پرش لینک ها
گوگل سرچ کنسول چیست

گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند

گوگل سرچ کنسول چیست؟ آموزش ۰ تا ۱۰۰ گوگل سرچ کنسول

 

سرچ کنسول چیست
سرچ کنسول چیست

سرچ کنسول یک نرم افزار کاملا رایگان میباشد که از سمت گوگل در اختیار کاربران قرار بگیرد شما با استفاده از این ابزار میتوانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که شاید هیچ گونه وب سایتی وجود نداشته باشد که چنین اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار بدهد زمانی که فردی تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرد، باید در مراحل ابتدایی اقدام به ثبت سایت در کنسول گوگل نماید. موضوع حائز اهمیت این است که از سرچ کنسول گوگل می توان برای اپلیکیشن ها نیز استفاده نمود. به همین دلیل توسعه دهندگان وب یا اپلیکیشن می توانند از آمار و اطلاعات حاضر در کنسول گوگل بهره ببرند. ممکن است در نزد خود بگویید گوگل سرچ کنسول چیست و چه کاربرد هایی میتواند برای یک شخص یا یک سایت داشته باشد که در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و برای شما بیان کنیم که گوگل سرچ کنسول چیست و استفاده از آن چه مزایایی میتواند داشته باشد.

گوگل سرچ کنسول چیست و چه کاربردی دارد

در مدتی قبل به گوگل سرچ کنسول ، گوگل وب مستر نیز گفته میشد ولی به مرور زمان و طی چندین به روز رسانی اسم آن کلا تغییر کرد البته قابلیت های آن نیز زیاد تر شد تا کاربران راحت تر بتوانند از سایت خود اطلاعات کسب نمایند گوگل سرچ کنسول مجموعه ای از ابزارهای سئو است که توسط سایت گوگل و برای استفاده وبمستران طراحی شده است. این ابزار که به صورت رایگان و توسط گوگل طراحی شده است به مدیران سایت ها اجازه میدهد تا درک درستی از عملکرد سایت خود در نتایج جستجو، وضعیت ایندکس صفحات و خطاهای احتمالی از نظر سرعت و نشانه گذاری داشته باشند.

البته مهمترین کاربرد این ابزار در شرایط ویژه و مشکلات است که بسیار به شما کمک خواهد کرد. بطور مثال در صورت جریمه شدن سایت شما، گوگل از همین طریق به شما اطلاع خواهد داد و یا متخصص سئو شما امکان بررسی وضعیت را خواهد داشت.باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که باید همیشه سعی کنید سایت خود را در سرچ کنسول چک کنید تا اگر خطری سایت شما را تهدید میکند از آن مطلع شوید زیرا همانطور که گفته شد گوگل از این طریق به شما اطلاع خواهد داد پس همیشه سعی کنید سایت خود را زیر نظر بگیرید و چک کنید تا هیچ گونه مشکلی پیش نیاد.

چرا همه افراد دارای وب سایت باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنند؟

گوگل سرچ کنسول ایجاد شده تا بتوانید اطلاعات دقیق تری از سایت و کاربرانی که وارد سایتتان میشوند به دست آورید شما با استفاده از گوگل سرچ کنسول میتوانید بفهمید که کدام بخش یا کدام صفحه از سایت شما بازدید بیشتری دارد یا به راحتی میتوانید بفهمید در چه کلماتی رتبه های خوبی دارید زیرا با استفاده از گوگل سرچ کنسول میتوانید تعداد کلیک های سایتتان را با استفاده از مدت زمان مشخص شده ای به دست آورید علاوه بر مشاهده این نوع اطلاعات، هنگام مشاهده خطاهای جدید توسط سرچ کنسول گوگل، ایمیلی دریافت خواهید کرد که به وسیله این هشدارها به سرعت از مشکلاتی که باید برطرف شوند با خبر می‌شوید. به همین دلیل همه افرادی که دارای وب سایت هستند باید نحوه استفاده از آن را بیاموزند!

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم به این که گوگل سرچ کنسول چیست و چه مزایایی میتواند داشته باشد بپردازیم همه ی کسانی که صاحب یک سایت هستند حتما باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کند زیرا میتوانید اطلاعات دقیق از سایت و بازدید کنندگان سایتتان به دست آورید.

همچنین اگر سوال یا نظری در  مورد گوگل سرچ کنسول چیست داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا ازطریق تماس با ما با تیم سرورنت  ارتباط برقرار کنید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان کوتاه پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید