پرش لینک ها
توسعه‌دهنده وب

توسعه‌دهنده وب کیست و چه وظایفی دارد؟

توسعه‌دهنده وب کیست و چه وظایفی دارد؟

توسعه‌دهنده وب از جمله مهم‌ترین اشخاص در راه‌اندازی و نگهداری سایت است. هنگامی که یک سایت به‌درستی و به‌صورت کاربردی تولید شود علاوه بر وظیفه ایجاد سایت مسئولیت پشتیبانی و مدیریت نیز بر عهده این فرد است. ویژگی‌ها و مزایای به خصوصی دررابطه‌با توسعه‌دهنده سایت وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

توسعه‌دهنده وب
توسعه‌دهنده وب

ویژگی‌های توسعه‌دهنده وب

همان‌طور که می‌دانید فضای اینترنتی دائماً در حال افزایش قابلیت‌های مختلف برای افراد بااستعداد است. در مقاله‌های دیگر سایت گفتیم که مسائلی که به فضای اینترنتی مربوط می‌شوند از جمله مشاغلی هستند که هم به‌صورت دورکار و هم به‌صورت حضوری قابلیت کسب درآمد دارند. ویژگی‌های یک توسعه‌دهنده سایت به این صورت است که،

  • آشنایی با به‌روزترین فناوری‌ها
  • آشنایی با اصول سئو و بهینه‌سازی
  • آشنایی با مدیریت سرور
  • پشتیبانی تخصصی
  • مسئولیت‌پذیری
  • ارتباط با افراد و کاربران از طریق المان‌ها
  • شناخت کاربران و ویژگی‌های آنها

تمامی این موارد برای این است که یک توسعه‌دهنده بتواند باعث افزایش ترافیک و ایندکس شدن سایت توسط گوگل شود.

وظایف توسعه‌دهنده سایت

باتوجه‌به ویژگی‌هایی که در خصوص یک توسعه‌دهنده وب برایتان بیان کردیم باید بدانید که این ویژگی‌ها در قالب سایت و خدمات‌رسانی سایت به نمایش درمی‌آیند. زمانی که یک توسعه‌دهنده بتواند با استفاده از تمام ویژگی‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام دهد می‌تواند باعث ارتقاء جایگاه سایت و رتبه‌بندی آن شود. از جمله وظایف یک توسعه‌دهنده سایت،

  • درک مسائل HTML و CSS و جاوا اسکریپت
  • آموزش ui و ux
  • بهبود سایت و نگهداری از آن
  • طراحی سایت وردپرسی در ابتدا
  • طراحی ماکت و نمونه اولیه
  • استفاده از زبان‌های نشانه‌گذاری در صفحات وب

چرا باید توسعه‌دهنده سایت شوید؟

تمامی مشاغلی که زیرشاخه فضای اینترنتی به‌حساب می‌آیند تا سال‌های سال قابل‌استفاده هستند. شغل توسعه‌دهنده وب نیز جزء این موارد یعنی مشاغل اینترنتی است. درصورتی‌که شما وارد فضای این شغل شوید باید بدانید که در آینده نیز می‌توانید در این شغل پیشرفت کنید و از آن درآمد کسب کنید.

مزایای شغل توسعه‌دهنده

یکی از مهم‌ترین مزایایی که در خصوص این شغل وجود دارد و قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم قابلیت دورکار بودن آن است. باید بدانید که مشاغل دورکار قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و یکی از آنها دور شدن از فضای جغرافیایی  بدون درنظرگرفتن محدودیت‌های جغرافیایی است.

مزیت دیگری که در خصوص افراد توسعه‌دهنده سایت وجود دارد به نمایش درآوردن مهارت‌ها در قالب یک سایت و یا برنامه‌های کاربردی سایت است. ازآنجایی‌که در مشاغل اینترنتی مانند مشاغل هنری شما به خلاقیت نیاز دارید در نتیجه قادر به به‌وجودآوردن چیزهای مختلفی هستید. توجه داشته باشید این شغل پایان محدودی ندارد و شما می‌توانید به بهترین نحو در آن خلاق باشید.

توسعه‌دهنده وب
توسعه‌دهنده وب

چطور توسعه‌دهنده وب شویم؟

برای اینکه توسعه‌دهنده سایت شوید علاوه بر ویژگی‌ها و وظایفی که شما دارید نیاز است تا یک سری مسائل را آموزش ببینید. از جمله مسائل موردنیاز برای تبدیل‌شدن به یک توسعه‌دهنده،

  • آموزش Html و Css و جاوا اسکریپت
  • آموزش اصول اولیه وردپرس و سئو
  • آشنایی با ui و ux
  • اطمینان از ریسپانسیو بودن سایت
  • بررسی تگ‌ها

آموزش html و css

‌ html از جمله اجزای اصلی وب و به‌اصطلاح جز زبان‌های فرانت‌اند است. به‌طورکلی برای اینکه اسکلت اولیه سایت ایجاد شود نیاز است تا یک سری برچسب‌ها با عنوان تک کدهای html وارد شود. در واقع با استفاده از html ساختار سایت دیکته می‌شود. css باعث زیبایی html می‌شود.

درصورتی‌که html و CSS به‌درستی استفاده نشود ظاهر و نتیجه کلی سایت خسته‌کننده به نظر می‌رسد. جاوا اسکریپت برای پیاده‌سازی و عملکرد عناصر مختلف صفحات سایت می‌شود. شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب به تمام این سه موردی که گفتیم نیاز دارید.

آموزش اصول وردپرس برای توسعه‌دهنده وب

همان‌طور که می‌دانید وردپرس یک افزونه بسیار قدرتمند در طراحی سایت و پشتیبانی سایت است. شما می‌توانید با آموزش وردپرس و بخش‌های مختلف آن باعث راه‌اندازی سایت شوید و در صورت نیاز به آن محتوا اضافه کنید. همان‌طور که می‌دانید در خصوص تولید محتوا برای سایت نیاز است تا از اصول سئو پیروی کنید. اصول سئو مانند یک پله‌برقی است که آسان‌تر از پله معمولی می‌تواند شما را به جایی که می‌خواهید برساند.

آشنایی با ui و ux

رابط کاربری و تجربه کاربری از جمله اصول اولیه دررابطه‌با طراحی تجربه کاربری هستند. به‌طورکلی رابط و تجربه کاربری به طراحی سایت ربط دارد و اکثر توسعه‌دهنده وب‌ها طراح وب نیستند. همان‌طور که گفتیم آموزش بیشتر تأثیر مستقیمی بر قابلیت‌های شما دارد به همین دلیل آموزش این مورد نیز بی‌اهمیت نیست.

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت یکی از مسائلی است که گوگل به‌شدت به آن اهمیت می‌دهد زیرا کاربران با انواع دستگاه‌ها وارد سایت شما می‌شوند. توجه داشته باشید که برخی از سایت‌ها به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که در صفحه لپ‌تاپ به‌درستی به نمایش گذاشته می‌شوند اما وقتی وارد گوشی می‌شویم دیگر ظاهر خوبی ندارند. طراحی سایت باید به‌گونه‌ای باشد که ریسپانسیو بودن در آن رعایت شود. در صورتی که یک سایت ریسپانسیو نباشد طبیعتاً تجربه کاربری ضعیفی خواهد داشت و نرخ پرش آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

بررسی تگ‌ها

یکی دیگر از موارد بااهمیت در خصوص توسعه‌دهنده وب، دررابطه‌با به‌کارگیری تگ‌های سایت و همان متاتگ‌ها است. متاتگ‌ها یکی از عوامل بااهمیت در خصوص جلب‌توجه ربات‌های گوگل هستند. درصورتی‌که شما از متاتگ‌ها به‌درستی استفاده کنید ربات‌های گوگل متوجه می‌شوند که سایت شما چه مضمونی دارد و دررابطه‌با چه مسئله‌ای است. باوجوداینکه ربات‌های گوگل بسیار هوشمند هستند اما هرچه مسیر برای جستجوی آنها بازتر باشد بررسی سایت شما نیز بادقت بیشتری انجام می‌شود و در نتیجه رتبه سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

توسعه‌دهنده وب
توسعه‌دهنده وب

در این مقاله دررابطه‌با توسعه‌دهنده وب و مسائل مختلفی از جمله ویژگی‌ها و وظایف آن صحبت کردیم. توسعه‌دهنده سایت یکی از مشاغلی است که امروزه بسیار موردتوجه افراد قرار گرفته است و تا حدودی درآمد بالایی نیز دارد.

شما به‌عنوان توسعه‌دهنده سایت هیچ‌وقت نباید آموزش را فراموش کنید و همیشه لازم است تا مسائل مختلف را آموزش ببینید. این شغل جز مشاغل فضای اینترنتی است که به‌صورت دورکار و حضوری قابل انجام شدن است و به‌عنوان یک شغل پردرآمد به شما پیشنهاد می‌شود.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید