پرش لینک ها
نگاهی کوتاه به هاست و انواع آن؛ -وبسایت سرورنت

هاست چیست؟ نگاهی کوتاه به هاست و انواع آن؛

هاست چیست؟ بله، این سؤالی است که بسیاری از عزیزان در حین طراحی وب سایت با آن مواجه می‌شوند. ما در سرورنت سعی نموده‌ایم به زبانی ساده و صریح مفاهیم هاست به همراه سرور را به شما بزرگواران توضیح دهیم. ما به شما توصیه می‌کنیم تا نقطه‌ی پایانی این متن با ما همراه گردید. قطعاً که خواهید توانست به پاسخ بسیاری از سؤالات خود دست پیدا کنید.

 

سرور چیست؟

به منظور آن‌‌که معنای هاست را بهتر درک کنیم، میبایست ابتدا به سراغ کلمه‌ی سرور رهسپار شویم. سرور عبارت است از یک کامپیوتر دائماً روشن و متصل به اینترنت. آن نیز منابع گوناگونی را همانند؛ رم، پردازنده، فضای ذخیره سازی،… را برای گیرنده‌های درون شبکه آماده می‌سازد.

و البته در مباحث شبکه‌ای سرور دارای معنی دیگر است که در این مبحث از ما جای نمی‌گیرد.

هاست چیست؟

هاست در زبان انگلیسی عبارت است از HOST که آن نیز به معنای میزبان است و به قسمی از سرور اطلاق می‌گردد. یک سرور خواهد توانست به چندین بخش تقسیم گردد (مقصود قسم‌بندی مجازی است) که به هر یک از قسمت آن، هاست اطلاق می‌شود.

یعنی آن‌که هر قسم از این سرور تحت عنوان یک هاست از یک وب سایت میزبانی می‌نماید. در راستای راه اندازی و ایجاد یک وب سایت  در جای جای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، میبایست شما به دنبال یک هاست مناسب برای خود بگردید.

پس از آن که شما متوجه شدید هاست چیست! میبایست با اکتفا به نیاز وب سایت خویش (مقدار پهنای باند، میزان فضای میزبانی، و…) یک هاست با خصوصیات معینی از کمپانی های هاستینگ اجاره نمایید‌. این گونه خواهد بود که قسمی از منبع یک سرور به شما تعلق خواهد گرفت. پس در این حالت می‌توانید کلّیه‌ی اطلاعات و فایل‌های سایت خویش را در آنجا جای دهید.

سؤالی که امکان دارد، ذهن شما را به خود مشغول نماید، این است که؛

چرا ما از سیستم‌های خود به عنوان هاست استفاده نمی‌نماییم!

» هاست چیست! -وبسایت سرورنت

آیا سیستم‌های ما می‌توانند هاست مناسبی اطلاق شوند!

همان‌گونه که در ابتدای این متن از سرورنت در قسمت (هاست چیست؟) بیان گردید، هاست قسمی از یک سیستم دائماً روشن و متصل به اینترنت می‌باشد. در صورتی که لحظه‌ای برای این سیستم اتفاقی رخ دهد یا آن‌که اتصال به اینترنت قطع گردد، سایت شما از دسترس کاربران خود خارج خواهد گشت. در این حالت خواهد بود که دیگر کسی نمی‌تواند سایت شما را ببیند.

در کمپانی‌های هاستینگ لااقل یک تیم مجرب در بیست و چهار ساعت شبانه روز، آماده می‌باشند تا مشکلات احتمالی را برطرف کنند. نرم‌افزارهایی در سرورها فعال هستند که از عملکرد کلّیه‌ی قسم‌های سیستم، گزارش‌هایی را ارسال می‌کنند تا به هنگام بروز مشکلاتی سریعاً ایرادات شناسایی و مشخص شوند.

چنانچه‌که شما از سیستم‌های خود بهره بگیرید با وقوع هرنوع مشکلی، چون؛ قطع گردیدن برق، مشکلات مربوط به اینترنت، خرابی‌های سخت افزاری و… سایت شما از دسترس خارج خواهد گشت و به منظور رفع مشکلات زمان بسیاری از شما گرفته خواهد شد.

از این جهت، اشخاص بدین دلیل از کمپانی‌های هاستینگ کمک دریافت می‌کنند که خود درگیر چنین مشکلاتی نگردند‌.

دلایل اهمیت هاست، بسیار فراتر از آنچه است که شما در ذهن دارید!

به منظور آن‌که وب سایت شما در اختیار کاربران واقع شود، میبایست هاستی پایدار و مطمئن در اختیار داشته باشید. جالب است بدانید که، از دسترس خارج شدن وب سایت‌ها به صورت پی در پی، منجر خواهد شد به فروش شما و درآمدزایی‌تان آسیب جدی وارد آید. نیز از سویی در مبحث سئو و واقع شدن در نتایج گوگل دچار ضرر شوید. از این جهت ما برای ساخت سایت در ارومیه این‌گونه به شما توصیه می‌کنیم که به سوی هر کمپانی هاستینگ رهسپار نشوید.

 

 

» دلایل اهمیت هاست، بسیار فراتر از آنچه است که شما در ذهن دارید! -وبسایت سرورنت

 

 

 

برخی از حائز اهمیت ترین انواع هاست چیست!

پس از آن‌که شما با سرور و هاست به خوبی آشنا گشتید، بهتر است ما انواع هاست را به شما معرفی نماییم.

✓ هاست وردپرس؛

هاست وردپرس، هاست لینوکس با توان و تنظیمات معین جهت میزبانی وب سایت‌های وردپرسی می‌باشد. در یک نگاهی کلّی، وب سایت وردپرسی ضمن سرورهای لینوکسی و همچنین ویندوزی قابل میزبانی می‌باشد. حال آن‌که از آنجا که وب سایت‌های وردپرسی بهره‌گیری بسیاری را از منابع سرور دارند، میبایست از سرورهایی به منظور میزبانی آنها بهره گرفته شود که حاوی منابع و سخت‌افزارهای توانمندی باشد.

کمپانی‌های هاستینگ، سرورهایی با قدرت معین را به میزبانی از وب ‌سایت‌های وردپرسی اختصاص داده‌اند که بدان هاست وردپرسی اطلاق می‌گردد. قیمت منوط بر این نوع از هاست از هاست های اشتراکی بیشتر می‌باشد.

✓ هاست ایران؛

مرکز داده به مجموعه‌ای از سرور، زیرساخت های مربوط به ارتباط و امنیت به جهت پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه اطلاق می‌گردد. حال به هاستی که مرکز داده‌های آن در ایران واقع گشته باشد، در اصطلاح هاست ایران اطلاق می‌شود. استفاده از هاست ایران، می‌تواند برای شما مزیت‌هایی چون؛

  • افزایش سرعت لود.
  • از میان نرفتن داده در تحریم.
  • رو به رویی با هزینه های کمتر.
  • پیشگیری از خروج ارز از ایران.
  • و… .

به همراه خود داشته باشد.

✓ سرور نیمه اختصاصی؛

هاست نیمه اختصاصی از جمله دیگر سرویس‌های میزبانی وب می‌باشد که ضمن آن یک سرور با اکتفا به نرم‌افزار‌های مجازی سازی چون؛ VMWARE به چند قسم مجزا تقسیم می‌گردد و هر بخش همانند یک سرور مجزا به کار گرفته خواهد شد. بدین حالت است که مشتری منبع و توان بیشتری به نسبت هاست اشتراکی در اختیار خود خواهد داشت.

✓ سرور اختصاصی؛

ضمن این سرور، یک سرور به مشتری اختصاص داده خواهد شد. به گونه‌ای که وب سایت او تنها استفاده کننده از منبع سرور خواهد بود. از آن سوی که سرور تنها از سایت شما میزبانی می‌نماید، از این جهت هراس کاهش امنیت و سرعت از سوی دیگر وب سایت‌ها وجود نخواهد داشت. این قبیل از هاست هزینه بالایی را به خود اختصاص می‌دهد و مناسب سایت‌های عظیم خواهد بود.

✓ میزبانی اشتراکی؛

در این قبیل از میزبانی، یک سرور به قسم‌های بسیاری تقسیم می‌گردد و هر قسم به سایتی تعلق خواهد گرفت. با این شیوه در یک سرور امکان دارد، تعداد بیشماری سایت میزبانی گردد.

هاست اشتراکی مقرون به صرفه خواهد بود و شما ملزم خواهید بود بابت همان میزانی از منابع که نیاز دارید، هزینه تأدیه نمایید. اغلب وب سایت‌ها در ابتدای کار خود و تا به هنگامی که اطلاعات و بازدید بسیار زیادی را به خود اختصاص نداده‌اند، ضمن هاست اشتراکی میزبانی می‌گردند.

✓ میزبانی ابری؛

ضمن میزبانی ابری همواره چندین سرور به گونه‌ی شبکه در حال کار کردن می‌باشند. وب سایت شما خواهد توانست از کلّیه‌ی منبع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سیستم‌ها بهره گیرد. یعنی آن‌که وب سایت در چهارچوب یک سرور با منابع محدود واقع نخواهد شد. از این جهت در موقعیت ‌هایی که نیاز به استفاده بیشتر از منبع باشد، خواهد توانست از دیگر سرورها در فضای ابری بهره گیرد.

و در پایان؛

دوستان عزیز، ما در این متن از سرورنت سعی نمودیم که شما را با هاست چیست؟ و انواع آن آشنا سازیم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید