پرش لینک ها
فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت

آموزش فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت

فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت وردپرس

فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت
فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت

SSL یک پروتکل امنیت اینترنتی مبتنی بر رمزنگاری میباشد . به طور کلی میتوان گفت با استفاده از قابلیت که برای کاربران فراهم شده میتوانند امنیت سایت خود را بالا ببرند و از خواندن مجرمان و تغییر هرگونه اطلاعات منتقل شده توسط هکرها، از جمله جزئیات شخصی احتمالی جلوگیری می کند. هکر ها همانطور که میدانید بسیار خبره میباشند و به سراغ وب سایت هایی میروند که بتوانند به راحی وارد سایت بشوند باید هیچ گونه نقص و عیبی در یک سایت وجود نداشته باشد یکی از این عیب ها نداشتن گوهینامه ی SSL میباشد که بسیار مهم و کلیدی میباشد که در این مقاله قصد داریم فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت را به شما اموزش دهیم که پیشنهاد میشود در این مقاله همراه ما باشید تا به برسی این که SSL چیست و چه مزایی دارد بپردازیم.

SSL چیست؟

ابتدا قبل از فعال سازی باید بدانیم SSL چیست و چه مزایایی دارد و آیا فعال سازی آن به نفع کاربر است ؟ SSL یک نوع فناوری برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر میباشد این پیوند میتواند تماو اطلاعات و داده هایی که بین سرور و مرورگر رد بدل میشود را ضمانت کند که هیچ گونه اتفاقی برای هیچ اطلاعاتی نیفتد . ممکن است وب سایت های زیادی را دیده باشید که با http:// و همینطور https:// شروع شده اند یک S میتواند امنیت یک وب سایت را تضمین کنید سایت هایی که به صورت https:// هستند این گواهی نامه را برای سایت خود فعال کرده اند تا بتوانند امنیت آن را تضمین کنند و ممکن است سایت های بسیاری وجود داشته باشد که به صورت http:// باشند این وب سایت ها در معرض خطر هستند و فورا باید SSL خود را فعال کنند تا بتوانند به برقراری امنیت کمک زیادی کرده باشند.

چگونه برای وب‌سایتمان گواهینامه SSL بگیریم؟

ممکن است سوالی در نطد خود داشته باشید که چگونه میتوانیم SSL سایتمان را فعال کنیم ؟ این مورد اصلا سخت و کار پیچیده ای نمیباشد در ابتدا باید تعیین کنید که چه نوع گواهینامه ای نیاز خواهید داشت همانطور که میدانید اراه سرویس در هر سایتی که خدمات SSL ارائه میدهد میتواند متفاوت باشد بهتر است که دقت نظر بیشتری در رابطه با انتخاب گواهی مربوطه وجود داشته باشد میتوانید برای وب سایتتان یک SSL استاندارد انتخاب نمایید که خیلی از سایت ها به این صورت گواهینامه ی خود را فعال کرده و از این طریق امنیت سایت خود را چندبرابر کرده اند شما نیز میتوانید از SSL استاندارد استفاده کنید برای وب سایتتان کفایت خواهد کرد همچنین برای شما یک ویدیو آماده شده که میتوانید به این صورت برای سایت خود SSL فعال کنید و از مزیای آن استفاده کنید برای فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت خود حتما از ویدیو ی زیر دیدن کنید.

مزایای استفاده از SSL

مزایای فعال سازی گواهینامه SSL
مزایای فعال سازی گواهینامه SSL

امروزه داشتن گواهی نامه ی SSL برای همه ی وب سایت ها ضروری میباشد زیرا همانطور که گفته شد برای محافظت از امنیت حتما باید آن را فعال کنیم زیرا هیچ سایتی بدون امنیت وجود نخواهد داشت در ادامه شما را با این موضوع بیشتر آشنا خواهیم کرد که SSL چه مزایای دارد و چرا باید از آن برای برقراری امنیت استفاده کنیم.

1 – SSL فعال کنید تا از اطلاعات خود محافظت کرده باشید.

کار اصلی گواهینامه ی SSL محافظت از اطلاعات وبرقراری امنیت برای یک شما وب سایت میباشد شما با استفاده از فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت خود اطلاعات خود را میتوانید قفل کنید تا هیچ گونه کاربری نتواند وارد این اطلاعات شود و پس از قبل کردن اطلاعات کلید بازگشایی فقط در دست خودتان خواهد بود و هیچ گونه کاربری دیگر به جز شما نمیتواند به این اطلاعات دست پیدا کند و این گونه است که SSL از اطلاعات سایت شما محاظت میکند

2 – SSL فعال کنید تا اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید

امروزه کاربرانی هستند که وقتی وارد یک سایت میشوند و علامت قفل سایت را مشاهده نمیکنند سخت یا حتی اصلا اعتماد نمیکنند نداشتن گواهی SSL به نوعی به معنای بی‌مبالاتی صاحب وب‌سایت و کسب‌وکار مربوطه نیز خواهد بود. قطعا با رقابتی که در کسب و کار ها وجود دارد خبر دارید مخاطبین ممکن است از فروشنده‌ای که برای امنیت کسب‌وکار و همچنین مشتریان خود اهمیتی قائل نمیباشد خرید نخواهد کرد پس بهتر است اگر در زمینه ی کسب درآمد اینترنتی فعالیت میکنید حتما اقدام به فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت خود کنید زیرا تاثیر به سزایی بر جذب مخاطب خواهد داشت.

3 – SSL باعث بهبود رتبه شما در نتایج گوگل می‌شود

با فعال سازی این گزینه نه تنها امنیت سایتتان برقرار میشود بلکه میتوانید تاثیر آن را بر گوگل و موتور های جست و جو گر گوگل ببینید زیرا گواهی SSL به‌عنوان یک امتیاز در مبحث سئو نیز محسوب می‌شود بر اساس تجربه هایی که بند داشته ام و همچنین تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده ایم ثابت شده است که یکی از بهترین گزینه هایی که میتواند بر نتایج گوگل تاثیر داشته باشد SSL است علاوه بر این، گوگل نیز رسماً اعلام کرده است که اگر دو وب‌سایت از همه نظر با هم برابر باشند، اما یکی از آن‌ها گواهی SSL داشته باشد، احتمالاً در نتایج جستجو برای آن نسبت به دیگری اولویت قائل خواهد شد و سایتی که آن را فعال کرده در نتایج نشان داده خواهد شد . در نتیجه، فعال‌سازی SSL در وب‌سایت و برای تمامی محتواهای داخل و خارج از آن به نفع سئوی سایت شما خواهد بود. که هرگز در فعال سازی آن کوتاهی نکنید.

در نتیجه

اکنون فهمدیدم که گواهی نامه یا SSL چقدر میتواند مهم باشد سعی کنید حتما این گزینه را برای سایت خود فعال کنید زیرا به این صورت میتوانید از اطلاعات سایت خود در برابر هکر ها محافظت کرده و آنان را از سایت دور کنید غیر از SSL راهی برای محافظت سایت وجود ندارد حتی میتوانید این قابلیت را به صورت کاملا رایگان برای سایت خود فعال کرده و در ازای آن هیچ گونه هزینه ای پرداخت نکنید.اکنون مقاله به پایان رسیده امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید.

همچنین اگر نظری در زمینه فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا ازطریق تماس با ما با تیم سرورنت ارتباط برقرار کنید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان کوتاه پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید