی شده باشد.
  • به گونه‌ی آفلاین هم عمل نماید.
  • از امنیت بالایی برخوردار باشد.
  • دارای سرعت بالا بوده و کُند نباشد.
  • حاوی بروز رسانی هدفمند و منظم باشد‌.
  • آنالیز و وارسی رقبا به گونه‌ی دوره‌ای صورت پذیرد.
  • از قابلیت جست‌وجوی پیشرفته در اپلیکیشن بهره‌مند باشد‌.

 

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملاً حرفه‌ای؛

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملاً حرفه‌ای؛ مرحله ابتدایی؛ ایده و غایت خویش را از طراحی اپلیکیشن معین نمایید؛

در اختیار داشتن یک ایده منحصر به فرد نقطه آغاز هر پروژه نوین است. به همین دلیل لازم است غایت خویش را از طراحی اپلیکیشن به وضوح و روشن تعریف نمایید. کاربرد آن چیست! اپلیکیشن قرار است چه کاری انجام دهد؟ وجه تمایز آن با دیگر رقبا چیست؟ مخاطب اپلیکیشن چه اشخاصی هستند!

آیا بهره‌گیری از اپلیکیشن لااقل یک مشکل متداول کاربران را حل و فصل خواهد نمود؟ نیز از سویی، معین ساختن یک غایت روشن و شفاف از طراحی و ساخت اپلیکیشن نیز به شما کمک خواهد نمود تا سریع‌تر به مرحله‌ی اجراء دست پیدا کنید.

 مرحله دوّم؛ طراحی نمودن وایرفریم؛

طراحی وایرفریم در واقع یک مرحله پیشتر از طراحی گرافیکی اپلیکیشن می‌باشد و کمک می‌نماید با آنالیز و وارسی رابط کاربری خوبی را مهیا سازید. نیز از سویی، ضمن این مرحله شما خواهید توانست خصوصیات بصری، طرح و ساختار اپلیکیشن را طراحی نمایید. این مرحله از اهمیت چَشم‌گیری برخوردار است.

زیرا ابتدایی‌ترین طرح اوّلیه از اپلیکیشن به تمامی اعضای مجموعه (گرافیست، برنامه نویس، پشتیبان‌ و…) کمک خواهد کرد تا درک صحیحی از اپلیکیشن داشته باشند. این طرح‌ها میبایست تحت عنوان مرجع برای فاز بعدی پروژه مورد استفاده واقع بشود.

مرحله سوّم؛ انجام برخی از تحقیقات در ارتباط با اپلیکیشن؛

این تحقیق دارای چهار غایت اصلی است؛

° الهام بخش طراحی اپلیکیشن خویش را پیدا کنید.

° در ارتباط با شیوه‌ی کار نمودن و موضوعات فنی اپلیکیشن برخی اطلاعات را به دست آورید.

° تحقیق نمایید که چگونه شما می‌توانید برای اپلیکیشن خویش بازاریابی نموده و کسب درآمد کنید.

° آیا اپلیکیشن دیگری در این زمینه وجود دارد؟ آیا کاربرد آن با اپلیکیشن شما یکی می‌باشد و یا خیر!

در حالی که امکان دارد شما فکر نمایید که یک ایده ناب و کمیاب دارید، به دنباله‌ی انجام تحقیقات متوجه گردید، اپلیکیشن‌های بسیاری مشابه ایده‌ی شما وجود دارد. زیرا بیش از یک میلیون برنامه ضمن پلتفرم‌های اندروید و نیز iOS وجود دارد و ساخت چیزی که پیشتر انجام نگردیده است حدوداً غیر ممکن به نظر می‌رسد.

با این حال شما نباید دلسرد گردید و می‌باید برروی پروژه خویش، ایجاد وجه تمایز اپلیکیشن خود از دیگر اپلیکیشن‌ها و جذب کاربر به خود متمرکز گردید. یکی از نکات حائز اهمیت در این حیطه آن است که، اشتباهات کلیدی و نقاط ضعف اپلیکیشن‌های رقیب را شناسایی نمایید. نیز از سویی، انتظارات کاربران از اپلیکیشن را بشناسید و تحت عنوان یک خصوصیت در اپلیکیشن خویش از آن بهره گیرید.

 مرحله چهارم؛ طراحی گرافیک اپلیکیشن را انجام دهید؛

در بطن این مرحله ایده‌ای که برای اپلیکیشن دارید و وایرفریم آن آماده گردیده بود در قالب یک طرح گرافیکی آماده نموده و به شما ارائه خواهد گردید. به هنگام وجود تأیید از جانب شما، به مرحله‌ی بعد خواهیم رسید. اهمیت این مرحله بسیار زیاد است، چرا که ارتباط میان صفحات، کارکرد اپلیکیشن و شیوه‌ی کار با آن کاملاً معین می‌گردد و به عبارتی می‌توان نقشه راه را معین نمود.

 مرحله پنجم؛ برنامه نویسی بک اند نیز فرانت اپلیکیشن؛

در این قسم اپلیکیشن بنابر UI/UX که ضمن مرحله پیش آماده و تأیید گردیده بود برنامه نویسی و اجراء خواهد شد. بک اند و فرانت مقصود همان شکل ظاهری و باطنی اپلیکیشن می‌باشد.

 مرحله ششم؛ تست نمودن اپلیکیشن؛

ضمن این مرحله بهتر می‌باشد اپلیکیشن را با UI/UX خود تطبیق بدهید. با ابزارهای موجود اپلیکیشن را از منظر سرعت خود، میزان امنیت، کارکرد وارسی نمایید. نیز، از دوستان، اعضای خانواده، همکاران، کارشناسان متبحر خواستار شوید که به شما در وارسی نمونه ابتدایی کمک نمایند‌. از آن‌ها این چنین بخواهید بازخورد صادقانه بدهند، ایرادات اپلیکیشن را بیان دارند‌.

 

پارامترهای تأثیرگذار بر طراحی اپلیکیشن موبایل؛

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که؛ پیش از اقدام جهت ساخت اپلیکیشن موبایل، می‌باید معین نمایید که می‌خواهید پروژه خویش را جهت سیستم عامل اندروید شروع نمایید و یا آن‌که غایت از طراحی و ساخت نرم‌افزار‌های موبایل جهت سیستم عامل iOS  است! جهت اتخاذ هریک از این سیستم عامل‌ها پارامترهای بسیاری اثرگذار خواهد بود که بهتر است در امتداد مطلب، به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم.

پارامترهای تأثیرگذار بر طراحی اپلیکیشن موبایل؛هزینه مربوط به طراحی اپلیکیشن موبایل؛

طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید در برابر سیستم عامل IOS نیاز به صرف هزینه‌ی کمتری دارد که این عامل منجر گردیده است تعداد طراحان نرم‌افزار‌های اندروید بسیار بیشتر از طراحان و برنامه نویسان iOS  باشد‌. از جمله عواملی که منجر می‌گردد هزینه طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای جهت پلتفرم IOS بیشتر بشود، پیچیده و سخت بودن برنامه نویسی نرم‌افزار‌های IOS است.

 عرضه به بطن بازار؛

به گونه‌ای کلّی جهت ساخت نرم‌افزار‌ موبایل برای سیستم عامل آیفون تنها یک درگاه تحت عنوان اپل استور وجود دارد. حال آن‌که جهت ارائه اپلیکیشن‌های اندرویدی تعداد درگاه‌های بیشتر و توانمندتری به چَشم می‌خورد. مازاد بر این‌ها، عدم وجود هیچ‌گونه واسطه جهت انتشار نرم‌افزار‌های اندرویدی در میان تلفن همراه‌ها و دستگاه‌های متنوع یکی از عوامل بسیار حائز اهمیتی است که ضمن طراحی برنامه موبایل اندرویدی اثرگذار است.

حال آن‌که شما به هیچ عنوان نخواهید توانست به آسانی نرم‌افزار‌های آیفون را میان دستگاه‌ها جابه‌جا نمایید و جهت بهره‌گیری از آن‌ها قطعاً می‌باید به سراغ بازارهای مجاز رهسپار بشوید.

 مقدار کیفیت ساخت و طراحی اپلیکیشن؛

یک سری فیلتر‌های ویژه به جهت عرضه نرم‌افزار‌ها در بازارهای اندروید نیز آیفون وجود دارد که مقدار کیفیت نرم‌افزار‌های طراحی گردیده را معین می‌سازند. به گونه‌ای جامع و کلّی از آن سوی که اپلیکیشن‌های مورد بهره‌گیری ضمن سیستم عامل آیفون از فیلتر‌های کیفی اپل استور عبور می‌نمایند از میزان کیفیت بیشتری هم برخوردار هستند.

البته که ما می‌توانیم علّت این امر را در وجود قوانین و مقررات سختگیرانه تریست که شرکت اپل در نظر انگاشته است، خلاصه داریم. از سویی دیگر، زمانیکه شما اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل برای اندروید می‌نمایید، به علّت وجود متخصصان بیشتر و تأدیه هزینه‌های اندک‌تر، محصول پایانی به هنگام بهره‌گیری کاربران از کیفیت مطلوبی برخوردار خواهند بود.

 معرفی اقسام گوناگون اپلیکیشن موبایل؛

اپلیکیشن‌های موبایل به علّت بهره‌گیری از زبان‌های گوناگون برنامه نویسی نیز فریم ورک‌ها شباهت بسیاری به نرم‌افزار‌های کامپیوتری خواهند داشت. به گونه‌ای جامع و کامل اپلیکیشن‌های موبایل به اقسام بیان شده در قسمت ذیل تقسیم می‌شود؛

اپلیکیشن‌های محلی؛

این قبیل از نرم‌افزار‌ها، جهت بهره‌گیری در پلتفرم‌های خاص و ویژه اندروید و آیفون طراحی می‌گردند که طراحی آن‌ها به واسطه‌ی یک سری از وسیله‌های توسعه نرم‌افزار و زبان‌های برنامه‌ نویسی که مورد پذیرش پلتفرم مدّنظر است، صورت می‌پذیرد.

 اپلیکیشن‌های HTML5؛

این قبیل از نرم‌افزار‌های موبایلی با بهره‌گیری از فناوری‌های شناخته گردیده‌ای همانند؛ جاوا اسکریپت، CSS طراحی می‌گردند. به آسانی می‌توانید این گونه از نرم‌افزار‌ها را با اعمال دگرگونی‌های کوچک به پلتفرم‌های دیگر انتقال دهید.

 اپلیکیشن‌های ترکیبی؛

این گونه از نرم‌افزار‌ها، همان شکل که از عنوان آن‌ها معین است، ترکیبی از نرم‌افزار‌های پیشین هستند. نرم‌افزار‌های محلی به گونه یک کانتینر محلی می‌باشند و می‌توان اپلیکیشن HTML5 را بدان‌ها اضافه نمود.

 معرفی اقسام گوناگون اپلیکیشن موبایل؛ نکات حائز اهمیت در طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن موبایل چیست!

به هنگام طراحی نرم‌افزار‌ موبایل میبایست توجه نمایید که نرم‌افزار مدّنظر از اندک‌ترین مقدار پیچیدگی برخوردار باشد و کاربران بتوانند با بهره‌گیری از کلیدهای میانبر به غایت خود برسند. از جمله دیگر خصوصیاتی که یک نرم‌افزار موبایلی استاندارد می‌باید از آن برخوردار باشد، این است که اپلیکیشن مدّنظر منعطف باشد و کاربران به آسانی بتوانند اشتباهات و خطاهای خود را اصلاح نمایند‌.

طراحی برنامه موبایل به عبارتی روند طراحی و تولید اپلیکیشن موبایل است که قابل اجراء برروی پلتفرم‌های گوناگون موبایل است. مقصود از پلتفرم موبایل، سیستم عامل موبایل می‌باشد. به عنوان نمونه؛ سیستم عامل گوشی‌های هوشمند آیفون و پلتفرم موبایل‌های گوگل، اندروید می‌باشد. هر پلتفرم ضوابط و نیازمندی‌های ویژه خویش را جهت ایجاد اپلیکیشن دارد. اپلیکیشن موبایل در آیفون با زبان سویفت پیاده‌سازی خواهد شد، در حالی که ضمن اپلیکیشن اندروید از جاوا بهره‌گیری می‌شود.

 و در پایان؛

دوستان عزیز ما در این متن از خود ضمن سرورنت سعی نمودیم شما را با طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملاً حرفه‌ای آشنا سازیم. دوستان عزیز شما می‌توانید طراحی اپلیکیشن خود را به ما در مجموعه سرورنت واگذار کنید. ما همیشه و در همه حال سعی می‌کنیم همراه شما باشیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید