پرش لینک ها
هاست و سرور متناسب صیانت

هاست و سرور متناسب صیانت

آیا می‌دانید که کلّیات طرح صیانت کاربران از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی به مرحله‌ی تصویب رسید! همان طرح که طی ماه‌های سپری شده تا به اکنون، به دنباله‌ی تصویب سریع آن بوده‌اند! امّا عاقبت چه می‌شود؟ در طرح جدید چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ اگر این طرح اجراء بشود، کسب و کار ما از بین خواهد رفت؟ بهتر است در امتداد این مطلب از سرورنت با ما همراه گردید. قطعاً که ما می‌توانیم پاسخ‌گوی خوبی به بسیاری از سؤالات شما در این زمینه باشیم.

اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضاهای مجازی در جلسه سوّم اسفند ماه، سال ۱۴۰۰ با هجده رأی موافق کلّیات طرح را به مرحله‌ی تصویب رساندند. در این بینابین رقابت بسیاری میان حامیان و منتقدان طرح صیانت ضمن ارائه و انتشار تفسیر نیز اطلاعاتی از آن در فضای مجازی منتشر شد و به همین دلیل با واکنش‌های بیشماری مواجه گردید.

 

طرح صیانت چیست؟ چه محدودیت‌هایی برای کاربران رقم خواهد زد؟

مسدود گردیدن هر گونه خدمات اینترنتی خارجی از سویی مسدود گردیدن سرویس‌های؛ گوگل، لینکدین، واتساپ، اینستاگرام، و…، مسدود گردیدن بهره‌گیری از گوگل پلی به همراه پلی استور، مسدود گردیدن آپدیت‌های ویندوز همراه با لینوکس و نیز آپدیت‌های گوشی تلفن همراه، الزام عامه به جهت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، تعطیلی مشاغل خانگی و خرد که داخل فضای مجازی همانند؛ اینستاگرام اقدام به عرضه محصولات خویش می‌کنند، اجبار کاربران به تأیید هویت خود در زمان ورود به اینترنت و به خطر افتادن حریم شخصی آن‌ها، از دسترس خارج گردیدن اپلیکیشن‌های برون مرزی.

این تنها بخشی از محدودیت‌ها برای کاربران خواهد بود! و امّا تصویب این طرح برای کاربران چه نتیجه‌ای را به همراه خود خواهد داشت.

آیا پس از اعمال طرح صیانت اینترنت از بین خواهد رفت؟

بعضی کارشناسان آی‌تی و ارتباطات اعلام می‌نمایند بنابر این طرح از کلّیه‌ی پلت‌فرم‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی همانند؛ واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، حتی گوگل پس از گذر یک سال اثری برجای نخواهد ماند. هرچند که مدافعان و حامیان این طرح از حق و حقوق کاربران در فضاهای مجازی با این نوع اظهارات مخالف می‌باشند. لذا کافی است نگاهی به ماده‌ی بیست و هفت طرح یاد شده بی‌اندازیم. این خواهد بود که می‌فهمیم پس از گذر تنها یک سال از اینستاگرام، واتساپ و… چیزی برجای نخواهد ماند.

بنابر ماده‌ی بیست و هفت این طرح خدمات‌رسان‌های خارجی همانند؛ اینستاگرام، واتساپ، و… چهار ماه پس از تصویب فرصت خواهند داشت که نماینده‌ی قانونی خویش را معرفی بنمایند و در راستای تعهدات ابلاغی کمیسیون اقدام بنمایند. کارشناسان ارتباط بر این باور می‌باشند از آن سوی که مشخص نمی‌باشد کمیسیون مربوطه چه نوع تعهداتی را از این کمپانی‌ها درخواست کند و نیز بنابر دلیل تحریم‌ها، هیچ یک از آن‌ها با این قانون ایران را همراهی نخواهند نمود.

حال بهتر است بازگردیم به سوی هاست و مجموعه ما در سرورنت. قطعاً که شما تا به اکنون با فاجعه برجای مانده از طرح صیانت آشنا شدید. البته که این طرح می‌تواند فجایع بیشماری به همراه خود داشته باشد که از این مطلب ما به دور است.

آیا پس از اعمال طرح صیانت اینترنت از بین خواهد رفت؟

نگاهی به هاست!

هاست در دنیای زبان انگلیسی به معنی میزبان می‌باشد که به قسمتی از سرور اطلاق می‌شود. یک سرور خود می‌تواند به چندین بخش قسم‌بندی گردد که به هر بخش آن، هاست اطلاق می‌گردد. یعنی هر قسمت از این سرور تحت عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌نماید. جهت راه‌اندازی یک وب‌سایت در محیط اینترنت پس از طراحی قالب وب‌سایت خویش، میبایست شما به دنبال یک هاست مناسب برای خود گردید.

حال پس از آن‌که متوجه گشتید مفهوم هاست چه می‌باشد میبایست با استناد به نیاز وب‌سایت‌ خویش (مقدار پهنای باند، میزان فضای میزبانی، میزان رم و…) یک هاست با خصوصیات معینی از کمپانی‌های هاستینگ اجاره بنمایید. این چنین قسمی از منبع یک سرور به شما عزیزان تعلق خواهد گرفت. پس شما می‌توانید تمامی اطلاعات و فایل‌های سایت خویش را در آنجا واقع بنمایید.

اهمیت هاست بسیار بیشتر از آن چیزی می‌باشد که شما فکر می‌کنید!

در راستای آن‌که وب‌سایت‌ شما در دسترس کاربران باشد، میبایست شما یک هاست پایدار و مطمئن داشته باشید. از دسترس خارج گردیدن وب‌سایت‌ها به گونه‌ای مداوم و پی‌درپی منجر خواهد شد به درآمد زایی وب‌سایت‌ شما صدمه‌ای جدی وارد آید. همچنین در موضوع سئو و واقع شدن در نتیجه گوگل متضرر خواهید شد. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم به سمت و سوی هر کمپانی هاستینگ رهسپار نشوید، چرا که این گونه تنها به خود ضربه می‌زنید.

سیستم ما می‌تواند هاست مناسبی برای ما باشد!

چنانچه که شما هم می‌دانید هاست قسمتی از یک سیستم همیشه روشن و البته متصل به اینترنت می‌باشد. اگر لحظه‌ای برای این سیستم اتفاقی رخ بدهد و یا آن‌که اتصال به اینترنت قطع و وصل گردد، وب‌سایت‌ شما از دسترس خارج گشته و دیگر هیچ فردی نمی‌تواند وب‌سایت‌ شما را تماشا کند‌.

در شرکت‌های هاستینگ لااقل یک تیم مجرب، طی بیست و چهار ساعت شبانه روز، آماده برطرف نمودن مشکلات احتمالی می‌باشند. نرم‌افزارهایی در سرورهای فعال می‌باشند که از عملکرد تمامی قسمت‌های سیستم، گزارش‌هایی می‌فرستند تا به هنگام بروز خطایی سریعاً ایرادات موجود شناسایی گردند‌.

چنانچه که از سیستم خود بهره گیرید با وقوع هر نوع مشکلی همانند؛ قطع گردیدن برق، مشکلاتی در اینترنت، خرابی در بخش سخت‌افزار و… وب‌سایت از دسترس کاربران خارج می‌گردد و جهت برطرف نمودن آن زمان بسیاری از شما تلف خواهد شد.

سیستم ما می‌تواند هاست مناسبی برای ما باشد!بهتر است در پایان مطلب خود چنین بگوییم که؛

یادتان هست که در ابتدا درباره صیانت با شما سخن گفتیم! حال اگر این اتفاق رخ دهد هاست چگونه می‌تواند مشکل ما را برطرف نماید؟ آیا این امکان وجود دارد؟ نگران نباشید چرا که ما در سرورنت هاست و سرورهایی را در اختیار شما خواهیم گذاشت که اگر هم تحریم‌هایی رخ دهد، از تحریم گذر نموده و مشکلاتی برای شما رقم نزد. این ما هستیم که می‌توانیم در همه حال و در تمامی شرایط کنار شما عزیزان باشیم. تنها کافی است که به ما اعتماد نموده و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید