پرش لینک ها
شبکه اجتماعی پینترست

شبکه اجتماعی پینترست چیست؛ 5 قانون برای کسب و کار در پینترست

شبکه اجتماعی پینترست چیست؛ 5 قانون برای کسب و کار در پینترست

شبکه اجتماعی پینترست یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف و محبوب در دنیای اینترنتی این روزها است. این شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام در رابطه با اشتراک گذاری تصاویر است و به همین دلیل هم طرف‌داران بسیار زیادی دارد.

همان طور که می‌دانید افراد بیشتر از آن که به مطالعه کردن علاقه داشته باشند به مشاهده تصاویر علاقه دارند. با توجه به همین موضوع است که افراد به برنامه‌هایی که در رابطه با اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو است علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

با وجود اینکه پینترست در دنیا بسیار محبوب و معروف است اما در کشورهایی مانند ایران هنوز به شدت اینستاگرام مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اگر مایل هستید در رابطه با پینترست اطلاعات بیشتری کسب کنید و در نهایت وارد این بخش از دنیای شبکه‌های مجازی شوید در ادامه همراه ما باشید.

شبکه اجتماعی پینترست
شبکه اجتماعی پینترست

شبکه اجتماعی پینترست چیست

با توجه به مواردی که در خصوص شبکه اجتماعی پینترست گفتیم باید بدانید که این نرم افزار یکی از محبوب ترین گزینه‌ها در دنیای اینترنتی این روزها است. مهم ترین مسئله ای که در خصوص پینترست وجود دارد این است که هزاران هزار ایده و راه حل گونان درون آن به اشتراک گذاشته می‌شود. در واقع اگر شما به دنبال یک مسئله به‌خصوصی در رابطه با خلاقیت و یا ساخت و ساز می‌گردید می‌توانید به راحتی از این ابزار استفاده کنید.

قابلیت مهم دیگری که در خصوص این شبکه اجتماعی وجود دارد قابلیت نصب آسان و رایگان بودن آن است؛ بنابراین اگر شما بخواهید در این نرم افزار فعالیت کنید به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید و استفاده کنید. کار کردن با این نرم افزار به همان اندازه که قابلیت نصب آسان دارد آسان است.

فعالیت با پینترست

اگر بخواهیم در خصوص شروع فعالیت در شبکه اجتماعی پینترست بگوییم باید یک سری فعالیت‌های اولیه را انجام دهید. با توجه به این موضوع،

  • مرحله اول: ثبت نام در پینترست
  • مرحله دوم: ورود به پینترست
  • مرحله سوم: وارد کردن اطلاعات و یا ویرایش با توجه به نیاز
  • مرحله چهارم: بررسی امنیت و فعال سازی رمز دو مرحله ای
  • مرحله پنجم: اشتراک گذاری محتوا

نکات طلایی در خصوص پینترست

پینترست یا Pinterest از دو کلمه PIN و Interest تشکیل شده است. اگر شما بخواهید برای کسب و کارتان از این نرم افزار استفاده کنید لازم است تا با یک سری نکات طلایی آشنا شوید. بررسی این نکات و به کار گیری آن‌ها در کسب و کارتان باعث پیشرفت موقعیت کسب و کارتان می‌شود. این نکات ممکن است در زمان کوتاهی نتیجه لازم را به همراه داشته باشید و در مواردی نیز اگر به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه مناسبی دریافت نکنید. از جمله این نکات با اهمیت،

  1. اضافه کردن حالت ذخیره
  2. تمرکز بر روی تصاویر حرفه ای و متناسب
  3. پین کردن دائم
  4. تولید محتوای متنی حرفه ای
  5. فعالیت مداوم

حالت ذخیره در پینترست

برای اینکه در خصوص نکات مورد استفاده در شبکه اجتماعی پینترست چیزی بگوییم در ابتدا لازم است به حالت ذخیره توجه کنید. در این بخش لازم است تا برای کاربران دسترسی ای مبنی بر ذخیره کردن اطلاعات ایجاد کنید. از آنجایی که اکثر افراد با نرم افزار اینستاگرام آشنا هستند با قسمت سیو نیز آشنا هستند.

سیو کردن در پینترست مشابه سیو در اینستاگرام است و با توجه به اهمیتی که در اینستاگرام دارد در پینترست نیز این موضوع صدق می‌کند. با استفاده از Pinterest Widget Builder می‌توانید حالت ذخیره کردن را برای کاربرانتان آزاد کنید.

شبکه اجتماعی پینترست
شبکه اجتماعی پینترست

تصاویر حرفه ای در پینترست

از آنجایی که محوریت پینترست بر مبنای تصاویر است و در واقع یک شبکه اجتماعی بصری به حساب می‌آید به همین دلیل این موضوع اهمیت زیادی دارد. شما باید تصاویری با کیفیت و در عین حال با اهمیت در پینترست به اشتراک بگذارید.

هرچقدر که شما فعالیت‌های خلاقانه تری در پینترست داشته باشید طبیعتا بازدهی بهتری مشاهده می‌کنید. برای اینکه این نکته را با دقت انجام دهید سایت‌ها و نرم افزارهای مختلفی در خصوص آموزش عکاسی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها آموزش ببینید. با وجود اینکه ممکن است فکر کنید این موضوع به تجهیزات گران قیمتی نیاز دارد اما شما حتی با تلفن‌های همراه هوشمند معمولی نیز که کیفیت دوربین نسبتا خوبی دارند نیز می‌توانید تولید محتوای تصویری با کیفیتی داشته باشید.

پین کردن دائم

همان‌طور که گفتیم پینترست از دو کلمه تشکیل شده که بخش اول آن پین است. این کلمه در واقع اشاره به اهمیت پین کردن در شبکه اجتماعی پینترست اشاره دارد. یکی از توصیه‌های مداوم پینترست به شما نیز در خصوص همین موضوع است.

پین کردن تصاویر به‌خصوص در زمان‌هایی که کاربران بیشتری از کسب و کار شما بازدید می‌کنند اهمیت پیدا می‌کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید در خصوص اشتراک گذاری تصاویر در پینترست است که باید اصولی انجام شود. اگر شما قصد دارید تعداد زیادی تصویر را در یک روز وارد پینترست کنید لازم است تا این کار را در طول یک هفته انجام دهید.

تولید محتوای متنی در شبکه اجتماعی پینترست

با وجود اینکه  پینترست شبکه اجتماعی بصری به حساب می‌آید اما نمی‌توان از بخش متنی غافل شد. همان‌طور که گفتیم پینترست و اینستاگرام وجه تشابه زیادی دارند که تولید محتوای متنی نیز یکی از این دلایل است. شما می‌توانید برای تصاویر خود از کلمات مرتبط و با اهمیت استفاده کنید و حتی می‌توانید برای آن‌ها لینک ایجاد کنید.

فعالیت مداوم

از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با کاربران پیشرفت می‌کند به همین دلیل اگر کاربران فعالیت مناسبی از شما مشاهده نکنند به راحتی شما را ترک می‌کنند. برای اینکه در پینترست کسب و کار موفقی داشته باشید لازم است تا فعالیت مداومی در این نرم افزار از خود نشان دهید. فعالیت شما به نوعی باعث می‌شود تا کاربر علاوه بر احساس رضایت احساس ارزشمندی داشته باشد.

شبکه اجتماعی پینترست
شبکه اجتماعی پینترست

در این مقاله در خصوص شبکه اجتماعی پینترست صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم پینترست از دو کلمه پین و پینترست تشکیل شده که هر کدام  در واقع هویت پینترست را مشخص می‌کنند. اگر شما قصد دارید برای کسب و کارتان از این نرم افزار استفاده کنید لازم است تا آن را دریافت کنید و سپس با توجه به موارد و نکاتی که گفتیم در آن فعالیت کنید. قابلیت‌های این نرم افزار را دست کم نگیرید و به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید