پرش لینک ها

کامنت مارکتینگ چیست؛ 7 روش حرفه ای

کامنت مارکتینگ چیست؛ 7 روش حرفه ای

کامنت مارکتینگ یکی دیگر از روش‌های بهبود کسب و کار با استفاده از بازاریابی به حساب می‌آید که در این روش مانند روش‌های دیگر بازاریابی، به یک سری اصول و قواعد حرفه ای نیاز است. در این روش شما باید یک سری کامنت یا نظر در بخش دیدگاه‌های سایت‌های مختلف در رابطه با کسب و کارتان قرار دهید.

کامنتی که شما قرار می‌دهید باید با توجه به اصول به خصوصی باشد که این اصول باعث جذب افراد به سایت شما و در نهایت مشاهده کسب و کار شما شود. کامنت‌های شما باید به گونه‌ای مؤدبانه و توضیحی مختصر در خصوص کسب و کار و سایت فروشگاهی که دارید باشد. در هر یک از کامنت‌ها باید از لینک‌های مرتبط با سایت خودتان و معرفی شغلتان استفاده کنید. روش بازاریابی با استفاده از کامنت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز بسیار قابل توجه است.

کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چیست

با وجود اینکه روش‌های مختلف بازاریابی در سال‌های اخیر طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده اما تعداد بسیار زیادی از افراد هنوز با نیمی از روش‌های آن آشنا نیستند. یکی از روش‌های حرفه ای بازاریابی، کامنت مارکتینگ یا بازاریابی از طریق کامنت گذاری است.

فرایند بازاریابی از طریق کامنت مزیت‌های بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها رایگان بودن این روش و یا بدون هزینه بودن آن به حساب می آید. با توجه به این مسئله افراد زیادی اطلاعاتی در خصوص این نوع بازاریابی ندارند و عده ای هم که اطلاعات دارند از شیوه کامنت گذاری به روش درست آگاهی ندارند.

نکات حرفه ای کامنت مارکتینگ

با توجه به تمام مواردی که گفتیم باید بدانید که این روش بازاریابی یعنی استفاده از کامنت چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد. برای اینکه از این روش بخواهید استفاده کنید لازم است تا پیش از شروع کار با نکاتی آشنا شوید.

  1. تعیین هدف
  2. ارائه ارزش
  3. متمرکز
  4. ارائه نظر در سایت‌های برتر
  5. تأیید ایمیل
  6. نظرات دائم

تعیین هدف بازاریابی

برای اینکه اهداف مختلف بازاریابی نظرات مناسب خود را انتخاب کنید باید تا در ابتدا با آن‌ها آشنا شوید. با توجه به این مسئله باید گفت،

  • ترافیک بیشتر سایت
  • ارتباط با مدیران دیگر سایت‌ها
  • ارائه اطلاعات در خصوص برند خود

این مسائل در واقع مهم ترین اهداف در بازاریابی به این روش به حساب می‌آیند. توجه داشته باشید که ممکن است هزاران هدف دیگر برای بازاریابی وجود داشته باشد. تعیین هدف در درجه اول به خود شما بستگی دارد و در درجه دوم باید با توجه به جستجو و بررسی از دیگر کسب و کارها انتخاب شود.

ارائه ارزش در کامنت مارکتینگ

این روش بازاریابی با استفاده از کامنت به متن پر بار و پر مفهومی در کامنت‌هایتان نیاز دارید. در واقع متن کامنت شما باید به گونه ای باشد که افراد و کاربران با توجه به حس خوبی که دریافت می‌کنند وارد سایت شما شوند. در صورتی که در کامنت‌هایتان ارزش‌گذاری را نشان دهید در واقع روش بازاریابی شما در بهترین مسیر خود قرار می‌گیرد.

متمرکز بودن در بازاریابی

برای اینکه در کامنت مارکتینگ موفق شوید باید به گونه ای متمرکز و ثابت قدم فعالیت کنید. در واقع اگر نیاز باشد تا در طول روز 5 ساعت برای بازاریابی زمان بگذارید نباید این زمان را به 4 ساعت و نیم کاهش دهید. در طول روز زمان و تعداد کامنت‌ها اهمیت زیادی دارد و شما باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که تعداد و زمان مشخصی برای بازاریابی نظرات اختصاص دهید.

کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ

ارائه نظر در سایت‌های برتر

همان‌طور که می‌دانید گوگل و ربات‌های گوگل با توجه به بررسی‌های مختلف برخی از وب سایت‌ها را در صفحه اول به نمایش می‌گذارند. شما باید کامنت‌های مختلف را در سایت‌هایی که در صفحه اول و یا جز 10 یا برتر هستند قرار دهید.

در واقع این مسئله تاثیر بسیار خوبی بر کسب و کار و سایت شما می‌گذارد و به همین دلیل نباید نادیده گرفته شود. سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند مورد تأیید ربات‌های گوگل هستند و زمانی که شما در این سایت‌ها کامنت بگذارید در واقع رتبه این سایت‌ها تاثیر مستقیمی بر کسب و کار شما دارد.

تائید ایمیل در کامنت مارکتینگ

سایت‌ها بخشی به نام ارتباط با ایمیل و یا دریافت پیام‌های تبلیغاتی از طریق ایمیل دارند که لازم است تا حتما آن را فعال کنید. در صورتی که ایمیل را فعال کنید از تمام فعالیت‌هایی که درون سایت اتفاق می افتد با خبر می‌شوید. بعد از اینکه پیام‌هایی مبتنی بر ایمیل سایت‌های مختلف دریافت کردید بعد از ورود به سایت پروسه کامنت گذاری را شروع کنید.

نظرات دائم کامنت مارکتینگ

همان‌طور که گفتیم برخی از سایت‌ها از میان هزاران سایتی که در گوگل و فضای اینترنتی قرار دارند توسط ربات‌ها انتخاب می‌شوند و در صفحه اول نمایش داده می‌شوند. با توجه به این مسئله باید برخی از وب سایت‌های معروف که همیشه رتبه خوبی دارند را انتخاب کنید. کامنت گذاشتن به صورت منظم در این سایت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و شما به عنوان یک نظر دهنده دائمی دیده می‌شوید.

در برخی مواقع حتی ممکن است مدیر سایت از کامنتی که می‌گذارید خوشش بیاید و با توجه به آن کامنت به شما درخواست همکاری بدهد. این موضوع زمانی با ارزش به حساب می آید که هدف شما از کامنت گذاشتن جلب نظر مدیر سایت باشد.

کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ

بازاریابی یکی از اصطلاحات رایجی به حساب می آید که همه ما این روزها یا با آن سر و کار داریم و یا در رابطه با آن شنیده ایم. با توجه به همین مسئله باید  بدانید که بازاریابی چه اهمیتی دارد و روش های مختلف بازاریابی وارد تمام عرصه‌ها به خصوص فضای اینترنتی شده اند. کامنت مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی حرفه ای به حساب می آید که تقریبا کارکرد مشابهی با ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ دارد. در صورتی که برای کسب و کار خود و یا معرفی خود به دیگر شرکت‌ها و سایت‌ها قصد استفاده از این روش را دارید به نکات این مقاله توجه کنید.

 

 

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید