پرش لینک ها
لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست چیست؟ LocalHost

طراحان و مجریان وب‌سایت‌ جهت طراحی و همچنین ساخت وب‌سایت‌ خویش بدین موضوع نیازمند هستند تا نتیجه کدهای خویش را به اجراء در آورند. به همین دلیل در راستای اجرای کدهایی چون؛ CSS, html, JavaScript از مرورگر کامپیوتر و نیز جهت اجرای کدهای PHP و دیگر زبان‌های سمت سرور از وب‌سرور و یا مفسر بهره می‌گیرند تا این گونه بتوانند تمامی پروژه خویش را به اجراء رسانند. جهت اجرای زبان‌های سمت سرور ابتدایی‌ترین مسیری که به نظر می‌آید بهره‌گیری از یک سرور آنلاین و یا هاست می‌باشد تا پروژه شما به اجراء برسد. امّا این شیوه می‌تواند با خود مشکلات بیشماری را برای شما به همراه آورد. بنابر همین علل ما از یک فضای میزبانی محلی و یا در واقع لوکال هاست جایگزین هاست بهره می‌گیریم.

ما در امتداد این مطلب از خود در ابتدا بررسی خواهیم کرد که لوکال هاست به چه معنی است! پس از آن است که شیوه‌ی ایجاد لوکال هاست را بررسی خواهیم کرد. بهتر است در امتداد این مطلب از ما همراه‌مان باشید.

 

معنا و مفهوم اصطلاح لوکال هاست ؛

لوکال هاست یک فضایی محلی در کامپیوتر شخصی شما خواهد بود. در واقع فضایی همچون هاست یا یک سرور حقیقی را برای ما ایجاد خواهد کرد. پس از نصب نمودن برنامه‌های موردنظر خود برروی کامپیوتر تنها کافیست در راستای مشاده نمودن نشانی این وب هاستینگ داخل مرورگر خویش جمله‌ی http://localhost  را درج بنمایید. این نشانی در واقع همان نشانی محلی کامپیوتر شما خواهد بود که به آی‌پی 127.0.0.1 تنظیم شده است.

چرا لازم است از لوکال هاست به جای هاست استفاده بشود!

اکنون که به خوبی درک کردیم لوکال هاست چه است؟ زمان آن فرا رسیده است که وارسی بنماییم، چرا میبایست از لوکال هاست بهره گیریم! جهت وارسی نمودن کدهای پی‌اِچ‌پی خود نیاز خواهیم داشت که به اینترنت و همچنین یک سرور دسترسی داشته باشیم. بنابراین لازم است جهت تهیه یک سرویس استاندارد هزینه‌ای را پرداخت بنماییم. اغلب جهت اجراء و وارسی پروژه‌هایی که در فرآیند آزمایش هستند، مقرون به صرفه نخواهد بود که هزینه‌ای را پرداخت بنمایید. همچنین جدای از مبحث هزینه گاهاً امکان دارد که اصلاً نتوانیم به سرور و اینترنت دسترسی پیدا کنیم.

حال نکته دیگری که در این میانه‌ها وجود دارد این است که، هر زمان بخواهیم هر تغییر و تحولاتی برروی فایل‌های خویش در کامپیوتر ایجاد بنماییم، میبایست برروی هاست اصلی برخی تحولات را ایجاد بنماییم که البته به انجام رساندن این تغییرات و دگرگونی‌ها  زمان شما را تلف خواهد کرد. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که ویرایش‌ها و اصلاحات خود را برروی یک وب‌سرور مجازی اعمال نمایید و پس از نهایی شدن نتیجه کار، آن را برروی هاست آپلود بنمایید.

از دیگر نکاتی که نمی‌توان از بیان آن چَشم پوشی نمود این است که، امکان دارد کدهای ما حاوی اشکالات و گاهاً مشکلات امنیتی باشند و با واقع شدن برروی اینترنت صدمات و آسیب‌های جدی بدان وارد آید. بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم در راستای حفظ امنیت اطلاعات، ابتدا آن‌ها را در کامپیوتر شخصی خویش قرار داده و پس از نهایی گردیدن و برطرف شدن اطلاعات و باگ‌ها، آن‌ها را برروی هاست واقع بنمایید.

چرا لازم است از لوکال هاست به جای هاست استفاده بشود!برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لوکال هاست؛

  • رایگان است.
  • دارای سرعت بالا.
  • حفظ اطلاعات و امنیت شما.
  • آفلاین بوده و نیاز به اینترنت ندارد.
  • تغییرات آسان برروی آن قابل اعمال است.

شیوه‌ی ایجاد و برقراری لوکال هاست؛

اکثریت وب‌سایت‌‌ها با زبان پی‌اِچ‌پی نگارش می‌گردند که کامپیوترهای شخصی ما نمی‌تواند از آن به خوبی پشتیبانی بنماید. بنابر این علّت نیازمند نصب نرم‌افزارهایی خواهیم بود تا این کدها را برای ما تفسیر نموده و سیستم ما را آماده بنمایند‌.

در راستای انجام این کار ما خواهیم توانست این نرم‌افزارها را دانه به دانه برروی سیستم خویش نصب بنماییم‌. این نرم‌افزارها حاوی وب‌سرور، سرورهای ایمیل، سرور اِف‌تی‌‌پی و همچنین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب هستند. البته ما می‌توانیم از سرویس دهنده‌هایی که به حالت یک پکیج می‌باشند، بهره بگیریم. این پکیج‌ها با اکتفاء به گونه سیستم عامل، کلّیه‌ی نرم‌افزارها و تنظیمات منوط بدان را به صورت یک‌جا در خود دارند. بهتر است در امتداد مطلب خود ضمن سرورنت این سرویس‌ دهنده‌ها را کمی بهتر به شما معرفی بنماییم. لطفاً با ما همراه باشید.

شیوه‌ی ایجاد و برقراری لوکال هاست؛XAMPP؛

XAMPP جهت شبیه‌سازی لوکال هاست برروی تمامی سیستم عامل‌ها مورد بهره‌گیری واقع می‌شود و خدماتی را در حیطه‌ی ftp-perl و… ارائه می‌دارند. شاید به همین دلیل است که آن را از دیگر نرم‌افزارها تفکیک می‌نماید. می‌توان چنین بیان نمود که XAMPP از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های جهان به شمار می‌رود.

واژه‌ی XAMPP  در واقع کوتاه شده‌ی عبارت؛ X-OS, APACHE, MYSQL, PHP است. X-OS بدین معنا می‌‌باشد که می‌تواند برای سایر سیستم عامل‌ها چون؛ ویندوز یا لینوکس و حتی مک مورد بهره‌گیری واقع بشود.

WAMP؛

این قبیل از نرم‌افزار‌ها تنها مختص نسخه ویندوز می‌باشد و عملکرد آن چون XAMPP می‌باشد. WAMP در واقع کوتاه شده‌ی عبارت؛  WINDOWS, APACHE, MYSQL, PHP است.

MAMP؛

چنانچه که شما از سیستم عامل مک بهره می‌گیرید، این نوع از نرم‌افزار‌ها و استفاده از آن به شما توصیه می‌شود. واژه‌ی MAMP کوتاه شده‌ی عبارت؛ سیستم عامل با نام MAC سرور وب APACHE, MYSQL, PHP می‌باشد.

LAMP؛

این قبیل از نرم‌افزار‌ها در سیستم عامل لینوکس مورد بهره‌گیری واقع می‌شود و محیطی متن باز دارد که می‌توان تحولاتی ضمن آن برروی لینوکس اعمال نمود. واژه‌ی LAMP کوتاه شده‌ی عبارت؛ LINUX, APACHE, MYSQL, PHP می‌باشد.

آیا ما توانستیم اطلاعات موردنیاز شما را در ارتباط با لوکال هاست و جوانب مختلف آن در اختیار شما قرار بدهیم؟ بهتر است نگران نباشید چرا که شما می‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما منتظر حضور گرم شما در کنار خود هستیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید