پرش لینک ها
کدنویسی و برنامه‌نویسی

کدنویسی و برنامه‌نویسی چه تفاوتی دارند و چه کاربردی دارند

کدنویسی و برنامه‌نویسی چه تفاوتی دارند و چه کاربردی دارند

کدنویسی و برنامه‌نویسی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که شما می‌توانید در این مقاله دررابطه‌با آنها اطلاعات کسب کنید. پیشرفت تکنولوژی و فناوری در بخش‌های مختلف باعث جلب‌توجه افراد مختلفی شده است. شما می‌توانید از کدنویسی و یا برنامه‌نویسی به‌عنوان مشاغل با سرمایه کم نیز استفاده و از آن کسب درآمد کنید. شرط اصلی پیشرفت در بخش فناوری به دلیل پیشرفت در بخش‌های کدنویسی و یا برنامه‌نویسی است. تعداد بسیار زیادی از پروژه‌های در حیطه فناوری وابسته به این دو بخش است. در نهایت مهم‌ترین مسئله هنگام انتخاب هر یک از این دو گزینه تفاوت میان آن دو است. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کدنویسی و برنامه‌نویسی
کدنویسی و برنامه‌نویسی

کدنویسی و برنامه‌نویسی و تفاوت‌هایشان

همان‌طور که گفتیم کدنویسی و برنامه‌نویسی تفاوت‌های متفاوتی با یکدیگر دارد. کدنویسی یا برنامه‌نویسی هر دو به مهارت زیادی نیاز دارند. درصورتی‌که شما مایل باشید تا در این حیطه شروع به فعالیت کنید لازم است تا مهارت‌هایتان را ارتقا دهید. مهم‌ترین تفاوت این دو بخش در جزئی و کلی بودن آن دو هنگام استفاده است. کدنویسی به‌صورت جزئی و برنامه‌نویسی کلی است.

منظور از کدنویسی

هنگامی که صحبت از زبان کامپیوتری می‌شود کدنویسی در اول لیست قرار می‌گیرد. یک زبان حرفه‌ای در کامپیوتر به‌حساب می‌آید که بسیار کاربردی نیز هست. ازآنجایی‌که زبان کامپیوتر با زبان انسان متفاوت است بنابراین انسان‌ها به دنبال روشی هستند تا بتوانند با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. زبان موردنظر کامپیوتر کدنویسی است که انسان‌ها از این طریق با کامپیوتر مرتبط مشوند.

انسان با استفاده از کدهایی که وجود دارد به کامپیوتر دستور می‌دهد و در نهایت کامپیوتر آن را اجرا می‌کند. کدنویسی در بخش‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در طراحی سایت و توسعه اپلیکیشن‌های مختلف از کدنویسی استفاده می‌شود که امروزه به یک شغل حرفه‌ای و پرطرف‌دار نیز تبدیل شده است. باتوجه‌به این موضوع شما می‌توانید به تفاوت کدنویسی و برنامه‌نویسی پی ببرید.

منظور از برنامه‌نویسی

مهم‌ترین مفهوم برنامه‌نویسی این است که برنامه‌نویسی یک سری دستورالعمل و قانون است که در کامپیوتر اجرا می‌شود. در برنامه‌نویسی شما می‌توانید یک نرم‌افزار طراحی کنید. شما می‌توانید از زبان‌های برنامه‌نویسی برای هر کاری که نیاز دارید استفاده کنید. استفاده از هر زبانی طبق نظر شما انجام می‌شود. مجموعه کارهایی که از طریق برنامه‌نویسی می‌توان انجام داد،

  • مطرح‌کردن مسئله
  • طراحی فلوچارت‌های مختلف و الگوریتم‌ها
  • تست نرم‌افزارها
  • توسعه نرم‌افزارها
  • نگهداری نرم‌افزارها
  • تعمیر نرم‌افزارها

دلیل آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل پیشرفت تکنولوژی کدنویسی و برنامه‌نویسی است. تمامی نرم‌افزارها و سایت‌ها توسط این دو مسئله به وجود می‌آیند. کدنویسی و یا برنامه‌نویسی در هریک از بخش‌ها و مسائل کامپیوتری این دو موضوع موردنیاز است. درصورتی‌که در هریک از این بخش‌ها به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنید در آن زمان است که به‌درستی منظورتان ادا می‌شود. در صورتی که مهارتتان را ارتقا دهید می‌توانید نتایج بسیار خوبی دریافت کنید.

مهارت‌هایی برای کدنویسی

مهم‌ترین چیزی که در کدنویسی باید به آن مسلط شوید مشخصات سخت‌افزاری است. در اولین قدم لازم است تا زبان برنامه‌نویسی را بلد باشید. به‌وجودآوردن یک فضا برای پیاده کردن کدهای مختلف. در نهایت لازم است تا شما یک ایده بسیار خوب پیدا کنید تا بتوانید به‌صورت کد آن را پیاده‌سازی کنید.

کدنویسی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند. ابزارهای مختلف کدنویسی به‌صورت سنتی و حرفه‌ای قابل‌دسترسی هستند. ابزارهای موردنظر در کدنویسی،

  • notepad
  • notpad++
  • Eclipse

مهارت‌هایی برای برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی کلی‌تر از کدنویسی است. مهم‌ترین تفاوت کدنویسی و برنامه‌نویسی نیز در همین موضوع است. برنامه‌نویسی باعث توسعه نرم‌افزارهای مختلف می‌شود. کد گذاری نیز توسط برنامه‌نویسی پوشش داده می‌شود. ابزارهای مختلف موردنظر در برنامه‌نویسی در بخش ویرایش محدود نمی‌شوند.

کدنویسی و برنامه‌نویسی
کدنویسی و برنامه‌نویسی

چگونه برنامه‌نویس شوید؟

باتوجه‌به آنچه دررابطه‌با کدنویسی و برنامه‌نویسی گفتیم در نهایت لازم است تا بدانید چگونه برنامه‌نویس شوید. باتوجه‌به این موضوع باید گفت،

  • چرا برنامه‌نویسی؟
  • انتخاب شاخه مورد نظرتان
  • انتخاب منبع و روش برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی
  • تعریف و انتخاب پروژه

زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی

همان‌طور که گفتیم برای کدنویسی و برنامه‌نویسی آموزش زبان موردنظر آن نیاز است. در برنامه‌نویسی لازم است تا زبان‌های مختلفی را آموزش ببینید. زبان‌ها برنامه‌نویسی،

تحت وب: این بخش به دو قسمت بک‌اند و فراند اند تقسیم می‌شود. بک‌اند از سمت سرور است. فرانت اند از جانب کاربر است. در این بخش شما می‌توانید وب‌سایت‌های متنوعی را طراحی کنید.

موبایل: در این بخش شما می‌توانید از برنامه‌نویسی برای طراحی برنامه‌های مختلف موردنظر برای موبایل استفاده کنید. تلفن همراه‌های هوشمند به اپلیکیشن‌هایی نیاز دارند و طراحی آن توسط برنامه‌نویسی انجام می‌شود.

دسکتاپ: تمامی ویندوزهای مختلف درون لپ‌تاپ‌ها و یا کامپیوترها توسط برنامه‌نویسی تهیه می‌شوند.

چندمنظوره: کسب مهارت در این بخش باعث می‌شود تا شما بتوانید هم‌زمان در چند حوزه مهارت کسب کنید و برنامه‌نویسی کنید.

کدنویسی و برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی یک فرایند برای خلق برنامه‌های مختلف است که با تصویب کدها انجام می‌شود. برای برنامه‌نویسی شما نیازمند آموزش مهارت‌های اولیه در برنامه‌نویسی هستید. کدنویسی برای پروژه‌های ساده نیز قابل‌استفاده است. کدنویسی و برنامه‌نویسی هر دو به ابزارهایی نیاز دارند. کدنویسی به ابزارهای ساده‌تر و برنامه‌نویسی به ابزارهای پیچیده‌تر و بیشتری نیاز دارد.

کسب درآمد از کدنویسی و برنامه نویسی

شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌نویسی یا کدنویسی کسب درآمد کنید. این دو مهارت در دسته مشاغل دورکار نیز به‌حساب می‌آیند. شما می‌توانید در این حیطه شغلی مهارت کسب کنید و در نهایت پروژه بپذیرید. پروژه‌ها طبق میزان سختی و آسانی ای که دارند قابل تغییر هستند. شما برای انتخاب میزان قیمت می‌توانید از افراد ماهر کمک بخواهید و یا در سایت‌های مختلف مشاغل فریلنسری ثبت‌نام کنید.

طراحی سایت یکی از مشاغل پردرآمد در این حیطه به‌حساب می‌آید. با طراحی سایت‌های مختلف از طریق کدنویسی می‌توانید در آمد بسیار خوبی داشته باشید. شما می‌توانید برنامه‌های مختلفی را نیز طراحی کنید. در برنامه‌نویسی می‌توانید به شرکت‌های مختلف درخواست بفرستید تا برای حیطه کاری‌شان برنامه‌نویسی کنید.

کدنویسی و برنامه‌نویسی
کدنویسی و برنامه‌نویسی

کدنویسی و برنامه‌نویسی هر دو برای فناوری کامپیوتر نیاز هستند. شما می‌توانید از هر دوی آنها استفاده کنید. مهم‌ترین مسئله برای استفاده از هرکدام یعنی کدنویسی و یا برنامه‌نویسی پیداکردن ایده است. درصورتی‌که شما ایده درستی داشته باشید می‌توانید در راه رسیدن به هدفتان با برنامه پیش بروید.

برنامه‌نویسی و یا کدنویسی هردو به زبان مورد نظرشان نیاز دارند. شما می‌توانید در بخش‌های مختلفی در فضای کامپیوتری از آنها استفاده کنید. برای طراحی انواع برنامه‌های موبایل و کامپیوتر و طراحی انواع سایت قابل‌استفاده است.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید