پرش لینک ها
بازاریابی ویدئویی اصولی

بازاریابی ویدئویی اصولی برای افزایش فروش

بازاریابی ویدئویی اصولی برای افزایش فروش

بازاریابی ویدئویی اصولی؛ از گذشته تا به حال تغییرات زیادی در تمامی مسائل به وجود آماده است که باتوجه به این تغیرارت و پیشرفت‌ها زندگی انسان خیلی آسان تر انجام می‌شود. یکی از تغیرات چشمگیری که در بازاریابی به آن دست پیدا کرده‌اند روش بازاریابی ویدئویی یا ویدیو مارکتینگ است. در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم که با استفاده از ویدئو مارکتینگ چگونه می‌توانید فروش خود را در مدت کوتاهی افزایش دهید که در کنار آن چه دست آوردهای می‌توانین داشته باشید.

بازاریابی ویدئویی اصولی
بازاریابی ویدئویی اصولی

بازاریابی ویدئویی اصولی به چه معنا است؟

اگر نگاهی به تاریخچه بازاریابی به این روش کنیم می‌فهمیم که بیش از 80 سال قدمت دارد ولی با این تفاوت که روش استفاده کردن آن را هرکسی بلد نبود. رشد چشمگیر آن از 15 سال قبل آغاز شده و توانسته علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. به‌طورکلی نمی‌توان با استفاده از عکس و متن به تمام جزئیات را بیان کرد، به همین دلیل از ویدئو به‌عنوان روش بهتری برای نشان‌دادن محصول استفاده می‌شود.

امروزه محتواهای زیادی با عنوان محتواهای ویدئویی درست می‌شود. می‌توان ویدئو مارکتینگ را این‌گونه بیان کرد که محتوایی است که برای دیده‌شدن بهتر محصول و ایجاد کسب‌وکار پرسودتر یا ایجاد رابطه با مخاطب که باعث فروش بیشتر آن محصول می‌شود.

راه‌های افزایش فروش در ویدئو مارکتینگ

زمانی که در شبکه‌های اجتماعی در حال گذراندن وقت و چرخیدن در آن هستید تبلیغات زیادی را مشاهده می‌کنید که ممکن است یکی از این آگهی‌ها نظر شمارا جلب کند. این موضوع همان بازاریابی ویدئویی اصولی است. خیلی از افراد برای این که بتوانند به کاسبی خود رونق بدهند و دیده شوند سمت این روش رفته‌اند که در اینجا می‌خواهیم راه‌های افزایش فروش را برای شما بیان کنیم.

  1. انتخاب هدف برای انجام کار
  2. دنبال‌کنندگان
  3. سبک بازاریابی ویدئو اصولی
  4. درگیرکردن بازدیدکنندگان
  5. پاسخ‌دادن به سؤالات
  6. ایجاد اعتماد

انتخاب هدف برای انجام کار

در تمام کارهایی که بخواهید در آن موفقت کسب کنید باید برای خود هدف داشته باشد که این امر باعث می‌شود که به دنبال هر چیزی که هستید برسید. بیشترین نکاتی که باید در ویدئو مارکتینگ به آن توجه داشت این است که دنبال افزایش دنبال‌کننده و بازدید برای خود باشید که در نهایت این موضوع باعث افزایش فروش می‌شود.

دنبال‌کنندگان

برای این که بتوانید محتوایی ایجاد کنید که تأثیرگذار باشد اول باید مخاطبان را بشناسید و بدانید چه کسانی هستند یا این که دنبال چه کسانی باید باشید. درصورتی‌که شما مخاطبانتان را بشناسید و با سلایق آن‌ها آشنا باشید می‌توانید راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. باتوجه‌به رعایت این چند نکته ویدئو شما قابلیت جذب تماشاگر بیشتری را به خود می‌گیرد.

سبک بازاریابی ویدئویی اصولی

باتوجه‌به ویژگی‌های شخصیتی خودتان پاسخ به این سؤال خیلی راحت است که بدانید چطور فیلمی بسازید، به‌طوری‌که روش‌های مختلفی وجود دارد مانند، ساخت ویدئو آموزشی که در آن مطالب مرتبط با چیز خاصی را آموزش می‌دهند و یا ویدئوهای تبلیغی که جز پرفروش‌ترین‌های روز دنیا هستند.

بازاریابی ویدئویی اصولی
بازاریابی ویدئویی اصولی

درگیرکردن بازدیدکنندگان

یکی از مهم‌ترین مزایایی که بازاریابی ویدئویی اصولی برای شما دارد این است که بازدیدکنندگان بدون مشکل به نیاز خود می‌رسند. در واقع در این روش شما ویدئویی را آماده می‌کنید که توضیحات دقیقی دررابطه‌با موضوعی که دارید به آن‌ها ارائه می‌دهید.

بازاریابی ویدئویی باعث می‌شود که مخاطب بدون اینکه در گیر مسائل تخصصی و عجیب شود به‌راحتی به چیزی که می‌خواهد برسد. این روش باعث می‌شود تا تعامل بیشتری بین مخاطب و صاحبان برندها یا سایت‌ها ایجاد شود.

پاسخ‌دادن به سؤالات

شما از طریق بازاریابی ویدئویی اصولی می‌توانید پاسخی واضح در خصوص مسائل موردنیاز ارائه دهید. شما در یک ویدئو می‌توانید تمامی بخش‌های مختلف محصول را برای بینندگان بیان کنید و مخاطب را آگاه سازید. هنگامی که بازدیدکنندگان وارد سایت شما می‌شوند نیازمند یک سری مشخصات از محصول مورد نظرشان هستند، هنگامی که شما تصویر محصول را بارگذاری کنید مخاطب به پاسخی که نیاز دارد نمی‌رسد. شما می‌توانید در یک ویدئو اطلاعاتی تکمیلی در خصوص محصول ارائه دهید تا در نهایت کاربر با یک اطلاعات کافی و وسیع بتواند به‌راحتی خرید کند.

ایجاد اعتماد

در نظر داشته باشید که ویدئو روشی عالی برای بیان محصولات است. همان‌طور که گفتیم تصویر تفسیر واضحی از محصول ارائه نمی‌کند به همین دلیل ویدئو در این زمینه قدرت بیشتری دارد. درصورتی‌که شما یک عکس از محصول را برای بینندگان ارائه دهید ممکن است به شما اعتماد نکنند و گمان کنند که محصول شما فیک است.

بازاریابی ویدئویی اصولی یا تصویری

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی روش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها ویدئویی است. بازاریابی ویدئویی مزایای بسیار زیادی دارد و مهم‌ترین آن خارج‌شدن از حالت ساکن است. مهم‌ترین ویژگی ای که تصاویر و ویدئوها در حین بارگذاری دارند این است که بازدیدکنندگان را با تصویر محصول آشنا می‌کنند.

تصاویر بدون صدا هستند و هیچ‌گونه تحرکی ندارند به همین دلیل اگر مخاطب نیاز داشته باشد تا دررابطه‌با محصول اطلاعات کسب کند یا باید متنی مطالعه کند یا ویدئو مشاهده کنید. باتوجه‌به همین موضوع است که محتوای ویدئویی باعث افزایش فروش می‌شود.

چه چیزی را در محتوای ویدئویی بیان کنیم؟

مسئله مهمی که در خصوص بازاریابی ویدئویی اصولی وجود دارد این است که چطور مسائل مختلف را دررابطه‌با محصول بیان کنید. در ابتدا توجه داشته باشید که مسائل مهم را در اولویت قرار دهید و مسائل کم‌اهمیت را یا حذف کنید و یا در آخر به‌صورت خلاصه بگویید.

مسئله مهم دیگری که در خصوص ویدئوها وجود دارد این است که باید کیفیت کافی را داشته باشد. محتوای ویدئویی برای توضیح محصول است و هدف اصلی از این کار، افزایش فروش است به همین دلیل لازم است تا به‌درستی محصول را نمایش دهید.

بازاریابی ویدئویی اصولی
بازاریابی ویدئویی اصولی

بازاریابی ویدئویی اصولی یکی از روش‌های حرفه‌ای برای معرفی سایت و فروش محصول است. شما می‌توانید از ویدئویی به‌عنوان شخصی برای معرفی محصولاتتان استفاده کنید. محتوای ویدئویی شما باید صدای خوبی داشته باشد و اگر محتوای بی‌صدا است باید به کیفیت ویدئویی توجه داشته باشید.

محتوای ویدئویی از زمانی که وارد سایت شما می‌شود در واقع وارد فضای اینترنتی می‌شود. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید تعیین هدف است که در ابتدای کار باید تصمیم‌گیری شود. بعد از انتخاب هدف پروسه کلی تولید ویدئو آسان‌تر انجام می‌شود.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید