پرش لینک ها

نرم‌افزار وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

نرم‌افزار وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

افرادی که در تولید محتوا و طراحی سایت هستند در مورد نرم‌افزار وردپرس آگاهی کاملی دارند. همین موضوع توانسته هواداران زیادی از سایت‌ها را جذب خود کند. در این مقاله سؤالات زیادی راجع به چگونه کارکردن با این نرم‌افزار و کارایی آن آماده کرده‌ایم که می‌توانید از این نر افزار استفاده کنید را بیان کرده‌ایم.

عموماً افرادی که سعی دارند وارد دنیایی وردپرس شوند سؤالات بسیار زیادی از اشخاصی که مهارت بالایی در این زمینه دارند می‌کنند. در این مقاله به زبان ساده‌تری دررابطه‌با وردپرس گفته می‌شود تا بتوانید به طور حرفه‌ای در دنیای وردپرس محتوا وارد کنید و برای خود سایتی را انتخاب و مدیریت کنید.

نرم‌افزار وردپرس
نرم‌افزار وردپرس

نرم‌افزار وردپرس به چه معنا استفاده می‌شود؟

زمانی که می‌خواهید یک وب‌سایت را بررسی کنید، بعضی از محتواهایی که به چشم شما می‌خورند برتری بیشتری نسبت به‌تمامی آنها دارند. وردپرس سیستمی است که می‌توانید بدون آگاهی و مهارت محتوای خود را وارد و سایت را راه‌اندازی کنید. سیستم وردپرسی متشکل از دو اصل است که موضوع اول قالب و موضوع دوم پوسته آن است. پوسته دارای تنوع بالایی است و بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید.

روش ساخت سایت چگونه است؟

به‌طورکلی سایت به دو روش طراحی می‌شود. در روش اول شما می‌توانید با استفاده از کدنویسی سایت مورد نظرتان را طراحی کنید. در روش دوم استفاده از نرم‌افزار وردپرس است. این نرم‌افزار به‌صورت قالب آماده سایتی که می‌خواهید را به شما تحویل می‌دهد.

سیستم CMS

سیستم CMS  یا مدیریت محتوا یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید بدون کسب مهارت یک سایت را راه‌اندازی کنید. در این سیستم شما می‌توانید خیلی راحت محتوایی که دارید؛ یعنی، فیلم، عکس یا متن را مدیریت کنید. از جمله ویژگی‌هایی مهم این سیستم که می‌توان نام برد، تغییرات صفحه‌ها و نگارش‌ها است که در کم‌ترین زمان ممکن تغییراتی که می‌خواهید را می‌توانید ایجاد کنید.

برنامه‌نویس و طراحی سایت

برای این که بخواهید طراحی سایتی را شروع کنید می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی آن را شروع و مدیریت کنید. در استفاده از این روش یعنی طراحی باید کدنویسی بلد باشید یعنی این که بخواهید فیلمی را در سایت وب خود قرار دهید حتماً باید کد موردنظر را وارد صفحه کنید تا این کار انجام شود. اگر تازه‌کار هستید این کار باعث می‌شود تا از طراحی سایت دل‌زده شوید. بهترین گزینه برای شما وردپرس است تا باتوجه‌به آن‌وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود.

هزینه‌های مربوط به وردپرس و مدیریت سیستم‌ها

درگذشته هزینه‌های زیادی صرف وب‌سایت‌های اینترنتی می‌شد. اشخاص کمی در این زمینه‌ها فعالیت داشتند و مبلغ زیادی برای این کار دریافت می‌شد. امروزه با استفاده از نرم‌افزار وردپرس تمامی این مشکلات حل شده است. باتوجه‌به قابلیت راحتی که در استفاده از این سیستم وجود دارد افراد زیادی مایل به فعالیت در این زمینه هستند.

در این نرم‌افزار شما می‌توانید با پرداخت هزینه خیلی کم سایتتان می‌تواند دیده شود. شما می‌توانید تمام چیزی که مدنظرتان هست و حتی محتوای خود را بروز رسانی کنید. یکی دیگر از حسن‌های این نرم‌افزار این است که در مدت کوتاهی می‌توانید آن را یاد بگیرید و خودتان سایت خودتان را مدیریت کنید.

امنیت وردپرس نسبت به سایت‌های روز دنیا

افراد بسیار زیادی از نرم‌افزار وردپرس استفاده می‌کنند. آمار نشان می‌دهد که حدود 30% از افراد جهان از این نرم‌افزار برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنند. هرچقدر از کاربردهای این نرم‌افزار گفته شود بازهم کم است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار به امنیت آن می‌توان اشاره کرد. اولین سؤالی که یک طراح به آن اهمیت می‌دهد امنیت وب‌سایتی است که طراحی می‌کند.

وقتی یک سایتی را طراحی می‌کنید مدت زمانی را برای طراحی آن صرف می‌کنید. از طرفی دیگر که بسیار حائز اهمیت است اعتباری است که طی مدت طولانی به دست آورده‌اید. در صورت غفلت تمامی زحمات حین طراحی سایت به هدر می‌رود. به همین دلیل یکی از راه‌هایی که بدون هزینه زیاد و با امنیت بالا می‌توانید از آن استفاده کنید وردپرس است.

نرم‌افزار وردپرس
نرم‌افزار وردپرس

کاربرد وردپرس در چه جایی است؟

وردپرس چه کاربردی دارد سوالی است که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید. این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های فراوانی دارد. در اینجا به تعدادی از کاربردهای وردپرس اشاره می‌کنیم،

  • طراحی سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • رایگان بودن این نرم‌افزار و دسترسی راحت آن
  • طراحی سایت باتوجه‌به سفارش مدیران در وردپرس
  • نصب راحت نرم‌افزار وردپرس
  • داری سیستم CMS یا مدیریت محتوا
  • به‌روزرسانی راحت نرم‌افزار
  • کاهش هزینه در ساخت سایت
  • امنیت بالای این نرم‌افزار

سیستم وردپرس برای چه سایت‌های استفاده می‌شود؟

شاید برای شما جالب باشد که این نرم‌افزار به دلیل ساده بودن آن در سایت‌های بزرگ دنیا استفاده نشود اما این برخلاف تصورات شماست. تعداد بسیار زیادی از سایت‌های معروف دنیا از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند. ازآنجاکه وردپرس دارای انعطاف‌پذیری بالایی است، این امر سبب شده تا طراحان سایت بتوانند باتوجه‌به آنچه که در ذهن خود وجود دارد برای طراحی سایت از این نرم‌افزار استفاده کنند.

اشتباهی که بعضی از کاربران نسبت به این نرم‌افزار دارند این است که نمی‌پذیرند که بخواهند طراحی سایت خود را با آن انجام دهند. چند مورد از انواع سایت‌ها را برای شما نام می‌بریم که قابلیت طراحی با وردپرس را دارند. از جمله سایت‌های،

  • آ
  • ساخت سایت شخصی
  • ساخت سایت فروش ملک
  • سایت ساخت موسیقی، فیلم یا عکس
  • سایت ساخت خرید فروش ماشین
  • سایت ساخت زبان‌های روز دنیا
  • سایت ساخت وبلاگ دهی
نرم‌افزار وردپرس
نرم‌افزار وردپرس

در خلاصه این مطالبی که برای شما بیان کرده‌ایم راجع به نرم‌افزار وردپرس که یکی از کامل‌ترین نرم‌افزار ها در زمینه طراحی سایت است. این نرم‌افزار قابلیت ساخت قالب و طراحی محتوا را دارد. وردپرس خاصیت انعطاف‌پذیری را می‌رساند و ناگفته نماند که امنیت بالای این نرم‌افزار آن را از دزدیده شدن توسط هکرها محفوظ می‌دارد.

از جمله قابلیت‌هایی که این نرم‌افزار دارد یادگیری و نصب سریع آن است. قابلیت‌های وردپرس این است که می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی این نرم‌افزار را یاد بگیرید و خود مدیر طراح سایت خود باشید. شما می‌توانید سایت خود را بروز رسانی کنید و لذت ببرید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید