پرش لینک ها
افزایش سرعت گوشی اندروید

افزایش سرعت گوشی اندروید؛ 7 روش، 4 برنامه

افزایش سرعت گوشی اندروید؛ 8 روش، 4 برنامه

برای افزایش سرعت گوشی اندروید لازم است تا یک سری موارد را رعایت کنید. تلفن‌های همراه بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را درگیر می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توان با سرعت کم گوشی به‌راحتی کنار آمد. گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های بررسی دائمی گوشی بسیار، بسیار اهمیت دارد.

در واقع اگر شما نتوانید تلفن همرهتان را به‌درستی مدیریت کنید با کندی تلفن همراه مواجه می‌شوید. دلایل بسیار زیادی برای کند شدن تلفن همراه وجود دارد که اگر شما آن‌ها را بشناسید می‌توانید مشکل سرعت تلفن همراه را حل کنید. برای اینکه بتوانید سرعت تلفن همراه را افزایش دهید در ادامه همراه ما باشید.

افزایش سرعت گوشی اندروید
افزایش سرعت گوشی اندروید

افزایش سرعت گوشی اندروید

همان‌طور که گفتیم تلفن‌های همراه هوشمند در جهان امروز امری غیرقابل‌انکار هستند. شما خودتان در طول روز چقدر از تلفن همراه استفاده می‌کنید و چقدر درگیر مسئله سرعت گوشی اندروید خود هستید. متأسفانه یکی از مشکلاتی که گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارند دررابطه‌با مشکل هنگ کردن یا کاهش سرعت گوشی به‌مرور است.

اگر شما مراقب تلفن همراه خود نباشید و برخی موارد را رعایت نکنید دائماً با کاهش سرعت مواجه می‌شوید. برای اینکه سرعت گوشی شما زیاد شود روش‌هایی وجود دارد از جمله،

  • شناسایی مشکل
  • فضای خالی
  • بستن برنامه‌ها
  • خالی‌کردن Ram
  • ری استارت گوشی
  • به رو رسانی
  • تنظیمات کارخانه

شناسایی مشکل

در قدم اول برای افزایش سرعت گوشی اندروید لازم است تا مشکل گوشی را بشناسید. درصورتی‌که شما مشکل گوشی‌تان را بفهمید به‌راحتی می‌توانید آن را حل کنید. مشکلات مختلفی برای کاهش سرعت وجود دارد از جمله، پرشدن فضای گوشی، برنامه‌های اضافی، باز بودن برنامه‌ها و… که هرکدام به‌نوعی دلیلی این مشکل هستند.

فضای خالی

یکی از موارد بسیار تأثیرگذار در افزایش سرعت گوشی اندروید پاک‌کردن حافظه است. شما باید هرچند وقت یک‌بار حافظه تلفنتان را بررسی کنید تا هرگونه مور اضافه را پاک کنید. اگر حافظه شما بیش از اندازه پر باشد در نتیجه سرعت تلفن همراه شما کاهش پیدا می‌کند. حافظه بیش از اندازه مانند این است که یک خودرو بیش از اندازه مسافر سوار کند که در نتیجه این امر کاملاً سرعت خودرو ضعیف می‌شود و حتی ممکن است حرکت نکند.

افزایش سرعت گوشی اندروید
افزایش سرعت گوشی اندروید

بستن برنامه‌ها

یکی دیگر از مسائل برای افزایش سرعت گوشی هوشمند بستن برنامه‌های بدون استفاده است. هنگامی که شما برنامه‌های مختلفی را باز می‌کنید و از آن‌ها استفاده می‌کنید این موضوع باعث کاهش سرعت گوشی می‌شود.

باتوجه‌به همین مسئله لازم است تا بعد از اینکه از یک برنامه استفاده کردید آن را ببندید. این موضوع به‌خصوص در برخی از برنامه‌های سنگین که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند مانند، اینستاگرام، برنامه‌های تصویری و… از جمله برنامه‌های سنگین گوشی به‌حساب می‌آیند.

خالی‌کردن Ram

اگر بخواهیم دررابطه‌با رم دستگاه‌های مختلف مانند گوشی، لپ‌تاپ و… صحبت کنیم باید بدانید که این قطعه بسیار بااهمیت است. برای اینکه سرعت هر سیستم و یا دستگاهی کاهش پیدا نکند لازم است تا رم درون دستگاه قرار بگیرد. رم ارتباط مستقیمی با سرعت گوشی دارد و هرچقدر که به خالی بودن آن بیشتر توجه کنید سرعت گوشی شما بیشتر می‌شود.

ری استارت گوشی

در برخی مواقع ممکن است وضعیت سرعت گوشی بسیار پایین بیاید در چنین مواقعی درگذشته افراد باتری گوشی را خارج می‌کردند و دوباره آن را روشن می‌کردند. طراحی تلفن‌های همراه به‌گونه‌ای شده که دیگر نمی‌توانید به‌راحتی باتری را از گوشی خارج کنید تا این مشکل را رفع کنید. برای اینکه بتوانید مشکل سرعت گوشی را در لحظه کمتر کنید می‌توانید گوشی را ری استارت کنید. ری استارت کردن گوشی می‌تواند باعث افزایش سرعت گوشی اندروید شود.

به‌روزرسانی

یکی از مواردی که حتی کارخانه‌ها و شرکت‌ها به آن موضوع تاکید می‌کنند دررابطه‌با به‌روزرسانی تلفن‌های همراه است. باتوجه‌به این که هر زمان که گوشی شما هشداری دررابطه‌با به‌روزرسانی گوشی داشته باشد باید حتماً گوشی را به‌روز کنید.

تنظیمات کارخانه

اگر تمامی روش‌هایی که برای افزایش سرعت گوشی اندروید امتحان کردید اما پاسخی دریافت نکردید لازم است تا بعد از خارج کردن اطلاعات گوشی و حافظه گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید. تنظیمات کارخانه و یا بازگشت به کارخانه می‌تواند باعث پاک شدن اطلاعات اضافی گوشی شما شود و در نهایت باعث افزایش سرعت می‌شوند.

برنامه افزایش سرعت گوشی اندروید

در فضای اینترنت ممکن است بارها با این عنوان یعنی افزایش سرعت گوشی مواجه شده باشید. سرعت گوشی‌های اندروید بسیار بااهمیت هستند زیرا شما دائماً از آن‌ها استفاده می‌کنید. باتوجه‌به مواردی که گفتیم اگر همچنان سرعت گوشی شما بهتر نشد می‌توانید از برنامه‌های مرتبط با این موضوع استفاده کنید.

توجه داشته باشید که افزایش سرعت با این اپلیکیشن‌ها حتمی نیست اما می‌تواند به‌عنوان یک روش مؤثر به‌حساب بیاید. از جمله برنامه‌های مرتبط با این موضوع،

  • Clean master
  • Du speed booster
  • AVG cleaner
  • GO speed

Clean master

اولین برنامه‌ای که می‌خواهیم دررابطه‌با آن حرف بزنیم برنامه Clean master است. این برنامه یکی از گزینه‌های مناسب برای پاک‌سازی تلفن شما است. با استفاده از این برنامه می‌توانید کش اضافی تلفن همراهتان را پاک کنید و نگرانی‌ای از بابت پاک شدن اطلاعاتتان نداشته باشید.

Du speed booster

دومین برنامه در خصوص پاک‌سازی و افزایش سرعت گوشی اندروید برنامه Du speed booster است. این برنامه را می‌توانید به‌صورت رایگان دریافت کنید. دوتا از دلایلی که باید این برنامه را نصب کنید در خصوصی پاک‌سازی گوشی و افزایش سرعت است که دو مسئله اصلی در این مقاله به‌حساب می‌آید.

AVG cleaner

شرکت AVG یک از قدرتمندترین شرکت‌ها در خصوص تولید برنامه‌های گوشی است. یکی از برنامه‌هایی که این شرکت طراحی و تولید کرده در خصوص پاک‌سازی حافظه اضافی است که نام آن AVG cleaner

است. از این اپ می‌توانید برای آزادسازی حافظه‌تان استفاده کنید.

GO speed

باوجوداینکه برنامه‌های بسیار زیادی دررابطه‌با این مقاله وجود دارد اما 4 تا از بهترین‌ها را برای شما معرفی کردیم. این برنامه قابلیت پشتیبان‌گیری به‌صورت خودکار از برنامه‌ها دارد. با استفاده از این برنامه می‌توان فایل‌های اضافی و برنامه‌های حذف شده را کاملاً حذف کرد.

افزایش سرعت گوشی اندروید
افزایش سرعت گوشی اندروید

در این مقاله دررابطه‌با افزایش سرعت گوشی اندروید صحبت کردیم. اگر نگران سرعت گوشی خود هستید و می‌خواهید سرعت آن را افزایش دهید لازم است تا از این روش‌ها استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم برنامه‌هایی برای این امر یعنی افزایش سرعت و پاک‌سازی وجود دارد و شما می‌توانید با نصب آن‌ها به بهترین نحو گوشی خود را بهینه کنید.

 

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید