پرش لینک ها
آموزش کار با ابزار URL Inspection

ابزار URL inspection در سرچ کنسول چیست

URL inspection در سرچ کنسول چیست

 

آموزش استفاده از URL inspection در سرچ کنسول
آموزش استفاده از URL inspection در سرچ کنسول

سئو یک دریای بزرگ و بسیار عمیق میباشد که هیچ کس نمیتواند بگوید من سئو ی سایت را به صورت کامل بلدم!! زیرا سئو روز به روز د حال به روزرسانی است و قابلیت های گوگل نیز بیشتر شده و سخت نیز شده اند به همین دلیل برای درک بهتر سئو وبهینه سازی سایت باید با ویژگی یا قابلیت هایی همچنون بیشتر آشنا شویم ، URL inspection یک قابلیت جذاب و حرفه در سرچ کنسول میباشد ک قطعا بارها از ان استفاده استفاده کردید در این مطلب قصد داریم به این که URL inspection در سرچ کنسول چیست بپردازیم پس اگر به دنبال ایندکس شدن صفحات سایتتان هستید هرگز این مقاله را از دست ندهید.

URL Inspection یک ابزار جدید از سمت گوگل است که در سرچ کنسول نسخه جدید (نام قدیمی سرچ کنسول: وبمسترتولز ) چند روز پیش در توییتر به شکل رسمی توسط گوگل معرفی گردید. عبارت Inspection به معنای بازرسی کردن است به همین منظور می‌توان درک کرد که ابزار URL Inspection چه عملی را انجام می‌دهد. این ابزار جدید سرچ کنسول اطلاعاتی از ایندکس شدن یک صفحه ای که شما درج کرده باشید را نشان می‌دهد. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید در Google Search Console ثبت نام کرده باشید و سایت خود را در این ابزار گوگل معرفی نمایید تا پنل این ابزار برای شما نمایش داده شود. پس از وارد شدن به حساب سرچ کنسول خود در قسمت چپ گزینه URL Inspection را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه یک پنجره بصورت پاپ آپ برای شما به نمایش در خواهد آمد که می بایست آدرس مورد نظر سایت خود را وارد نمایید.

مزایای استفاده از URL inspection در سرچ کنسول چیستچ

گوگل طی یک بیانیه ای اقدام به معرفی ابزار جدید به نام URL inspection نمود. به گفته این شرکت با توجه به درخواست کاربران برای نمایش جزئیات بیشتر درباره فرآیند ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو گر گوگل، آنها ابزار URL inspection را طراحی و آن را به سرچ کنسول جدید گوگل اضافه نموده اند.

به کمک این بخش می توانید اطلاعات دقیق درباره وضعیت crawling و ایندکس شدن صفحات وب سایت خود به دست می آورید. همچنین می توانید از طریق ابزار fetch as google قرار گرفته در این بخش گوگل سرچ کنسول نیز درخواست ایندکس شدن صفحه مورد نظر خود را ارسال می نمایید. البته در نسخه قبلی سرچ کنسول گوگل ابزار fetch as google در بخش crawl قرار داشت. در نسخه جدید این بخش حذف شده و این ابزار مهم در بخش URL insection در اختیار کاربران قرار گرفته است

کاربرد بخش URL Inspection

به طور کلی این بخش 4 کاربرد خواهد داشت که بسیار نیز مهم میباشند که درادامه به تک تک آنان خواهیم پرداخت.

  • مشاهده وضعیت فعلی ایندکس یک URL خاص.
  • بررسی فوری و آنی وضعیت یک URL.
  • ارسال درخواست ایندکس و بازرسی برای URL هایی که ایندکس نشده اند.
  • ارسال درخواست ایندکس و بازرسی مجدد برای URL هایی که محتوای آنها آپدیت شده است.
  • عیب یابی یک صفحه از دست رفته.

در نتیجه

یکی دیگر از قابلیت های جذاب سرچ کنسول URL inspection میباشد که برای ایندکس سریع صفحات بسیار میتواند کاربردی باشد و به همین دلیل است که کاربران زیادی برای ایندکس کردن صفحات سایتشان از URL inspection استفاده میکنند این قابلیت یک پل ارتباطی بین سایت شما و گوگل است که به گوگل اعلام میکند صفحه ی جدیدی نوشته شده و گوگل نیز آن صفحه را مورد برسی قرار میدهد پس این گزینه میتواند بسیار مهم و اساسی باشد.

همچنین اگر سوال یا نظری در  مورد این که ابزار URL inspection در سرچ کنسول چیست داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا ازطریق تماس با ما با تیم سرورنت  ارتباط برقرار کنید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان کوتاه پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید