پرش لینک ها
طراحی لوگو

8 نکته مهم دررابطه‌با طراحی لوگو

8 نکته مهم دررابطه‌با طراحی لوگو برند

همان‌طور که در مبحث برندسازی محصولات گفتیم نام برند شما اهمیت بسیاری دارد. برای انتخاب نام برند لازم است تا از طراحی لوگو اختصاصی برای برندتان استفاده کنید. لوگو می‌تواند معرف نام شما و حیطه فعالیت شما باشد. باتوجه‌به این موضوع می‌توانید برای ترسیم لوگو آرایشگاه از قیچی استفاده کنید.

برای طراحی یک لوگو برای میوه‌فروشی از میوه‌های خوش‌رنگ در لوگو استفاده کنید. برخی از لوگوها بهتر است تا سیاه‌وسفید طراحی شوند و برخی از آنها به‌صورت رنگی. باتوجه‌به این موارد مهم‌ترین نکته دررابطه‌با مسئله طراحی انتخاب لوگو برای جایی خاص است.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

نکات مهم طراحی لوگو

همان‌طور که گفتیم برای اینکه لوگوی اختصاصی طراحی کنید لازم است تا در ابتدا دررابطه‌با برخی موارد اطلاعات کسب کنید. ویژگی‌های مهمی برای طراحی لوگو وجود دارد. از جمله ویژگی‌های مهم،

  1. معرف برند شما
  2. ویژگی زیبایی‌شناسی
  3. مفهومی واضح
  4. اندازه دقیق و مناسب
  5. مناسب تغییر زمان
  6. قابلیت متحرک شدن
  7. استفاده از تایپوگرافی
  8. استفاده از رنگ‌های مناسب

 

طراحی لوگو برای معرف برند شما

دلیل اصلی طراحی لوگو معرفی نام و شغل شما است. برای اینکه شما بخواهید نام خود را به جهانیان و مردم معرفی کنید لازم است تا در ابتدا از یک نام خوب و لوگوی مناسب استفاده کنید. نقش لوگو در این بخش بسیار مؤثر است و هرچه ساده‌تر انتخاب شود بهتر است. وضوح و کیفیت لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد و در این مورد نباید فراموش کنید که لوگوی بی‌کیفیت و پیچیده باعث سردرگمی افراد می‌شود و ممکن است این موضوع تأثیر منفی ای در افراد برای انتخاب شما باشد.

ویژگی زیبایی‌شناسی

همان‌طور که در مبحث طراحی گرافیک به شما گفتیم زیبایی نقش بسزایی در طراحی لوگو دارد. لوگو باید به‌گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر اعلام معنی و کاربرد آن زیبایی‌شناسی نیز در آن به‌کاررفته باشد. آن چیزی که در ابتدا نظر افراد را جلب می‌کند ظاهر کلی لوگو و نام برند شما است. در مبحث برندینگ محصولات ما دررابطه‌با اهمیت نام برند صحبت کردیم. تمامی بخش‌های مختلف از جمله نام، رنگ، اندازه و… در این بخش اهمیت پیدا می‌کنند و لازم است تا به آنها توجه ویژه‌ای شود.

مفهومی واضح در طراحی لوگو

فرقی ندارد نام لوگو و یا تصویر لوگو در چه حالتی استفاده می‌شود در نهایت مهم مفهوم لوگو است. درصورتی‌که لوگو شما به‌درستی مفهوم خود را نرساند کاربردی ندارد. ایده اصلی و محوری شما باید در رأس کار قرار گیرد و مهم‌ترین موضوع نیز همین است.

اندازه دقیق و مناسب

لوگو نباید به‌گونه‌ای طراحی شود که بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد. طراحی لوگو باید در سایز و اندازه‌ای طراحی شود که بتوان از آن در بخش‌های مختلف استفاده کرد. لوگو می‌تواند بر روی کارت ویزیت، مهر شرکتی، بنر و… قرار گیرد و به همین جهت اندازه لوگو به لحاظ کاربردی بودن آن اهمیت دارد.

مناسب گذر زمان

ممکن است برخی از لوگوها به‌گونه‌ای طراحی شوند که تا سال‌ها قابل‌استفاده باشند و به‌روز بودن خود را حفظ کنند. به‌روز نگه‌داشتن لوگو در بحث طراحی لوگو یک بحث است اما به‌روز بودن خود لوگو بخش دیگری است. شما می‌توانید برخی از لوگوها را در طی سالیان طولانی مشاهده کنید که دچار تغییر نمی‌شوند.

برخی از لوگوها هرسال دچار دگرگونی می‌شوند و این موضوع نگران‌کننده نیست. در نظر داشته باشید که لوگو یک بحث سلیقه‌ای است. زمانی که سلیقه درگیر این بحث شود بخش‌های مختلف دچار تغییر و دگرگونی می‌شوند.

قابلیت متحرک شدن

یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق مشاغل طراحی گرافیک موشن‌گرافی و یا انیمیشن‌سازی است. دقت کنید که لوگو شما به‌گونه‌ای باشد که بتوان آن را تبدیل به موشن‌گرافی کرد. همان‌طور که گفتیم زمان در طراحی لوگو تأثیرگذار است. باتوجه‌به این موضوع امروزه موشن‌گرافی لوگو و تصاویر متحرک یکی از مورداستفاده‌ترین انواع انتخاب لوگو هستند. با انتخاب موشن‌گرافی می‌توانید از لوگویی جذاب برای ویدئوها نیز استفاده کنید.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

استفاده از تایپوگرافی

تایپوگرافی یک از انواع لوگو است. تایپوگرافی به‌خصوص بین فارسی‌زبانان طراحی لوگو با استفاده از تایپوگرافی طرف‌داران بسیار زیادی دارد. یکی از فونت‌های محبوب در طراحی لوگوهای تایپوگرافی نستعلیق است. شما می‌توانید در طراحی انواع لوگو از تایپوگرافی استفاده کنید.

شاید به نظرتان جالب باشد که افرادی برای کافه‌ها و یا فروشگاه‌های سنتی معمولاً از تایپوگرافی استفاده می‌کنند و این به نوعی نشان‌دهنده سلیقه خاص فروشندگان است. شما حتی می‌توانید از فونت‌های انگلیسی معروف نیز در تایپوگرافی استفاده کنید. تایپوگرافی در زبان انگلیسی نیز کاربرد زیادی دارد و در جاهای مختلفی استفاده می‌شود.

استفاده از رنگ‌های مناسب

رنگ‌ها اهمیت بسیار زیادی در برانگیختن احساسات افراد دارند. رنگ‌ها می‌توانند بسیار روشن و یا بسیار تیره باشند. در بخش‌های مختلف باتوجه‌به شغل و کارتان از رنگ مناسبی استفاده کنید. به طور معمول برای فروشگاه‌های لوازم‌تحریر از لوگوهای رنگی استفاده می‌کنند. رنگ‌های شاد درصورتی‌که به‌درستی انتخاب شوند بسیار جذاب است.

قابلیت خواندن

یکی از مواردی که ممکن است توسط افراد مختلفی توجهی به آن نشود قابلیت خواندن لوگو است. لوگو باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در عرض 5 ثانیه مخاطب را درگیر خود کند. درصورتی‌که در 5 ثانیه مخاطب نتواند به‌درستی با لوگو ارتباط برقرار کند بنابراین توجه خاصی به آن نخواهد کرد.

این موضوع به‌خصوص در لوگوهای مربوط به تایپوگرافی که از فونت‌های عجیب و پیچیده استفاده می‌شود بسیار اهمیت دارد. خوانایی لوگو می‌تواند در معروف شدن شما نیز مؤثر باشد. برخی از لوگوهای انگلیسی در کشورهای دیگر به‌راحتی خوانده نمی‌شوند و به همین دلیل نیز لازم است تا به این نکته توجه ویژه‌ای شود.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

باتوجه‌به تمامی مواردی که در رابطه به طراحی لوگو گفتیم شما می‌توانید به اهمیت این موضوع پی ببرید. انتخاب و طراحی انواع لوگو به ظرافت و دقت خاصی نیاز دارد. شاید فکر کنید که طراحی یک لوگو کار آسانی است اما این‌گونه نیست. شرکت‌ها وبرند های معروف برای ایجاد یک تغییر جزئی برای برانگیختن احساسات افراد مختلف میلیون‌ها و میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

لوگو باید به گونه ای طراحی شود که بیانگر مفهوم کار شما باشد. شغل شما یک سری ویژگی های به خصوصی دارد که میتوانید از آنها در طراحی یک لوگو استفاده کنید. برای خیاطی از سوزن، برای آرایشگری از قیچی، سوپر مارکت از محصولات موجود در فروشگاه، گوشت و لبنیات از تصاویر مرغ یا ماهی و گوسفند و… استفاده کنید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید