پرش لینک ها

امروزه که شکل و روش بسیاری از کسب و کارها با گذشته تفاوت پیدا کرده، شیوه‌های تبلیغاتی نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و سر و شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. درواقع دیگر نمی‌توان با شیوه‌های قدیمی تبلیغات، کسب و کارهای اینترنتی امروزی را گسترش داد و به همین دلیل باید به دنبال یک روش جدید برای تبلیغات بگردید. اما یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های تبلیغاتی، تبلیغات در اینستاگرام است که بازده خوبی دارد و در گسترش کسب و کارها تأثیرگذار است. اگر می‌خواهید با این شیوه تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تعریفی ساده از تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در میان ایرانیان است که طبق آمار میلیون‌ها کاربر ایرانی در آن مشغول به فعالیت‌ هستند. از این رو این شبکه اجتماعی می‌تواند بستری مناسب برای تبلیغ خدمات و کالای شما باشد. امروزه اینستاگرام در کنار شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک یا یوتیوب فضایی مناسب برای تبلیغات اینترنتی است. با کمک تبلیغات در اینستاگرام شما ضمن معرفی کالا و محصولات خود امکان برندسازی را هم خواهید داشت. در ضمن می‌توانید کسب و کار خود را میلیون‌ها نفر معرفی کنید و مخاطبان فعال خود را افزایش بدهید. اینستاگرام می‌تواند فروش و سود بیشتری برای شما ایجاد کند.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

علاوه بر برندسازی و افزایش فروش، مزایای دیگری نیز در تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • دسترسی شما به کاربران خلاق و متفکر را آسان می‌کند.
  • تعامل بین فروشندگان و مشتریان را افزایش می‌دهد.
  • بستری برای تجارت رایگان و بدون محدودیت را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • میزان جذب مشتری و در نتیجه فروش محصولات را افزایش می‌دهد.
  • در قیاس با سایر روش‌های تبليغات مقرون به صرفه‌تر است.
  • با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام مدیریت مشتری‌ها راحت‌تر انجام می‌گیرد.
  • شما می‌توانید با گذاشتن یک استوری و در کمترین زمان ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار کنید.
  • مشتریان ثابت و وفادار شما افزایش پیدا خواهند کرد.

شیوه‌های تبلیغات اینستاگرامی

در مجموع 2 روش مهم  و پربازده برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در این بخش به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش‌های تبلیغات در اینستاگرام : تبلیغات اسپانسری (Instagram Ads)

در این روش می‌توان به صورت هدفمند تبلیغ کرد. به این صورت که تبلیغات شما متناسب با علایق مشتری‌ها برایشان به نمایش درخواهد آمد. برای انجام این روش تبلیغاتی داشتن یک اکانت فیسبوک الزامی است تا با کمک آن بتوانید صفحه اینستاگرام خود را به حالت بیزینس تبدیل کنید.

 پست‌های مربوط به تبلیغات با برچسب sponsored از سایر پست‌های موجود جدا متمایز می‌شوند. با این حال این شیوه از تبلیغات در اینستاگرام برای کاربران ایرانی مناسب نیست؛ چراکه شرایط تحریم حاکم بر ایران امکان استفاده از این آپشن را برای کاربران محدود کرده است و به همین دلیل تبلیغات در اختیار کاربران ایرانی قرار نخواهند گرفت.

دومین روش تبلیغات در اینستاگرام : تبلیغات اینفلوئنسری (influencer marketing )

در اینستاگرام پیج‌های گوناگونی از افراد اینفلوئنسر وجود دارد که علاوه بر محتوای مخصوص پیج خود، کالاها، محصولات و برندهای گوناگونی را نیز معرفی و تبلیغ می‌کنند. به این شیوه از تبلیغات به اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌شود. این شیوه به خصوص در میان کاربران ایرانی شناخته شده‌تر است و بازده خوبی هم دارد.

سومین روش : تبلیغات در پیج‌های عمومی

اگر در انجام این روش تبلیغاتی اصولی و درست عمل کنید، تاثیر بسزایی را در افزایش مخاطبان و فروش محصولاتتان مشاهده خواهید کرد. هزینه تبلیغات در این پیج‌ها کمتر از تبلیغات اینفلوئنسرها است  و عموما پست‌ها یا استوری‌های تبلیغاتی 24 ساعت در آن پیج باقی خواهند ماند. اما اگر نتوانید پیج درستی را برای تبلیغات انتخاب کنید نتیجه‌ خوبی نخواهید گرفت.

روش‌های مختلف تولید محتوای تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام صرفا به گذاشتن عکس و نوشتن یک کپشن ختم نمی‌شود، بلکه روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد که در ادامه به ‌آن‌ها می‌پردازیم.

تبلیغات به روش تصویری

مهم‌ترین عنصر در این روش تولید محتوا تصاویر و عکس‌های جذاب و گوناگون است. مهم‌ترین ویژگی اینستاگرام بالا بودن جنبه بصری در آن است. به همین دلیل نمایش دادن تصاویر زییا و جذاب در این شبکه اجتماعی می‌تواند جامعه مخاطبان شما را افزایش بدهد.

تبلیغ با محتوای ویدئویی

اگر یک فیلم از محصول یا خدمات خود تهیه کنید و برای انتشار در اختیار صفحات اینفلوئنسر یا عمومی قرار بدهید، از شیوه تبلیغات ویدئویی استفاده کرده‌اید که هزینه آن از تبلیغات تصویری بیشتر است اما بازده بهتری هم دارد. چراکه در ویدئو فرصت بیشتری برای معرفی محصول خود خواهید داشت.

تبلیغات در استوری

پیج‌هایی که بیش از 10 هزار نفر دنبال کننده داشته باشند، می‌توانند از گزینه گذاشتن لینک در استوری استفاده کنند و محصولات و خدمات گوناگون را به این روش تبلیغ کنند. این شیوه از تبلیغات برای افزایش دنبال کننده‌ها و مخاطبان یک برند بسیار تاثیرگذار است.

محتوای آگاهی از برند Brand awareness))

در این روش به طور اختصاصی یک برند یا نام تجاری برای مخاطبان معرفی خواهد شد و اطلاعات گوناگونی از آن در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. این روش کمک می‌کند تا مخاطبان با شنیدن نام برند به سرعت محصولات مرتبط با آن را ذهن تداعی کنند.

روش تبلیغات برگشتی (Consideration)

برای دریافت کلیک سایت و معرفی برند خود به عنوان یک رقیب باارزش و مرکز توجه قرار دادن آن، این شیوه از تبلیغات مناسب است. همچنين با کمک این روش می‌توانید میزان دسترسی و ارتباط خود را با جامعه هدف افزایش بدهید.

شرایط لازم برای تبلیغات در اینستاگرام

برای این که بتوانید تبلیغاتی ثمربخش و پربازده داشته باشید، بهتر است شرایطی که در ادامه بیان می‌کنیم را همواره در نظر بگیرید.

  • پیجی که برای تبلیغات محصولات خود انتخاب می‌کنید باید دنبال کننده‌های زیادی داشته باشد تا افراد زیادی بتوانند محصولات شما را ببینند و با آن آشنا شوند.
  • دنبال کننده‌های پیج مد نظر باید واقعی باشند و پیج نباید از طریق نرم‌افزار یا ربات‌ها به صورت غیرواقعی دنبال کننده‌های خود را افزایش داده باشد.
  • پیج باید به صورت فعال، همواره پست و استوری منتشر کرده و محتوا تولید کند.

جمع بندی

در این مقاله تبلیغات در اینستاگرام را به صورت جامع شرح و بسط دادیم و نکات مختلفی را پیرامون آن بیان کردیم. چنانچه قصد دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است پیش از هر چیز با افراد با تجربه در این حوزه مشورت نمایید.

درصورتی که ساکن آذربایجان غربی هستید و یا می خواهید در ارومیه سایت طراحی کنید  با همکاران فروش سرورنت در ارتباط باشید.

مشاهده
بکشید