پرش لینک ها

نیچ مارکتینگ چیست 5 روش بازاریابی گوشه ای

نیچ مارکتینگ چیست 5 روش بازاریابی گوشه ای

نیچ مارکتینگ؛ هنگامی که شما قصد دارید یک کسب و کار را شروع کنید اینستا وارد آن بخش از بازار شوید. در این بخش از بازار لازم است تا یک سری محصول ارائه دهید اما باید بدانید که در ابتدای کار با چالش‌های بسیار زیادی رو به رو می‌شوید. از طرفی دیگر علاوه بر چالش‌هایی که در راه کسب و کار شما وجود دارند روغن‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی نیز قبل از شما شروع به فعالیت کرده‌اند در بازار وجود دارند.

این موضوع یعنی بازاریابی گوشه‌ ای در واقع به گوشه‌هایی از بازار اشاره دارد که رقبای قدرتمند و کسب و کارهای قدیمی تر وارد آن بخش نشده باشند. از طرفی باید بدانید که این کسب و کارهای قدرتمند بخش‌های از بازار را نادیده گرفتند و این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد. با توجه به این موارد زمانی که شما کسب و کارتان را بر گوشه‌های بازار سوق دهید و شروع به کار کنید به این موضوع بازاریابی روش‌های گفته می‌شود. برای این که با بازاریابی گوشه ای و استراتژی‌های مورد توجه آن بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ چیست

همان طور که گفتیم نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ ای به بخش‌هایی از بازار گفته می‌شود که افراد و کسب و کارها به آن توجه نکردند اما برخی افراد به آنها توجه ویژه‌ای دارند با توجه به این موضوع لازم است تا به صورت جزئی طرف به پا پرسش  بازاریابی گوشه ای چیست پاسخ دهیم.

اگر بخواهیم به صورت کلی و با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم که به بازار پوشاک فکر کنید هنگامی که یک شخص کس در بازار لباس تصمیم می‌گیرد تا لباس‌هایی مخصوص افراد زیر هفت سال به فروش برساند در واقع از این روش استفاده می‌کند. اگر بخواهیم به صورت جزئی ترین مثال را توضیح دهیم باید بگوییم بانک‌ها وام‌هایی برای افراد سالمند پیشنهاد می‌کند و این موضوع در واقع همان بازاریابی گوشه ای است. بازاریابی گوشه ای باید ویژگی‌هایی از جمله،

  • انتخاب کسب و کار سودآور
  • عدم وجود رقیب
  • انتخاب گوشه ای با پتانسیل رشد
  • توجه به توانایی خرید مشتریان
  • رفع نیازهای بدون تکرار

استراتژی‌های نیچ مارکتینگ

با توجه به توضیحات و ویژگی‌هایی که در خصوص بازاریابی گوشه‌ ای گفتیم باید بدانید که استفاده از این روش بازاریابی استراتژی‌های مخصوص خودش را دارد. در صورتی که شما بدون هیچ برنامه از پیش تعیین شده‌ای وارد این بخش از بازار شوید قطعاً با شکست مواجه می‌شوید. ۵ استراتژی مهم در بازاریابی گوشه ای،

  • شناسایی نقاط قوت
  • توجه به محصولات
  • تحقیقات صنعتی و توجه به عدم وجود رقبا
  • شناسایی مخاطبان
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی

شناسایی نقاط قوت برای بازاریابی گوشه ای

شاید اولین مورد در بین استراتژی‌های موجود برای نیچ مارکتینگ توجه به نقاط قوت کسب و کار خودتان است. شما باید بدانید در کسب و کاری که می‌خواهید موفق شوید چه نقاط قوتی وجود دارد. اگر شما کسب و کارتان را در ابتدا بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آن را بشناسید این موضوع باعث می‌شود که روند پیشرفت شما سریع‌تر اتفاق بیفتد.

اگر بخواهیم این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم باید بگوییم یک آرایشگر معروف نسبت به دیگر آرایشگرها ویژگی‌هایی دارد که افراد برای مراجعه به آن فرد اشتیاق نشان می‌دهند. ویژگی‌های به خصوصی که یک آرایشگر را نسبت به دیگر آرایشگرها ممتاز می‌کند در واقع همان نقاط قوت کسب و کار است. در واقع کسب و کار شما باید به‌گونه‌ای آغاز شود که تمرکز اصلی شما روی این موضوع یعنی نقاط قوتتان باشد.

نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ

انتخاب محصول

دومین نکته ای که در خصوص استراتژی‌های نیچ مارکتینگ اهمیت دارد در رابطه با محصول و یا کسب و کاری که شما می‌خواهید شروع کنید است. تمام بخش‌ها باید به‌گونه‌ای حرفه ای و با جستجوهای مختلف انجام شود. حتی اگر محصول شما در رابطه با حیوانات و خوراک حیوانات باشد باز هم لازم است تا قبل از شروع کسب و کارتان به بازدهی آن محصول در بخشی از بازار توجه کنید. اگر شما محصولی که می‌خواهید به فروش برسانید را بشناسید  می‌توانید در همان گوشه‌ای از بازار که قصد شروع کسب و کارتان را دارید پیشرفت بسیار زیادی کسب کنید.

منظور از تحقیقات صنعتی در نیچ مارکتینگ چیست

تحقیقات صنعتی در واقع به موارد وسیعی اشاره دارد از جمله این موضوع که آیا محصولی که قصد دارید به فروش برسانید تقاضای کافی در گوشه‌ای از بازار دارد یا خیر. در واقع تحقیقات صنعتی ابعاد مختلف و استراتژی‌های مختلف بازاریابی گوشه ای را در بر می‌گیرد. یکی از روش‌های تغییرات صنعتی مراجعه به کلمات کلیدی با اهمیت است که این کار را می‌توانید با ابزارهای مانند گوگل ادوردز یا گوگل پلنر انجام دهید.

در این بخش لازم است تا رقبای خودتان را در سراسر دنیا بررسی کنید تا در بازاری که شما قصد شروع کسب و کارتان را دارید هیچ گونه رقیبی وجود نداشته باشد. بعد از اینکه تحقیقات صنعتی شما به سرانجام رسید لازم است تا در رابطه با نقاط قوت و کارهای مفیدی که رقبایتان در سراسر دنیا انجام می‌دهند تحقیق کنید. بررسی رقبای شما باعث می‌شود که بفهمید چگونه سریع تر پیشرفت کنید.

شناسایی مخاطبان و مشتریان

در رابطه با این نوع استراتژی باید بگوییم که شما باید تمام حواستان را به مشتری‌هایی که قصد خرید از شما دارند بدهید. شما باید علاوه بر سرگرمی و سن و یا حرفه ای که مشتریانتان دارند به موارد جزئی نیز توجه کنید. برای اینکه با مشتریان و مخاطبان خاص خود آشنا شوید می‌توانید وارد وب سایت‌های مختلف و یا گروه‌های اجتماعی مختلف و مرتبط با شغل خودتان حاضر شوید و نظر مخاطبانتان را مورد بررسی قرار دهید.

رسانه‌های اجتماعی برای نیچ مارکتینگ

در جهان امروز حضور رسانه‌های اجتماعی در زندگی افراد غیر قابل انکار است. اگر شما بتوانید در رسانه‌های اجتماعی مختلف حاضر شوید و فعالیت حساب شده ای داشته باشید این موضوع تاثیر مثبت و بسیار خوبی بر کسب و کار شما خواهد داشت. فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی مانند این مثال یعنی مشتری، مشتری می‌آورد است.

نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ

همان طور که گفتیم نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای به آن بخش از بازار اشاره دارد که هیچ کس قبل از شما وارد آن نشده باشد. در واقع بازاریابی گوشه‌ ای به کسب و کارهای اشاره دارد که در یک محدوده وسیع از بازار به تنهایی فعالیت می‌کنند. برای موفقیت در بازاریابی گوش‌های لازم است تا افراد به استراتژی‌های موجود در بازار توجه کنند.

یکی از صفحاتی که نیچ مارکتینگ در آن به نحو احسن رعایت شده طراحی سایت در ارومیه می باشد

در این مقاله در خصوص بازاریابی گوشه‌ ای و استراتژی‌های موجود صحبت کردیم از این که در مطالعه این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید