پرش لینک ها
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ 12 نوع بازاریابی دیجیتالی

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ 12 نوع بازاریابی دیجیتالی

دیجیتال مارکتینگ یکی از بخش‌های امروزی دنیای مجازی است که وجود آن غیرقابل‌انکار است. قبلاً دررابطه‌با بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ برایتان صحبت کردیم و بهتر است بدانید که اینترنت مارکتینگ زیرمجموعه بازاریابی دیجیتالی است. بازاریابی دیجیتالی همان بازاریابی محصول است و در واقع مهم‌ترین هدفی که در این بخش نیز وجود دارد فروش محصول است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی بازاریابی دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی دارد این است که بازاریابی اینترنتی محدود به اینترنت است اما بازاریابی دیجیتالی این‌گونه نیست. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید باید بگوییم تمامی تبلیغاتی که درگوشی یا لپ‌تاپ شما هنگامی‌که به اینترنت دسترسی ندارید بالا می‌آید در دسته بازاریابی دیجیتال قرار دارد. همان‌طور که گفتیم بازاریابی دیجیتالی امروزه بسیار کاربردی است و در ادامه مقاله دررابطه‌با آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی واژه‌ای آشنا در جهان امروز است. شما بارها با این واژه روبرو شده‌اید و مهم‌ترین چیزی که از آن می‌دانید کمک‌کردن به کسب‌وکارها برای افزایش فروش است. بازاریابی دیجیتالی یکی از انواع بازاریابی است که مفهومی بسیار گسترده اما ساده دارد. کاربرد بازاریابی دیجیتالی در جهان امروز بسیار زیاد است و انواع مختلفی از آن نیز وجود دارد.

انواع بازاریابی دیجیتالی به این صورت است،

  1. بازاریابی محتوایی
  2. بازاریابی از طریق بهینه‌سازی سئو یا موتورهای جستجو
  3. ایمیل مارکتینگ
  4. تبلیغات کلیکی
  5. بازاریابی درون‌گرا
  6. افیلیت مارکتینگ
  7. بازاریابی از طریق موبایل
  8. بازاریابی اتوماسیون
  9. بازاریابی از طریق شبکه‌های مجازی
  10. جستجوی پولی
  11. روابط‌عمومی
  12. محتوای تحت حمایت

بازاریابی محتوایی

همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتالی بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی در فضای اینترنتی بسیار پرکاربرد است. شما برای کسب اطلاعات دررابطه‌با هر موضوعی وارد فضای اینترنتی می‌شوید، فضاهایی مانند، سایت‌ها، اینستاگرام، تلگرام … همه به‌نوعی از تولید محتوا استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی محتوایی در دیجیتال مارکتینگ ارائه آگاهی و اطلاعات در خصوص محصولات است که مشتریان در حین خرید به آنها توجه می‌کنند.

بازاریابی از طریق بهینه‌سازی سئو یا موتورهای جستجو

شما با واژه سئو کاملاً آشنا هستید و تأثیر بیش از اندازه آن را بر بازاریابی می‌دانید. سئو یکی از روش‌هایی است که با جلب‌توجه ربات‌های گوگل باعث می‌شود تا گوگل محصول شمارا به کاربردان معرفی کند. سئو روش‌های متنوعی دارد که هرکدام از آنها هرچقدر که درست‌تر انجام شود بازدهی بهتری برای شما خواهد داشت.

ایمیل مارکتینگ

دررابطه‌با ایمیل مارکتینگ باید گفت که یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شیوه آنلاین است. ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است؛ زیرا صاحبان کسب‌وکار و فروشندگان محصول از این طریق با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند. از طریق ایمیل مارکتینگ شما می‌توانید دررابطه‌با آفرهای محصولاتتان، اجناس فصلی و… با مشتریانتان در ارتباط باشید و آنها را از این موضوع آگاه سازید.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات کلیکی در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات کلیکی یکی از پر طرف‌دارترین روش‌های بازاریابی دیجیتالی است. افراد صاحب کسب‌وکارهای اینترنتی تعداد کلیک‌های موردنظرشان را انتخاب می‌کنند و طبق تعداد کلیک‌ها پول می‌پردازند. گوگل باتوجه‌به تعداد کلیک‌هایی که کاربران بر روی کلمه کلیدی موردنظر و تعیین شده انجام می‌دهند آن‌ها را به صفحه وب شما ارسال می‌کند. توجه داشته باشید زمانی که تعداد کلیک‌های موردنظر تمام شود گوگل تبلیغ شما را حذف می‌کند.

بازاریابی درون‌گرا

در بازاریابی درون‌گرا روش‌هایی استفاده می‌شود که مخاطبان و مشتریان خودشان به دنبال شما می‌گردند و شما را پیدا می‌کنند. مهم‌ترین هدفی که در بازاریابی درون‌گرا وجود دارد راضی و خوشحال کردن مشتریان است. زمانی که مشتری از خرید خوشحال و راضی باشد مشتریان جدیدی را برای خرید از شما دعوت می‌کند.

افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ به معنای همکاری در فروش است و از جمله روش‌های جدید در بازاریابی دیجیتال است. در این روش رابطه‌ای میان فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار و به‌خصوص شرکت‌ها با ناشران به وجود می‌آید. صاحبان کسب‌وکار باتوجه‌به توافقی که با ناشران دارند میزان پولی را پرداخت می‌کنند و در ازای آن محصولاتشان به فروش می‌رسد. در این روش این ناشران در واقع با اصطلاح همکاران فروش همکاری می‌کنند.

بازاریابی از طریق موبایل

باتوجه‌به اینکه موبایل در جهان امروز طرف‌داران زیادی دارد بازاریابی موبایلی نیز یک روش کارآمد برای کسب‌وکارها است. در هر یک از گوشی‌هایی که شما استفاده می‌کنید انواع مختلفی از ابزارها وجود دارد که هرکدام دلیلی بر انتقال پیام‌های تبلیغاتی و استفاده صاحبان کسب‌وکار است. صاحبان کسب‌وکار پیام‌های تبلیغاتی را در نرم اپلیکیشن‌های مختلف قرار می‌دهند و به این طریق باعث جلب‌توجه کاربران می‌شوند.

اتوماسیون بازاریابی

کاربرد اتوماسیون بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ است. در اتوماسیون بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ مهم‌ترین هدفی که دنبال می‌شود حفظ روابط میان فروشندگان و مشتریان است. پیام‌هایی که با استفاده از ابزارهای مختلف به مشتریان ارسال می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که باعث جلب‌توجه مجدد مشتریان قدیمی و مشتریان جدید شود.

بازاریابی از طریق شبکه‌های مجازی

شما به‌اندازه کافی شبکه‌های اجتماعی مانند، اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و… را می‌شناسید. این شبکه‌های اجتماعی امروزه طرف‌داران بسیار زیادی را به خود جلب کرده‌اند و به همین دلیل هم می‌توان بهترین استفاده را از آنها کسب کرد. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ است که بسیار تأثیرگذار و مهم است.

جستجوی پولی

جستجوی پولی یکی از سخت‌ترین روش‌ها در بازاریابی دیجیتالی است که اصطلاحان خاص و موردنظر خودش را دارد. در واقع مهم‌ترین تفسیری که می‌توان از آن ارائه کرد پرداخت پول در ازای کلیک مشتریان است. جستجوی پولی مانند مزایده است که هر کسب‌وکاری قیمت بالاتری پیشنهاد بدهد تبلیغات برای آن خواهد بود.

روابط‌عمومی

در این روش شما می‌توانید به‌صورت آنلاین با تعداد وسیعی از افراد در ارتباط باشید. شما می‌توانید در وبلاگ‌های مختلف، وب‌سایت‌ها و… محصولاتتان را از طریق تولید محتوا تبلیغ کنید. این روش در دیجیتال مارکتینگ تا حدودی رایگان است و نیاز به پرداخت پول گزافی ندارد. در این بخش نیاز است تا شما وقت کافی برای تولید محتوا بگذارید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

محتوای تحت حمایت

از جمله روش‌های محتوای تحت حمایت اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این روش شما به یک شخص یا یک برند معروف پیشنهاد می‌دهید که در ازای دریافت مبلغی تبلیغات محصول شمارا بر عهده بگیرند. نوع دیگری که با اصطلاح محتوای تحت حمایت استفاده می‌شود رپرتاژ است که در این روش تبلیغات محصولات در محتواهای مختلف انجام می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک روش عالی برای فروش محصولات است. بازاریابی دیجیتالی به‌نوعی سرشاخه روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین است. توجه داشته باشید که بازاریابی دیجیتالی به روش‌های غیر آنلاین نیز انجام می‌شود و فقط وابسته به اینترنت نیست. بازاریابی دیجیتالی در هر قسمت از لپ‌تاپ، کامپیوتر، گوشی و… شما قابل‌مشاهده است. از اینکه در مطالعه این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید