پرش لینک ها

تولید محتوا برای جذب مشتری با 7 روش حرفه‌ای

تولید محتوا برای جذب مشتری با 7 روش حرفه‌ای

سؤالی که برای تمامی کسانی که اطلاعاتی محدودی دررابطه‌با محتوا دارند آمدند و یا درباره محتوا تابه‌حال چیزی نشنیده‌اند این است که چگونه می‌توان از تولید محتوا برای جذب مشتری استفاده کرد. بعضی از افراد محتوا را یک هنر می‌دانند که با استفاده از توانایی نگارش خود خواننده را جذب محتوا می‌کنند. به همین جهت بسیاری از شرکت‌ها برای جذب مشتری تمامی اطلاعات محصول را در اختیار نویسنده محتوا قرار می‌دهند.

در حال حاضر فروشندگان توانسته‌اند با تولید محتوا باعث ترغیب و جذب مشتری شوند. در این مقاله می‌خواهیم اهمیت محتوا و چگونگی تأثیر آن بروی کاربران را به شما بگویم. شما می‌توانید دررابطه‌با اهمیت تولید محتوا در کسب‌وکارتان آگاه شوید و بتوانید سود بیشتری از محصولاتتان دریافت کنید.

تولید محتوا برای جذب مشتری
تولید محتوا برای جذب مشتری

تولید محتوا برای جذب مشتری

امروزه برای این که افراد زیادی جذب محصول خود شوند دست به کارهای زیادی می‌زنند. یکی از این روش‌هایی که توانسته نظر فروشندگان را به خود جلب کند که محصول خود را به فروش برسانند تولید محتوا است. در اینجا می‌خواهیم راه‌های جذب مشتری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید محتوای جذاب‌تر و مخاطب‌پسندتری را برای مشتریانتان ارائه کنید. از جمله،

  • ایده یابی
  • ارائه فراخوان برای مشتری
  • استفاده از عنوان مؤثر
  • راست‌گویی و دوری از ریا و دورویی
  • تعیین هدف
  • شخصی‌سازی
  • آگاهی از اشتباهات

پیداکردن ایده‌های جدید و خلاقانه

یکی از عواملی که باعث می‌شود مطالب شما انتشار پیدا کند این است که باید محتوای شما به نحوی باشد که مخاطب را تحت‌تأثیر قرار بدهد. به زبان ساده‌تر احساسات مخاطب مانند خنده، گریه و یا ترس را در مخاطب برانگیزد. شما می‌توانید در بخش‌های متنوعی برای مخاطبانتان تولید محتوا انجام دهید که باید گفت کار بسیار ساده‌ای هم نیست. در این کار باید سؤالات مختلفی در ذهن خود راجع به مخاطب طراحی کنید که کدام موضوع بیشتر دیده شده یا در چه ساعتی سایت و یا پیج شما بازدید دارد. باتوجه‌به این موضوع شما به سمت ایده‌های خلاقانه پیش می‌روید.

تولید محتوا برای جذب مشتری با ارائه فراخوان

از شاخصه‌های مهم در تولید محتوا برای جذب مشتری باید به فراخوان اشاره کرد. فراخوان جز ملزومات هر مقاله‌ای است که درصورتی‌که وجود داشته باشد محتوا تکمیل می‌شود. زمانی که شما فراخوانی در پست خود ایجاد می‌کنید سبب انگیزش در بازید کنندگان خود می‌شوید. در کنار استفاده از تغیر رنگ و تغیر اندازه می‌توانید جذب مشتری بیشتری داشته باشید. شما می‌توانید حتی نرخ کاری خود راهم در کنار آن بیشتر کنید.

عنوان تأثیرگذار برای جذب کاربر

برای این که بتوانید مخاطب را تحت‌تأثیر خود قرار دهید تنها کمتر از 10 ثانیه زمان دارید تا از میان مقالات مختلف مخاطبان جذب محتوای شما شود. عنوان‌ها باید دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشند که آن‌ها را به 3 دسته تقسیم می‌کنیم.

دسته اول:  باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب حس کند محتوای اثربخش است یعنی تنها و منحصربه‌فرد است.

دسته دوم: باید طوری باشد که شخص در صورت نخواندن آن باعث ازدست‌دادن چیز مهمی شود.

دسته سوم: که مهم‌ترین آن است باید بتواند سودمند باشد.

تولید محتوا برای جذب مشتری
تولید محتوا برای جذب مشتری

تکرار اشتباه از موضوعی و گفتن واقعیت

برای این بتوانید از تولید محتوا برای جذب مشتری استفاده کنید نباید به صورتی باشد که از محصول تبلیغ کنید. اکثر مخاطبان به دنبال مطلبی می‌گردند که برای آنها جذاب باشد. چه‌بهتر که واقعیت‌های آن را بازگو کنید. یکی از اشتباهات رایج بیشتر محتوانویسان تعریف بیش از حد از محصول است. محتوا باید طوری باشد که مطالب مفید به مخاطب خود ارائه دهید. در کنار لحن جذابی که در گفتار خود بیان می‌کنید تا با مخاطب ارتباط بهتر برقرار کنید از دروغگویی و اضافه‌گویی پرهیز کنید.

تعیین هدف در تولید محتوا برای جذب مشتری

قبل از شروع تولید محتوا باید هدف خود را در نظر بگیرید. در این مورد محتوا صرفاً نباید تبلیغ محصول باشد. محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که با استفاده از کلمات ساده و کلیدی دنبال‌کننده خود را جذب نوشته کنید. ساده‌نویسی یکی از راحت‌ترین روش‌های تولید محتوا برای جذب مشتری است. از نکته‌هایی که باید در ساده‌نویسی توجه داشته باشید این است که بتوانید مخاطب خود را پای نوشته خود با ارتباطی که گرفته‌اید نگهدارید.

شخصی‌سازی

محتوانویسان شخصی‌سازی را به‌عنوان سلاح مخفی در کار خود می‌دانند. لازم به ذکر است که هر داستانی مناسب نیست.  تولید محتوا باید به‌گونه‌ای انجام شود که به‌صورت رمان نباشد. شخصی‌سازی در محتوا باعث می‌شود که جذابیت محتوای شما دوچندان جذاب شود. هرچه خلاقیت شما بیشتر باشد در نتیجه بازدیدکننده بیشتری برای خود پیدا می‌کنید.

انتخابات اشتباه

در بعضی از موارد در تولید محتوا برای جذب مشتری انتخابت اشتباهی باعث درک اشتباهی از آن‌ها می‌‌شود. انتخاب اشتباه در نتیجه باعث به هدررفتن تمام زحماتی که کشیده‌اید می‌شود. علی‌رغم انجام تمام نکاتی که گفته شده است ممکن است به خواسته خود در تولید محتوا نرسید. در این هنگام نباید دست از تلاش بردارید. شما باید نگاهی دیگر به محتوای خود کنید و آن را تصحیح کنید.

یکی از کارهایی که در پیشرفت بهتر شما در تولید محتوا کمک می‌کند این است که در یک تیم حرفه‌ای کار کنید. با حضور در تیم می‌توانید سریع‌تر پیشرفت کنید و در جمع اشکالات شما بررسی می‌شود. برای بهترشدن در تولید محتوا هم‌تیمی‌هایتان به شما کمک می‌کنند. تولید محتوا مانند بازرایابی اهمیت زیادی دارد.

اهمیت تولید محتوا برای جذب مشتری

در زمان‌های قدیم برای این که فروشنده‌ای بخواهد وسیله گران‌بهای خود را بفروشد به شهرهای مختلفی سفر می‌کردند. افراد در سفر علاوه بر طولانی بودن مسیر ممکن بود جان خود را در این مسیر از دست بدهند. علی‌رغم این که زحمت زیادی می‌کشیدند در کنار آن پول خوبی به دست می‌آوردند.

در زمان حال باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی تنها با روشن‌کردن اینترنت و بازدید در صفحات مختلف وب‌سایت‌ها می‌توانید خیلی راحت دیده شوید. به دلیل جهانی بودن این موضوع افراد زیادی در طول روز دنبال محصول خاصی برای خود هستند که این باعث جستجو در توییت‌های مختلفی می‌شود. جستجو مخاطبان سبب می‌شود که محتوا بتواند دلیلی برای دیده‌شدن شما شود تا در نهایت  کسب‌وکار بهتری داشته باشید.

تولید محتوا برای جذب مشتری
تولید محتوا برای جذب مشتری

اگر فک می‌کنید که تولید محتوا برای جذب مشتری بی‌فایده است باید به شما بگویم که این باور اشتباه شماست. طبق آمار به‌دست‌آمده محتوا بیشتر از هر چیزی توانسته تأثیرگذارترین فعالیت در بازار‌های امروزی باشد. تمامی محتوانویسان دنبال راه‌های مختلفی برای جذب مشتری هستند.

نکاتی که برای شما بیان شد مهم‌ترین روش‌های شناخته شده برای جذب مشتری است. در نکته اول همیشه به یاد خود بسپارید که هدف از هر چیزی رشد کاری شما است. درنظرداشتن محتوای بی‌هدف صرفاً جهت هدردادن وقت شماست. این موضوع را به‌خاطر بسپارید که در صفحات مختلف رسانه‌ای، محتوای خود را انتشار دهید تا بتوانید مخاطبان زیادی برای خود به دست بیاورد. سعی کنید هیچ موقع دست از تلاش کردن برندارید.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید