پرش لینک ها
طراحی و توسعه اپلیکیشن به صورت حرفه‌ای

طراحی و توسعه اپلیکیشن به صورت حرفه‌ای

طراحی و توسعه اپلیکیشن به‌صورت حرفه‌ای

طراحی و توسعه اپلیکیشن؛ در جهان امروز اهمیت وجود تلفن همراه را نباید نادیده گرفت. تلفن همراه یکی از وسایل موردنیاز انسان‌ها در جهان امروز است. تلفن همراه به‌سادگی و بدون اپلیکیشن‌ها اهمیتی ندارد. باتوجه‌به تغییر و گسترش امر تکنولوژِی طراحی و توسعه اپلیکیشن‌ها نیز گسترش‌یافته است.

اپلیکیشن‌های مختلفی در جهان امروز در انواع گوشی‌های اندرویدی و آی‌اواس و جاوا قابل‌استفاده است. افزونه‌های موجود در نرم‌افزارها روزبه‌روز در حال پیشرفت است. اضافه‌شدن آپشن‌های جدید به اپلیکیشن‌ها یکی از موارد توسعه و طراحی در اپلیکیشن‌ها است.

اگر بخواهیم این موضوع را با مثال توضیح دهیم یکی از اپلیکیشن‌های موجود درگوشی اینستاگرام است. اینستاگرام از زمانی که طراحی شده است تا به امروز پیشرفت بسیار زیادی داشته است. به‌روز کردن آپشن‌ها و افزونه‌ها در اپلیکیشن‌ها دلیل اصلی جلب‌توجه و حفظ طرف‌داران برای استفاده از اپلیکیشن است.

طراحی و توسعه اپلیکیشن
طراحی و توسعه اپلیکیشن

دلیل استفاده از طراحی و توسعه اپلیکیشن چیست؟

همان‌طور که گفتیم استفاده از طراحی و توسعه اپلیکیشن برای به‌روز نگه‌داشتن اپلیکیشن‌ها اهمیت زیادی دارد. برای اینکه افراد به طور مداوم از یک اپلیکیشن استفاده کند راه‌های مختلفی وجود دارد. راه‌های مختلفی که برای به‌روز بودن اپلیکیشن‌ها وجود دارد به این صورت است،

  • تحقیقات در بازار و ایده‌پردازی
  • توسعه و گسترش اپلیکیشن
  • بازاریابی بعد از راه‌اندازی

از جمله موارد موجود هستند. این موارد حتی قبل از طراحی اپلیکیشن نیز بااهمیت هستند.

تحقیقات در بازار و ایده‌پردازی

برای طراحی و ساخت هر اپلیکیشنی در ابتدا نیاز به کسب اطلاعات دررابطه‌با آن موضوع است. بررسی اپلیکیشن‌های موجود در بازار و گوشی‌ها بسیار بااهمیت است. در مرحله اول شما نیاز دارید تا اطلاعات کلی ای دررابطه‌با یک اپلیکیشن کسب کنید سپس وارد مرحله طراحی شوید. اپلیکیشن‌ها به دو صورت طراحی می‌شوند؛ یعنی،

  • طراحی اپلیکیشن مشابه اپلیکیشن‌های دیگر
  • ابداع و یا طراحی اپلیکیشن خاص

در این دو صورت است که اپلیکیشن‌ها طراحی می‌شوند. باتوجه‌به این موارد بررسی اپلیکیشن‌های رقیب اهمیت زیادی پیدا می‌کند. طراحی و توسعه اپلیکیشن در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن طراحی اپلیکیشن است. درصورتی‌که اپلیکیشن به‌درستی طراحی نشود موارد توسعه نیز به‌درستی صورت نمی‌گیرد.

مراحل مختلف تحقیقات در بازار و ایده‌پردازی

شناخت بازار هدف: همان‌طور که گفتیم آگاهی از دیگر اپلیکیشن‌های موجود برای طراحی و توسعه اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد.

کسب اطلاعات از محیط رقابتی: بعد از مرحله تحقیقات مرحله بررسی رقابت اهمیت پیدا می‌کند. بررسی رقیبان موجود به پیشرفت اپلیکیشن کمک می‌کند.

ساخت چارچوب: در این مرحله لازم است تا ویژگی‌های مهم اپلیکیشن انتخاب شود.

کسب درآمد: استفاده از روش‌های مختلف کسب درآمد از اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد.

توسعه و گسترش اپلیکیشن

در مرحله بعد از طراحی اپلیکیشن مرحله توسعه وجود دارد. در این مرحله طراح سعی دارد تا می‌تواند افزونه به نرم‌افزار اضافه کند. افزونه‌های مختلفی که به اپلیکیشن اضافه می‌شوند باید به‌اندازه کافی کاربردی باشند. مراحل مختلف توسعه به این صورت است،

تجربه کاربری یا رابط کاربری: دو عنصر مهم در طراحی و توسعه اپلیکیشن استفاده از رابط کاربری است رابط کاربری در واقع همان UI و UX است.

انتخاب مناسب پلتفرم: انتخاب پلتفرم به نوع گوشی ربط دارد. گوشی‌ها به انواع اندروید، ios و جاوا تقسیم می‌شوند.

توسعه MVP: این موضوع به ارزیابی نظرات کاربران برای توسعه ربط دارد.

تست بتا و یا آزمایش بتا: تست بتا حتماً باید در مراحل اولیه طراحی اپلیکیشن انجام شود. درصورتی‌که تست آزمایشی به‌درستی پاسخگوی کاربران آزمایشی باشد بنابراین قابل‌استفاده است.

منظور از طراحی UI UX چیست؟

UI UX در اپلیکیشن مانند استفاده از این موضوع در طراحی سایت است. UI UX در طراحی اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد. بخش ظهری و نمایشی اپلیکیشن در این قسمت تعیین می‌شود. درصورتی‌که طراح ظاهر مناسبی برای اپلیکیشن انتخاب نکند ممکن است به‌درستی موردتوجه کاربران قرار نگیرد.

طراحی و توسعه اپلیکیشن
طراحی و توسعه اپلیکیشن

راهنمای سبک در طراحی اپلیکیشن

راهنمای سبک در واقع باید توسط طراح در مراحل اولیه انجام شود. انتخاب یک نوع سبک ثابت برای اپلیکیشن دلیل اصلی مجزا سازی آن از دیگر اپلیکیشن‌ها است. اپلیکیشن‌ها با نمادها و تصاویر مخصوص به خودشان شناخته می‌شوند. راهنمایی‌های سبک مربوط به مواردی مانند،

  • انتخاب فونت مناسب
  • انتخاب طرح رنگ اختصاصی
  • انتخاب نام تجاری
  • نمایش نام تجاری در طراحی اپلیکیشن

اشاره کرد.

بازاریابی بعد از راه‌اندازی

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی در جهان امروز جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. طراحی و توسعه اپلیکیشن درصورتی‌که از بازاریابی درست استفاده کند قابل‌توجه مخاطبین قرار می‌گیرد. بازاریابی در واقع راهنمایی افراد به‌سوی اپلیکیشن است. درصورتی‌که مرحله بازاریابی به‌درستی انجام شود اپلیکیشن همیشه در اولویت استفاده خواهد بود.

طراحی و توسعه اپلیکیشن توسط چه کسی انجام می‌شود؟

طراحی اپلیکیشن توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. تمامی مواردی که در خصوص طراحی و توسعه گفتیم توسط این افراد بررسی می‌شود. درصورتی‌که افراد بدون حرفه وارد این حیطه شوند موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد. به‌روز نگه‌داشتن اپلیکیشن‌ها اهمیت زیادی دارد و این موضوع با کسب اطلاعات به دست می‌آید. افراد مجرب از مناظر مختلف طراحی را مورد بررسی قرار می‌دهند. باتوجه‌به موضوعاتی مانند،

  • بودجه مربوط به تولید برنامه
  • جدول زمانی معرفی برنامه
  • مشخصات فنی و اصلی
  • انتخاب پلتفرم

از جمله موارد بااهمیت در طراحی اپلیکیشن است.

کسب درآمد از طریق اپلیکیشن

شاید شما هم شنیده باشید که طراحی اپلیکیشن منجر به کسب درآمد می‌شود. مهم‌ترین موضوع برای کسب درآمد از اپلیکیشن انتخاب هدف است. روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن به این صورت است،

  • تلفیق آگهی‌های مربوطه
  • تبلیغات مستمر و مفید

تلفیق آگهی برای کسب درآمد

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از اپلیکیشن این روش است. فعال نگه‌داشتن تبلیغات در اپلیکیشن‌ها یکی از روش‌ها برای کسب درآمد است. این موضوع به این صورت است که شما هنگام استفاده از اپلیکیشن دائم با پیام‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوید.

تبلیغات مستمر در اپلیکیشن

یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق طراحی و توسعه اپلیکیشن تبلیغات مستمر به جهت ترغیب کاربران است. استفاده از روش‌هایی مانند جذب کاربران برای اعلام نظر و پاسخ‌دادن به ایمیل‌های تبلیغاتی از جمله روش‌های تبلیغاتی است.

طراحی و توسعه اپلیکیشن
طراحی و توسعه اپلیکیشن

همان‌طور که گفتیم طراحی و توسعه اپلیکیشن در مراحل مختلفی انجام می‌شود. بررسی موارد مختلف قبل از طراحی، حین طراحی و پس از راه‌اندازی بسیار بااهمیت است. اهمیت تمامی این موارد زمانی که موقعش برسد اهمیت پیدا می‌کند. طراحی اپلیکیشن توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. درصورتی‌که بی‌مهابا اپلیکیشن طراحی شود بازدهی لازم را نخواهد داشت. توجه داشته باشید که اگر طراحی اپلیکیشن به‌درستی انجام شود شما می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

 

 

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید