پرش لینک ها

آموزش برنامه نویسی در ارومیه

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی، برنامه نویسی توسعه زیادی داشته و اثرات خوبی بر روی جوانب مختلف زندگی انسان داشته است. در گذشته تصور می‌شد که یادگیری برنامه نویسی تنها به دانشجویان رشته کامپیوتر اختصاص دارد، اما در حال حاضر و با نیاز هرچه بیشتر جامعه به متخصصین برنامه نویسی، تمامی افراد می‌توانند آموزش برنامه نویسی دیده و از این راه کسب درآمد کنند. علاوه بر آن با استفاده از انواع برنامه نویسی می‌توان مهارت حل مسئله را تا حد زیادی تقویت کرده و موجب یک تفکر عمیق و منطقی خواهد شد. در ادامه این مقاله به معرفی آموزش برنامه نویسی در ارومیه پرداخته می‌شود. همچنین انواع زبان‌های برنامه نویسی و روش‌های کسب درآمد از آن‌ها نیز گفته خواهد شد.

آموزش برنامه نویسی در ارومیه

انواع زبان‌های آموزش برنامه نویسی در ارومیه

به یک زبان قراردادی که مجموعه‌ای از راهکارها و دستورالعمل‌ها را در برداشته و خروجی‌های مختلفی خواهد داشت زبان برنامه نویسی گفته می‌شود. هدف از استفاده زبان‌های برنامه نویسی، پیاده‌سازی الگوریتم‌ها است. تا به امروز هزاران زبان برنامه نویسی جدید ایجاد شده که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر ساله به آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.

 به طور کلی از اوایل دهه 1800 و با ظهور اولین کامپیوترها و کدهای دستوری تا این زمان چیزی در حدود 9 هزار زبان برنامه نویسی ساخت شده است. اما از بین هزاران زبان مختلف، برخی از آن‌ها کاربردهای زیادی داشته و برای کسب درآمد و استخدام بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند که در حدود 150 زبان هستند. به طور کلی زبان‌های برنامه نویسی بر اساس پلتفرم و بستر به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی خواهد شد:

1. زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ

برای ساخت و توسعه نرم‌افزارهای تحت ویندوز و دسکتاپ به این نوع زبان‌های برنامه نویسی نیاز بوده که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به #C، C، C++، Java، Python، Visual Basic، Perl اشاره نمود.

2. زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

آموزش برنامه نویسی در ارومیه بر اساس زبان‌های تحت وب خود به دو دسته تقسیم خواهد شد که شامل زبان برنامه نویسی سمت کاربر (Front end) و زبان برنامه نویسی سمت سرور (Back end) می‌شود. از مهم‌ترین زبان‌های سمت کاربر HTML، CSS، JavaScript، jQuery هستند. Java، PHP، Ruby، Python، ASP.NET نیز از جمله زبان‌های تحت سرور خواهند بود.

3. زبان‌های برنامه نویسی تحت موبایل

از این نوع زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت اپ‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص موبایل استفاده خواهد شد. برای توسعه این نوع نرم‌افزارها باید از زبان مخصوص هر پلتفرم یعنی اندروید یا ios استفاده نمود. برخی از زبان‌های تحت موبایل شامل C#، Java، Swift، Ruby، Javascript می‌شود.

4. زبان‌های برنامه نویسی چند منظوره

برخی از زبان‌های برنامه نویسی قابلیت استفاده چند منظوره را داشته و می‌توان از آن‌ها در چندین بخش و پلتفرم‌های مختلف بهره‌مند شد. به طور مثال زبان‌های C#، Python، Scala، GO، C++  و C از جمله زبان‌های چند منظوره هستند.

پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی

1. پایتون، اولین و محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی چندمنظوره

اسم این زبان برنامه نویسی از یک مار گرفته شده، مار پایتون. پایتون در دنیای برنامه نویسی یک زبان چند منظوره بسیار قدرتمند بوده که کاملاً کاربردی و سطح بالا است. با همه این اوصاف آموزش برنامه نویسی در ارومیه به زبان پایتون خیلی ساده خواهد بود، به طوری که اغلب تازه واردها در دنیای برنامه نویسی در اولین مرحله به سراغ یادگیری پایتون می‌روند. از این زبان در شرکت‌ها بزرگی مانند گوگل، یوتیوب، فیسبوک (متا)، یاهو، ناسا و غیره برای توسعه سایت استفاده می‌شود. پایتون به عنوان یک زبان شیء‌گرا شناخته شده و در زمینه تحلیل داده‌ها، توسعه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، توسعه وب و غیره کاربرد دارد.

2. جاوا، کدنویسی با روش کاملاً استاندارد

جاوا یکی از استانداردترین ساختارها را در بین زبان‌های برنامه نویسی داشته و به صورت چندمنظوره عمل می‌کند. شعار ساخت این زبان، یک بار کدنویسی کن و برنامه را در هر پلتفرمی به اجرا درآور (Write once, Run anywhere) است. این شعار به علت شیء‌گرا بودن زبان جاوا انتخاب شده و دارای ویژگی ماشین مجازی جاوا نیز بوده است. کاربرد و محبوبیت این زبان برنامه نویسی به حدی زیاد است که در بین آمار انجمن برنامه نویسان در رتبه اول قرار دارد.

3. C و C++، پیشکسوتان عرصه زبان‌های برنامه نویسی

یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه نویسی، زبان C بوده که زبان‌های جدید دیگری بر پایه آن ساخته شده‌اند. به طوری که در سال 1980، C++ به عنوان اولین زیرمجموعه از زبان C ساخته شد. در سال 2000 نیز زبان برنامه نویسی سی شارپ (C#) به خانواده C اضافه شد.

 زبان برنامه نویسی C در سطح میانی قرار داشته و کلمات کلیدی محدودی را شامل می‌شود. از طرف دیگر این زبان کاملاً دستوری و منعطف بوده و قابلیت حمل دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این زبان‌ها که موجب تمایز آن‌ها با دیگر زبان‌ها می‌شود، ساختار شیءگرا و استفاده از کلاس است. البته باید توجه داشت که زبان C++ به سطح بالا نزدیک بوده است. آموزش برنامه نویسی در ارومیه به زبان C انتخاب بسیار مناسبی برای افراد بوده زیرا این زبان در عین کاربردی بودن یادگیری نسبتاً آسانی نیز دارد.

کسب درآمد از آموزش زبان برنامه نویسی در ارومیه

شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی که در حوزه برنامه نویسی فعالیت دارند، نحوه کسب درآمد از این مهارت باشد. در حال حاضر برنامه نویسی یکی از پول‌سازترین مهارت‌ها و مشاغل در دنیا بوده و افراد می‌توانند به روش‌های مختلف و حتی بدون استخدام شدن در شرکت‌های مخصوص برنامه‌نویسی از توانایی خود کسب درآمد کنند. برای کسب درآمد هرچه بیشتر در این حوزه باید دانش و اطلاعات خود را به روز نگه داشته و برنامه‌هایی متناسب با نیازهای جامعه تولید کرد. با ساخت این برنامه‌ها و نشان دادن آن‌ها به عنوان نمونه‌کار مشتریان زیادی جذب خواهند شد و همچنین می‌توان از طریق طراحی وب‌سایت و یا توسعه اپلیکیشن خود درآمد نامحدود کسب نمود.

 به طور کلی برنامه نویسان می‌توانند به صورت قراردادی، فریلنسری و پروژه‌ای برای سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی کار کنند. علاوه بر تولید و ساخت اپلیکیشن‌های مختلف، می‌توان این مهارت را در آموزشگاه‌های مختلف به دیگر افراد نیز آموزش داد. علاوه بر آموزش در آموزشگاه، طراحی پکیج آموزش برنامه نویسی، ایده‌پردازی و انجام پروژه‌های دانشجویی نیز درآمد بالایی دارد. آموزش برنامه نویسی در ارومیه نیز از طریق سایت مذکور امکان‌پذیر بوده و برنامه‌نویسان و افراد علاقه‌مند به این مهارت می‌توانند از این سایت به عنوان یک منبع استفاده کنند.

مشاهده تمامی نکات حرفه ای
مشاهده
بکشید