پرش لینک ها
آیفون و سامسونگ

مقایسه گوشی آیفون و سامسونگ؛ چه گوشی ای بخریم؟

مقایسه گوشی آیفون و سامسونگ؛ چه گوشی ای بخریم؟

گوشی آیفون و سامسونگ از جمله برندهای معروف دنیا هستند که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که از این گوشی‌های هوشمند استفاده نکند. سؤال این است که در بازار بزرگ گوشی با این‌همه تنوع، مدل و قیمت چگونه انتخاب کنیم. در این مقاله سعی داریم از 2 برند بزرگ دنیا صحبت کنیم که در بازار گوشی‌های هوشمند چگونه توانسته‌اند با هم رقابت کنند.

دو برند غول دنیا یا و به‌اصطلاح پرچمدار گوشی‌های هوشمند این دو نوع برند هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و برتری‌هایی نسبت به یکدیگر دارند که طرف‌دارانی را برای خود جذب کرده‌اند. بهتر است برای خرید گوشی در ابتدا بدانید که کدام گوشی کارایی و قابلیت‌های بهتری دارد.

آیفون و سامسونگ
آیفون و سامسونگ

گوشی آیفون و سامسونگ

آیفون و سامسونگ از برندهای شناخته شده در جهان هستند که کمتر کسی پیدا می‌شود این دو اسم را نشنیده باشد. این دو برند بخش عظیمی از بازار جهان را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت سامسونگ با نام تجاری گلکسی به بازار گوشی‌های خود را وارد می‌کند و شرکت اپل با نام تجاری آیفون در بازار محصولات خود را وارد می‌کند. در زمینه تولید گوشی، فعالیت جهانی و قوی ای تا به امروز این محصولات داشته‌اند.

محبوبیت گوشی آیفون و سامسونگ

یکی از دلیل‌هایی که شرکت سامسونگ توانسته طرف‌داران زیادی کسب کند این است که باتوجه‌به نیاز افراد گوشی‌های خود را تولید می‌کنند یعنی این محصولاتی که تولید می‌کند از نظر مدل و قیمت به‌طوری طراحی شده است که تمام اقشار جامعه می‌توانند این برند را تهیه کنند. به همین دلیل ممکن است به نظر برسد که سامسونگ طرف‌داران بیشتری نسبت به گوشی آیفون دارد.

آیفون برخلاف شرکت سامسونگ در طول سال گوشی‌های محدودی به بازار وارد می‌کند اما تمام افراد جامعه نمی‌توانند آن را خریداری کنند که همین موضوع باعث خاص بودن این محصول شده است و به همین جهت طرف‌داران زیادی دارد.

مقایسه گوشی آیفون و سامسونگ

ازآنجاکه تنوع بسیار بالایی در انتخاب گوشی وجود دارد این امر باعث می‌شود انتخاب کردن سخت شود. باتوجه‌به آن چیزی که در ذهن دارید و با درنظرگرفتن کارایی‌ای که از گوشی خود انتظار دارید می‌توانید با مقایسه گوشی موردنظرتان را به‌درستی انتخاب کنید.

نگهداری شارژ

یکی از بخش‌های قابل‌توجه در گوشی‌ها باتری آن است که می‌تواند یکی از دلایل انتخاب نکردن و یا انتخاب کردن آن باشد. در شرکت اپل در طی این فرایند از نظر کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است که بر خلاف تمام ویژگی‌های خوبی که این محصول دارد در موضوع باتری عملکرد ضعیفی نسبت به سامسونگ دارد.

در گوشی‌های سامسونگ این موضوع دقیقاً مخالف گوشی‌های آیفون است زیرا عملکرد خیلی خوبی در نگهداری شارژ خود دارد و از این نظر توانسته نظر طرف‌داران را به خود جذب کند. باید به این نکته توجه کرد که شرکت آیفون به نظرها و انتقادهای کاربران خود توجه خاصی کرده است و در سری آخر گوشی خود که مدل 13 پرو مکس است و به‌تازگی آن را به بازار وارد کرده است از طول عمر باتری بالایی برخوردار است که ضعف باتری را جبران کرده است.

کیفیت دوربین

یکی از عواملی که باعث جلب‌توجه همه افراد می‌شود کیفت دوربین گوشی است که در انتخاب گوشی نقش مهی دارد. این موضوع برای افرادی که از گوشی آیفون تابه‌حال استفاده نکرده‌اند باید جالب باشد که شرکت اپل توجه خاصی به دوربین گوشی‌های خود دارد به‌طوری که می‌توان در آخرین سری خود یعنی 13 پرو مکس را به‌عنوان دوربین فیلم‌برداری هم استفاده کرد.

گوشی‌های آیفون و سامسونگ در این مورد بسیار رقابت می‌کنند اما باید گفت که در این مورد هر دو از کیفیت مطلبی برخوردار هست و نمی‌توان عملکرد بالای آن‌ها را نادیده گرفت. اما از حق نگذریم بدون توجه به قیمت بالای گوشی‌های آیفون دوربین نسبتاً حرفه‌ای ای در آن‌ها به‌کاررفته است.

آیفون و سامسونگ
آیفون و سامسونگ

سیستم‌عامل

تفاوت دیگری که این دوگوشی نسبت به یکدیگر دارند سیستم‌عامل آن‌ها است. در گوشی‌های آیفون از سیستم‌عامل IOS  استفاده می‌شود و از جمله نکات مهمی که این سیستم‌عامل دارد امنیت فوق‌العاده بالای آن است. این گوشی باتوجه‌به همین موضوع یعنی امنیت بالا و حفظ حریم شخصی توانسته است طرف‌داران زیادی را به خود جذب کند.

گوشی‌های سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند که بیشتر گوشی‌های دنیا از این سیستم درگوشی‌های خود استفاده می‌کنند. راحت‌تر بودن سیستم‌عامل اندروید نسبت به آی‌اواس سبب می‌شود تا این گوشی‌ها حتی بین بزرگسالان نیز طرف‌داران زیادی به خود جلب کنند.

ابعاد و اندازه گوشی آیفون و سامسونگ

یکی دیگر از عواملی که باعث جلب‌توجه کاربران می‌شود خوش‌دست بودن گوشی است که علاوه بر تمام عواملی که در بالا بیان شد افراد دنبال گوشی‌ای با طرح و شکل دلخواه خود هستند. یکی از عواملی که زبانزد اشخاصی که آیفون باز هستند شکل و ظاهر منحصربه‌فرد این شرکت است که آن را از گوشی‌های دیگر خاص‌تر نشان داده است زیرا در مقایسه گوشی‌های سامسونگ عملکرد متفاوتی از خود نشان داده است. البته توجه داشته باشید که گوشی‌های سامسونگ ظرافت بسیار جذابی دارند اما در مقایسه با گوشی‌های آیفون ابعاد بزرگ‌تری دارند.

قیمت محصول

در مقایسه گوشی‌های آیفون و سامسونگ باید گفت که هر دوگوشی از نظر قیمت با یکدیگر برابری می‌کند ولی با این تفاوت که گوشی‌های سامسونگ به دلیل تنوع بالایی که در محصولات خود دارند باعث می‌شود که حق انتخاب بیشتری داشته باشید و این موضوع به نسبت کیفیتی که مدنظر داریم است.

در گوشی‌های اپل این موضوع کاملاً بر عکس شرکت سامسونگ است زیرا کسانی که به دنبال کیفیت و در کنار آن قیمت مناسبی برای گوشی هستند نمی‌توانند نسبت به چیزی که در نظر خود دارند انتخاب کنند زیرا گوشی‌های اپل از قیمت بالایی برخوردار هستند.

آیفون و سامسونگ
آیفون و سامسونگ

باتوجه‌به مطالبی که در بالا بیان شد اگر هنوز این سؤال برای شما عنوان می‌شود چه گوشی بهتر است و چه چیزی بخریم آیا سامسونگ بهتر است یا آیفون باید توجه داشت که کاربر چه انتظاراتی از گوشی دارد که بتواند نیازهای خود را برطرف کند که در مقایسه گوشی آیفون و سامسونگ به این نتیجه دست یافتیم که هرکدام نسبت به یکدیگر برتری‌های خاص خود را دارند

به همین علت این دوگوشی توانسته‌اند در طی چندین سال کنار هم رقابت کنند و بازار را در دست داشته باشند. در آخر باید گفت اگر به دنبال گوشی ای هستید با قیمت مناسب و عملکرد راحت بهتر است از گوشی سامسونگ استفاده کنید تا به تمام آن چیزی که از یک گوشی با قیمت مناسب نیاز دارید برسید. این موضوع درگوشی آیفون متفاوت است باید گفت اگر قیمت برایتان در قدم اول مهم نیست و دنبال گوشی باکیفیت و متناسب روز و از همه مهم‌تر دنبال امنیت بالا هستید آیفون گزینه مناسبی برای شما است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید