پرش لینک ها
موقعیت کلمه کلیدی

موقعیت کلمه کلیدی در محتوا

موقعیت کلمه کلیدی در محتوا

موقعیت کلمه کلیدی در واقع باعث تغییر جایگاه شما در صفحات گوگل می‌شود. با توجه به این موضوع لازم است تا حتماً برای انتخاب کلمه کلیدی با توجه به یک سری ملاک های با اهمیت پیش بروید. شما می‌توانید هزاران عنوان مختلف انتخاب کنید که موضوعات متنوعی داشته باشند اما کلمه کلیدی باید به درستی در عنوان قرار بگیرد. همان‌طور که می‌دانید رقابت بر سر برخی از کلمات کلیدی بسیار زیاد است و به همین دلیل هم موقعیت یک کلمه اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

شما می‌دانید که هزاران وب سایت مرتبط یا غیرمرتبط با سایت شما در صفحات گوگل وجود دارند و برای سربلند بیرون آمدن از این رقابت اندکی تلاش و دقت لازم است. شما می‌توانید با استفاده از ابزار های مختلفی کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر ابزارها می‌توانید با سرچ یک کلمه میزان سرچ آن را بررسی کنید. روش های مختلفی برای انتخاب یک کلمه وجود دارد به همین دلیل در ادامه مقاله همراه ما باشید.

موقعیت کلمه کلیدی
موقعیت کلمه کلیدی

تأثیر موقعیت کلمه کلیدی بر جایگاه سایت

کلمات کلیدی بخش بسیار مهمی در یک محتوای متنی و یا بخش های مختلف سایت به حساب می آیند. به همان اندازه که کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد موقعیت کلمه کلیدی نیز اهمیت دارد. کلمه کلیدی باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام مشاهده کاربر مضمون مورد نظر را برساند و سپس مخاطب بفهمد که در جستجوی چه چیزی است. برای اینکه مخاطب از این موضوع مطمئن شوید لازم است تا در بخش‌هایی از محتوا به درستی از کلمه کلیدی استفاده شود. بخش‌های مختلفی که کلمه کلیدی اهمیت دارد،

  • عنوان سئو یا محتوا
  • خط اول مقدمه یا پاراگراف اول
  • عنوان دو یا H2
  • زیر عنوان دو یا H2
  • پاراگراف آخر یا سخن پایانی
  • درون محتوا به میزان کلمات محتوا

اهمیت موقعیت کلمه کلیدی در محتوا

برای استفاده از کلمه کلیدی در محتوا باید به سه مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید. در واقع در صورتی که بعد از انتخاب کلمه کلیدی به این سه مورد توجه نکنید ممکن است بازخورد مناسبی که در نظر دارید را دریافت نکنید. سه مورد با اهمیت در موقعیت کلمه کلیدی،

حجم و طول: با وجود اینکه کلمات کلیدی کوتاه بسیار با اهمیت هستند اما این روزها کلمات کلیدی طولانی نیز قابل توجه اند. هنگامی که شما تازه شروع به کار می‌کنید متوجه خواهید شد که برخی از کلمات کلیدی کوتاه رقیبان بسیار زیادی دارند به همین دلیل کلمات طولانی مناسب تر است.

چگالی کلمه: چگالی در واقع به تعداد کلمات کلیدی‌ای که در محتوا قرار می‌دهید گفته می‌شود. در گذشته افراد از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده می‌کردند اما این روزها گوگل قادر به تشخیص این موضوع هست.

سختی کلمه: Keyword difficulty یا سختی کلمات کلیدی در واقع انتخاب گزینه مناسب از بین چند گزینه است. شما باید به‌گونه‌ای کلمه را انتخاب کنید که از امتیاز 0 تا 100 سختی آن را تعیین کنید.

موقعیت کلمه کلیدی
موقعیت کلمه کلیدی

گوگل ادوردز برای انتخاب کلمه کلیدی

با وجود اینکه افراد گوگل ادز را برای بخش دیجیتال مارکتینگ می‌شناسند اما باید گفت که برای بخش محتوایی و انتخاب کلمه کلیدی نیز قابل استفاده است. در واقع اگر شما می‌خواهید به راحتی کلمه کلیدی مورد نظرتان را انتخاب کنید می‌توانید از گوگل ادز کمک بگیرید.

شما هر کلمه‌ای که بخواهید را در گوگل ادز سرچ می‌کنید و گوگل ادز با توجه به بررسی‌ای که در فضای گوگل انجام می‌دهد میزان ارزش کلمه کلیدی را به شما اطلاع می‌دهد. درصد کیفیت کلمات کلیدی در گوگل ادز عدد 1 تا 100 است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب گوگل ادز این است که می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی انتخاب کنید و آن ها را با هم بررسی کنید.

بهبود سئو با استفاده از کلمات کلیدی

با توجه به مواردی که گفتیم باید به اهمیت کلمه کلیدی و موقعیت کلمه کلیدی پی برده باشید. کلمات کلیدی مناسب یکی از روش های بسیار عالی در بهبود سئو به حساب می‌آید. شما به عنوان یک سئوکار باید در انتخاب کلمه کلیدی دقت بسیار بالایی داشته باشید و بعد از انتخاب آن لازم است تا دائم آن را بررسی کنید. کلمات کلیدی بعد از اینکه وارد محتوا می‌شوند باید با استفاده از ابزار های مختلف مورد بررسی قرار بگیرند. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ارتقا جایگاه سایت شما کلمه کلیدی است و به همین دلیل هم باید بادقت انتخاب شود.

اهمیت بررسی کلمه کلیدی

همان‌طور که گفتیم کلمات کلیدی ارتباط مستقیمی با سئو محتوا دارند. برای اینکه شما بخواهید کلمات کلیدی را بررسی کنید لازم است تا با ابزار های مختلف آن آشنا شوید. ابزار های مختلفی مانند Rank seo یا Web seo برای آنالیز کلمات کلیدی وجود دارد. زمانی شما می‌توانید جایگاه محتوا و سایتتان را ارتقا دهید که به درستی از وضعیت آن آگاه باشید. اگر اطلاعات کافی در خصوص کاری که انجام می‌دهید نداشته باشید نمی‌توانید به درستی آن را ارتقا دهید. با توجه به همین موارد و مسائل است که بررسی و آنالیز کلمه کلیدی بعد از انتخاب آن اهمیت پیدا می‌کند.

موقعیت کلمه کلیدی
موقعیت کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی محصول

کلمات کلیدی در محتوای متنی یعنی وبلاگ اهمیت بسیار زیادی دارند و در واقع یکی از نکات با اهمیت برای سئو به حساب می آیند. در این بخش می‌خواهیم در رابطه با کلمات کلیدی مناسب برای محصول صحبت کنیم. تمامی محصولاتی که در سایت شما به فروش می‌رسد در سایت های مختلف و بازار وجود دارد. شما باید کلمات کلیدی را به صورتی انتخاب کنید که علاوه بر همه گانی بودن آن کلمه اختصاری سایت شما نیز باشد. برای رسیدن به این موضوع به این مثال توجه کنید،

چاقو میوه‌خوری استیل مدل 324

همان‌طور که می‌بینید چاقو میوه‌خوری نام محصول است و استیل بودن به جنس اشاره دارد. در نهایت لازم است تا برای محصولات مختلفتان کد مناسبی انتخاب کنید.

موقعیت کلمه کلیدی
موقعیت کلمه کلیدی

و در اخر اگر بخوایم براتون یک مقاله کامل از هر لحاظ را مثال بزنیم که الگو و گزینه خوب برای بررسی می باشد مقاله طراحی سایت در ارومیه می باشد، حتما این مقاله رو بارها ببینید و نکات ریزی که در آن نهفته را بیابید به کمک این مقاله

خب ما در رابطه با موقعیت کلمه کلیدی صحبت کردیم. کلمات کلیدی نقش بسیار زیادی در محتوا و ارتقا سایت دارند. برای انتخاب کلمه کلیدی روش های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید. بعد از اینکه کلمه کلیدی را انتخاب کردید لازم است تا آن را مورد بررسی قرار دهید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که هرکدام آن ها می‌تواند در روند صعودی سایت شما تأثیر گذار باشد.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید