پرش لینک ها

معرفی 7 نرم‌افزار طراحی گرافیک

معرفی 6 نرم‌افزار طراحی گرافیک

نرم‌افزار طراحی گرافیک؛ گرافیک رایانه‌ای و یا به‌اصطلاح گرافیک کامپیوتری از جمله قدیمی‌ترین شاخه‌ها در علوم رایانه‌ای به‌حساب می‌آید. یکی از پراستفاده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های یک رایانه استفاده از بخش گرافیکی آن است. نرم‌افزارهای بسیار زیادی زیرمجموعه بخش گرافیکی قرار می‌گیرند. بازی‌ها، نرم‌افزارهای طراحی و ادیت تصویر، نرم‌افزارهای تولید انیمیشن و… همه زیرمجموعه بخش گرافیکی در رایانه به‌حساب می‌آیند.

در این مقاله ما قصد داریم تا چند نرم‌افزار محبوب و کاربردی برای طراحی گرافیک را به شما معرفی کنیم. نرم‌افزارهایی که قصد معرفی داریم بخش عظیمی از کارهای گرافیکی را به انجام می‌رسانند. طراحی تصویر، طراحی لوگو، ادیت ویدئو، ادیت تصویر، طراحی بنر و ساخت انیمیشن و… همه توسط این برنامه‌ها انجام می‌شوند.

نرم‌افزار طراحی گرافیک

نرم‌افزار طراحی گرافیک

باتوجه‌به روند پیشرفت بخش رایانه‌ای نرم‌افزارهای گرافیکی بسیار متنوع و با کیفیتی در جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند. تمامی تصاویر و رنگ‌آمیزی‌هایی که بر روی تصاویر و ویدئوها انجام می‌شود توسط نرم‌افزار طراحی گرافیک مختلفی تولید می‌شود. از جمله این نرم‌افزارها،

  • فتوشاپ (Photoshop)
  • ادوب ایلاستریتور (Adobe Illustrator)
  • کورل دراو (CorelDraw)
  • مایا (maya)
  • سافت ایمیج (Softimage)
  • پینت (Paint)
  • گیمپ (GIMP)

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک یکی از مشاغل بسیار وسیع و گسترده‌ای است. شما نمی‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که یک طراح گرافیک در زمان حاضر مشغول به کار در کدام یک از شاخه‌های گرافیکی است. طراح گرافیک می‌تواند هم‌زمان طراحی وب‌سایت انجام دهد، لوگو طراحی کند و کارهای دیگری که به این شاخه مربوط هستند را بلد باشد. طراحان گرافیک برای به انجام رساندن یک پروژه گرافیکی به روش‌های مختلفی با استفاده از برترین ابزارها استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار طراحی گرافیک فتوشاپ

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزار طراحی گرافیک فتوشاپ است. نرم‌افزار فتوشاپ از جمله پرکاربردترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی گرافیک است. شما با استفاده از این پردازشگر گرافیکی می‌توانید انواع و اقسام تغییرات را بر روی تصاویر خود انجام دهید. ترسیم تصویر، ترکیب تصاویر و ویرایش تصاویر و… از جمله دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار محبوب است. ابزارهای مختلفی در این برنامه قرار داده شده است که همه با هم برای طراحی گرافیک به شما کمک می‌کنند.

نرم‌افزار طراحی گرافیک

نرم‌افزار ادوب ایلاستریتور

نرم‌افزار ادوب ایلاستریتور یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای گرافیکی برای ترسیم تصاویر گرافیکی است. در واقع مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار این است که شما می‌توانید هرگونه تصویر گرافیکی ای را ترسیم کنید. ابزارهای متنوع و قابل‌توجهی در این نرم‌افزار طراحی گرافیک قرار داده شده است که سطح کیفیت آن را به فتوشاپ نزدیک می‌کند.

از آدوب ایلاستریتور برای طراحی بنر، لوگو، پوستر، تصاویر انیمیشنی و… استفاده می‌شود. افکت‌های آماده‌ای نیز در این برنامه قرار داده شده تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. آموزش این نرم‌افزار محبوب نیازمند زمان طولانی ای نیست اما درصورتی‌که بخواهید در کار با این نرم‌افزار حرفه‌ای شوید بهتر است تا هرگز دست از آموزش بر ندارید.

کورل دراو

نرم‌افزار کورل دراو یک نرم‌افزار بر پایه بردار است. نرم‌افزار طراحی گرافیک کورل دراو توسط یک بنگاه در شهر اتاوی کانادا طراحی شده است. نام بنگاه طراح و سازنده این نرم‌افزار کورل است. از این نرم‌افزار بیشتر برای طراحی و ترسیم تصاویر استفاده می‌شود. نرم‌افزار کورل دراو به طور معمول برای ادیت تصویر کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ازآنجایی‌که این نرم‌افزار بر پایه بردار است؛ بنابراین ابزارهای متفاوت و مورداستفاده‌ای در این نرم‌افزار وجود دارد. ابزارهای مختلف در این نرم‌افزار به این صورت است،

  • تصاویر هندسی مختلف
  • ابزار براش
  • سیستم لایه‌ای مانند فتوشاپ و ایلاستریتور
  • ابزار متنی برای طراحی لوگو
  • استفاده از این برنامه برای کارهای چاپی

نرم‌افزار مایا

نرم‌افزار طراحی گرافیک مایا یک نوع نرم‌افزار طراحی 3 بعدی است. نرم‌افزار مایا توسط شرکت آلیاس طراحی شده است. در سال 2005 شرکت اتودسک این نرم‌افزار را از آلیاس خریداری کرد. شرکت اتودسک برای طراحی انیمیشن و ساخت نرم‌افزارهای 3 بعدی است. این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های لینوکس، ویندوز و مکنیتاش قابل نصب و استفاده است.

از این نرم‌افزار برای صنعت فیلم‌سازی و ساخت انیمیشن استفاده می‌شود. اضافه‌کردن جلوه‌های ویژه در ویدئوها نیز از جمله دیگر ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار است. از این نرم‌افزار می‌توان برای ایجاد طیف وسیعی از مدل‌های انیمیشنی زنده استفاده کرد. استفاده از این برنامه تجربه جالب و هیجان‌انگیزی به شما به‌عنوان طراح می‌دهد.

نرم‌افزار طراحی گرافیک سافت ایمیج

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌تریم نرم‌افزارهای گرافیکی 3 بعدی در جهان نرم‌افزار سافت ایمیج است. این نرم‌افزار در مقایسه با نرم‌افزارهای دیگر 3 بعدی مانند مایا قابلیت‌های مخصوص به خودش را دارد. نرم‌افزار سافت ایمیج قدرت بسیار بالایی برای طراحی صحنه‌های سنگین دارد. این نرم‌افزار برای استفاده از پلاگین‌های بسیار بالا بسیار مناسب است.

از جمله قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار به این صورت است،

  • سازگاری با انواع سخت‌افزارها
  • قابلیت استفاده در ضعیف‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ
  • ساپورت انواع کارت‌های گرافیکی
  • مدل‌سازی در این نرم‌افزار
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های مختلف

نرم‌افزار محبوب پینت

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار طراحی گرافیک پینت یکی نوع نرم‌افزاری است که در تمامی نسخه‌های مربوط به ویندوز مایکروسافت قرار گرفته است. استفاده از این نرم‌افزار در مایکروسافت به‌اندازه‌ای است که به این نرم‌افزار مایکروسافت پینت نیز می‌گویند. نرم‌افزار پینت طراحی بسیار ساده‌ای دارد و یکی از دلایل قراردادن آن در نسخه‌های مایکروسافت نیز همین موضوع است.

با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید،

  • ترسیم نقاشی‌های رایانه‌ای
  • ترسیم طرح‌های مختلف به‌صورت آزادانه
  • ویرایش تصاویر و عکس‌ها

نرم‌افزار گیمپ

نرم‌افزار گیمپ یکی دیگر از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک است. از این نرم‌افزار می‌توان برای طراحی لوگو و آرم استفاده کرد. از جمله قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار، نزدیک کردن تصویرها، تغییر در رنگ، کات کردن تصاویر و… است. از این برنامه می‌توان برای طراحی انیمیشن‌های ساده نیز استفاده کرد.

دررابطه‌با این نرم‌افزار می‌توان گفت یکی از بهترین نمونه‌های رایگان و کاربردی در طراحی گرافیک است. اگر آشنایی‌ای با این نرم‌افزار ندارید می‌توان گفت آموزش این نرم‌افزار پیچیده نیست و شما می‌توانید در زمانی کمتر از 4 یا 5 ماه به آن مسلط شوید. به‌کاربردن خلاقیت وظیفه شما در استفاده از این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار طراحی گرافیک

نرم‌افزارهای مختلفی در دنیای طراحی گرافیک وجود دارد اما برترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی و تولید تصویر نرم‌افزارهای مانند، فتوشاپ، ایلاستریتور، مایا و… هستند. نرم‌افزار طراحی گرافیک دنیای مربوط به خودش را دارد و ورود به این دنیا بدون انتها است. استفاده از این نرم‌افزارها به‌خصوص در جهان امروز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد زیرا تمام محیط افراد ما با گرافیک درگیر است.

 

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید