پرش لینک ها

تفاوت سایت داینامیک و استاتیک

 وب‌سایت‌های داینامیک و استاتیک هر دو امروزه کاربرد دارند و متفاوت هستند. وب‌سایت استاتیک به راحتی قابل ویرایش نیست، اگر صاحب یک وب‌سایت استاتیک هستید باید از فردی که حرفه‌اش طراحی وب است کمک بگیرید. حتی اگر بخواهید کوچک‌ترین تغییری مانند گذاشتن مطلب جدید انجام دهید باید از متخصص این کار استفاده کنید. وب‌سایت داینامیک برخلاف استاتیک به راحتی قابل تغییر است و می‌توانید بدون هیچ مشکلی مطالب را اضافه و حذف کنید و ویرایش انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت سایت داینامیک و استاتیک تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت سایت داینامیک و استاتیک

سایت استاتیک چیست؟

کد نویسی این وب‌سایت‌ها توسط html  انجام می‌شود. نمی‌توانید به صورت آنلاین در این وب‌سایت تغییراتی را اعمال کنید، اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را بروز رسانی کنید باید به دانش طراحی وب مسلط باشید. افراد زیادی وجود دارند که تخصص آن‌ها طراحی وب است، می‌توانید تغییرات و به روز رسانی‌ها را به این افراد بسپارید. این کار هزینه بر و وقت گیر است، اما اگر می‌خواهید اطلاعات وب‌سایت ثابت بمانند و تغییر زیادی نداشته باشند سایت استاتیک برای شما مناسب است.

 برای مثال وب‌سایت‌هایی که بیوگرافی افراد در آن‌ها نوشته شده ‌است معمولا نیاز به تغییرات چندانی ندارند و مطالب داخل آن‌ها ثابت است. اما اگر وب‌سایت خبری دارید و باید روزانه به آن مطالبی را اضافه کنید سایت استاتیک برای شما مناسب نیست. هزینه طراحی و خرید وب‌سایت استاتیک پایین است، اما به‌روزرسانی آن هزینه‌بر خواهد بود. به طور کلی این نوع وب‌سایت برای بیزنس‌ها و شرکت‌هایی که باید به طور مداوم مطالبی را اضافه کنند و قیمت‌ها را تغییر دهند و… مناسب نیست.

سایت داینامیک چیست؟

سایت داینامیک انعطاف پذیر است و به راحتی می توان اطلاعات داخل آن را تغییر داد‌، بدون اینکه فرد ویرایش کننده نیاز به دانش خاصی داشته باشد. مدیر وب‌سایت با استفاده از پنل مدیریت محتوا تغییرات را سریع و آسان اعمال می‌کند و به روزرسانی‌های لازم را انجام می‌دهد‌. وب‌سایت‌های خبری از این نوع وب‌سایت استفاده می‌کنند تا به راحتی اخبار جدید را بگذارند و سایت فعال و پویا باقی بماند.

 در وب‌سایت داینامیک به راحتی می‌توان اطلاعات هر صفحه را به‌روزرسانی کرد و تغییر داد. تفاوت سایت داینامیک و استاتیک در این است که هزینه طراحی سایت داینامیک کمی بالاتر از استاتیک است. از طرف دیگر ویرایش آن هزینه‌ای ندارد و سریع و بدون نیاز به تخصص انجام می‌گیرد.

سایت داینامیک در موتور جستجوی گوگل

همان طور که می‌دانید برای رونق گرفتن کسب و کار نیاز است که وب‌سایت شما در موتور جستجوی گوگل جز رتبه‌های بالا باشد و سریع پیدا شود. سریع پیدا شدن وب‌سایت نیازمند پویایی و فعال بودن سایت است. در اینجا لازم است از وب‌سایت داینامیک استفاده کنید، وب‌سایتی که به طور مداوم در حال ویرایش و به روز رسانی است و اطلاعات به روز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 در سایت داینامیک می‌توانید قیمت‌ها را به روز کنید، محصولات و خدمات جدید را اضافه کنید و طبق نیاز و انتطار کاربران سایت را تغییر دهید. بازاریابی امروزی کاری پیچیده است و نیاز به پیگیری مداوم و توجه به نیاز مخاطب دارد. سایت داینامیک بهترین بستر برای بازاریابی است و به کسب و کار شما رونق می‌دهد، کافی است در ابتدا پول بیشتری برای طراحی وب‌سایت بپردازید تا بعدها چندین برابر آن هزینه را دریافت کنید.

چند نفر می‌توانند سایت داینامیک را مدیریت کنند

در وب‌سایت داینامیک این امکان به مدیر و اعضای سایت داده می‌شود که پنل مخصوص خود را ایجاد کنند و با رمز عبور و نام کاربری مخصوص خود وارد وب‌سایت شوند. هر کس که مدیر به او دسترسی دهد می‌تواند در وب‌سایت تغییراتی ایجاد کند و به روز رسانی انجام دهد. به این شکل تقسیم کار راحت‌تر انجام خواهد شد و اعضای تیم می‌توانند با همکاری یکدیگر قسمت‌های مختلف وب‌سایت را مدیریت کنند و بیزنس رونق بگیرد. تفاوت سایت داینامیک و استاتیک در این است که در سایت استاتیک تنها اشخاص متخصص قادر به انجام این کار هستند و افراد عادی نمی‌توانند در وب‌سایت نقشی داشته باشند. برای اینکه بتوانید به راحتی از افراد شرکت و همکاران خود برای مدیریت کردن سایت کمک بگیرید سایت داینامیک را انتخاب نمایید.

کدام وب‌سایت را انتخاب کنیم؟

نیاز خود را بشناسید. آیا صاحب کسب و کار هستید؟ آیا می‌خواهید به طور مداوم با مخاطبین در ارتباط باشید و خبرها را به آن‌ها برسانید؟ آیا می‌خواهید با استفاده از سئو محتوای وب‌سایت‌ خود را به روز و فعال نگه دارید تا مشتریان بیشتری پیدا کنید؟ در این صورت سایت داینامیک را برگزینید. هزینه‌های طراحی و خرید سایت داینامیک بالاست، اما صرف کردن این هزینه به نفع شما خواهد بود.

اگر قصد ندارید زیاد هزینه کنید و می‌خواهید یک وب‌سایت معمولی و بدون تغییر داشته باشید، وب‌سایت استاتیک مناسب شما است. هزینه‌های طراحی و خرید آن پایین است و برای درج اطلاعات ثابت و مشخصی مانند بیوگرافی، تاریخچه و… مناسب است. سایت استاتیک معمولا در موتور جستجوی گوگل جزو رده‌های بالا نیست و صرفا برای درج اطلاعات کاربرد دارد. امکان برقراری ارتباط با مخاطب در سایت استاتیک وجود ندارد و ایجاد تغییرات در آن مشکل است‌. برای انتخاب بهتر با کارشناسان مشورت کنید و بین سایت داینامیک و استاتیک بهترین آن‌ها را برگزینید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

سخن آخر درباره تفاوت سایت داینامیک و استاتیک

برای اینکه بدانید وب‌سایت استاتیک مناسب شما است یا اینکه بهتر است از وب‌سایت داینامیک استفاده نمایید به ما مراجعه کنید. تفاوت سایت داینامیک و استاتیک را کامل برای شما توضیح خواهیم داد و بهترین وب‌سایت را برای شما انتخاب خواهیم کرد. اهداف خود را از راه اندازی سایت به ما بگویید. بگویید که قصد دارید وب‌سایت خبری داشته باشید یا می‌خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید، با توجه به کاربرد وب‌سایت شما نوع داینامیک یا استاتیک را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. ما طراحی سایت را با مناسب‌ترین قیمت‌ها و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم‌. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید تا پاسخ سوال‌هایتان را بدهیم و شما را از تمام جهات راهنمایی کنیم‌ تا وب‌سایتی کاربردی داشته باشید.

مشاهده
بکشید