پرش لینک ها

اصول طراحی وب‌سایت حرفه‌ای و عالی

اصول طراحی وب‌سایت حرفه‌ای و عالی

اصول طراحی وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که یک سایت با بهترین بازدهی طراحی کنید. طراحی وب‌سایت نیازمند کسب علم و دانش دررابطه‌با این موضوع است. درصورتی‌که شما در ابتدای کار طراحی وب هستید اصول مهمی را باید بدانید. آموزش و یادگیری در طراحی وب‌سایت باعث پیشرفت شما می‌شود. هرچقدر که دررابطه‌با این موضوع بیشتر کسب اطلاعات کنید پیشرفتتان نیز بیشتر خواهد بود.

اصول طراحی وب‌سایت
اصول طراحی وب‌

اصول طراحی وب‌سایت

همان‌طور که گفتیم آگاهی دررابطه‌با اصول مهم طراحی وب بسیار مهم است. اطلاع داشتن از موارد بااهمیت برای طراحی وب باعث بهبود روند طراحی سایت می‌شود. از جمله اصول طراحی وب‌سایت،

  • آموزش طراحی بصری
  • آموزش تجربه کاربری و یا UX
  • کسب اطلاعات دررابطه‌با طراحی نرم‌افزار
  • یادگیری مبحث مهم HTML
  • کسب اطلاعات دررابطه‌با CSS
  • جاوا اسکریپت
  • برنامه‌ریزی دررابطه‌با مدیریت زمان
  • برقرار نگه‌داشتن ارتباطات
  • مدیریت کسب‌وکار
  • سئو و بازاریابی

به همین صورت است.

آموزش طراحی بصری برای طراحی وب

همان‌طور که از نام طراحی بصری پیداست مسائل مربوط به طراحی گرافیک اهمیت زیادی دارد. ازآنجایی‌که مخاطبان و یا کاربران به دنبال هدف خاصی هستند برای اینکه به یک وب‌سایتی علاقه نشان دهند عوامل طراحی بصری اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. یکی از اصول طراحی وب‌سایت طراحی بصری است. اصول طراحی بصری در واقع همان موضوعات قابل‌مشاهده در سایت هستند. موضوعات مربوط به بخش بصری در وب‌سایت،

  • تئوری رنگ‌ها
  • تایپوگرافی‌ها
  • استفاده از فونت‌های مختلف

هستند. درصورتی‌که اصول مهم استفاده از این موارد را بلد نباشید ممکن است سایت شما بازدهی کافی نداشته باشد.

آموزش تجربه کاربری و یا UX

تجربه کاربری و یا UX (user experience) است. همان‌طور که از نام آن مشخص است به بازخورد و احساس بازدیدکننده و یا کاربر گفته می‌شود. احساسات کاربر بعد از بازدید از سایت ممکن است، لذت، ناامیدی و یا آرامش باشد. تجربه کاربری یکی دیگر از اصول طراحی وب‌سایت است که شما با درنظرداشتن نظر کاربران می‌توانید سایت را ارتقا دهید.

کسب اطلاعات دررابطه‌با طراحی نرم‌افزار

نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی وجود دارد. استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای طراحی از جمله اصول طراحی وب‌ است که بسیار اهمیت دارد. آموزش نرم‌افزارهای طراحی مانند، ایلاستریتور، فتوشاپ، کورل دراو و… به بهبود سایت شما کمک می‌کند.

درصورتی‌که به‌درستی از نرم‌افزار طراحی استفاده کنید می‌توانید بازخورد خوبی از جانب بازدیدکنندگان کسب کنید. نرم‌افزارهای مختلفی برای بخش گرافیکی وجود دارد که هرکدام به نوبه خود ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند. ویژگی‌های مختلف موجود در هریک از نرم‌افزارها روند کاری یک طراح سایت را بهبود می‌بخشد.

اصول طراحی وب‌سایت و یادگیری مبحث مهم HTML

اغلب افراد فکر می‌کنند طراحی سایت و کدنویسی دو مبحث جدا از هم هستند اما این‌گونه نیست. تمامی مسائل و اصول طراحی وب‌ با یکدیگر همراه می‌شوند تا سایت به بهترین نحو به نمایش گذاشته شود. در جهان امروز به‌خصوص کارفرمایان به کدنویسی اهمیت زیادی می‌دهند. کدنویسی به‌نوعی کلاس و جایگاه شغلی شمارا در طراحی سایت بالا می‌برد.

HTML و یا Hyper Text Markup Language به معنای زبان نشانه‌گذاری متنی است. با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی که به‌صورت کد متنی است شما می‌توانید محتواهای مختلف را وارد وب‌سایتتان کنید. در واقع کار اچ تی ام ال در اصول طراحی وب‌ تبدیل کدها به محتواهای مختلف درون سایت است و اهمیت زیادی دارد.

کسب اطلاعات دررابطه‌با CSS

CSS در اصول طراحی وب‌سایت در واقع همکار و یا همراه HTML است. موارد تحت کنترل CSST ،

  • تنظیم رنگ‌ها
  • تغییر فونت‌ها
  • ایجاد پس‌زمینه‌ای جذاب و یا تغییر آن و…

است. شما می‌توانید تمامی این موارد را توسط CSS کنترل کنید.

جاوا اسکریپت در طراحی وب‌سایت

جاوا اسکریپت نیز مانند اچ‌تی‌ام‌ال و سی اس اس است. شما می‌توانید با آموزش جاوا اسکریپت نیز به‌اندازه کافی در طراحی سایت موفق شوید. تمامی وب‌سایت‌هایی که ظاهر متفاوتی دارند و زیباتر از بقیه وب‌سایت‌ها به نظر می‌رسند توسط جاوا اسکریپت طراحی می‌شوند. از جمله کاربردهای جاوا اسکریپت ایجاد،

  • بلوک متحرک
  • اسلایدر
  • کاروسل و…

است.

برنامه‌ریزی رابطه با مدیریت زمان

زمان‌بندی در طراحی وب‌سایت اهمیت زیادی دارد. هنگامی که شما می‌خواهید سایتی را طراحی کنید یکی از اصول طراحی وب‌سایت که حتماً باید طبق زمان بررسی شود مدیریت زمان است. مدیریت زمان در هر شغلی و در هر کاری اهمیت دارد. مدیریت زمان به‌خصوص برای بارگذاری محتواها و طراحی بخش‌های مختلف و به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایت نیز اهمیت زیادی دارد.

برقرار نگه‌داشتن ارتباطات

برقراری تعاملی صحیح و مناسب یکی از خصوصیات مهم طراح وب است. طراح وب هرچقدر که بیشتر با دیگر طراحان و مسئولین بخش‌های مختلف در ارتباط باشد پیشرفت بیشتری خواهد داشت. در ارتباط بودن با کاربران و مشتریان نیز بسیار بااهمیت است. در واقع اصول طراحی وب برای بهبود روابط میان طراح، سایت و مخاطبین نیز هست. درصورتی‌که روابط میان طراح و کاربران بهتر شود در بخش تجربه کاربری نیز روند سایت بهتر خواهد بود.

مدیریت کسب‌وکار

مدیریت کسب‌وکار در اصول طراحی وب‌سایت نیازمند مدرک دانشگاهی نیست. درک مطالب مربوط به این زمینه و ویژگی‌های مهم آن برای مدیریت کافی است. درصورتی‌که مدیریت کسب‌وکار به‌درستی انجام نشود هر دو طرف یعنی طراح وب‌سایت و کارفرما از نحوه انجام کار و نتیجه آن ناراضی خواهد بود.

سئو و بازاریابی

درصورتی‌که شما در مباحث طراحی وب تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که سئو چه اندازه اهمیت دارد. بازاریابی دیجیتال در واقع همان ترغیب افراد به بازدید از سایت شما و در نهایت خرید از سایت شما است. درصورتی‌که اصول سئو و بازاریابی دیجیتال به‌درستی انجام شود سایت شما به بهترین نحو ممکن طراحی خواهد شد. یکی از اصول مهم سئو وب‌سایت پرهیز از تکراری بودن و یا کپی بودن محتوا است.

مسائل مختلف دیگری نیز در اصول سئو وجود دارد که یکی از آنها به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایت بعد از طراحی اصلی و اولیه است. درصورتی‌که وب‌سایت دائماً به‌روزرسانی شود و به مخاطب آنچه که می‌خواهد را بدهد این مسئله باعث پیشرفت سایت می‌شود.

اصول طراحی وب‌سایت
سئو وبسایت

همان‌طور که گفتیم برای طراحی سایت اصول طراحی وب‌سایت مختلفی وجود دارد. ارتقا و تقویت آموزشی در هریک از اصول مختلف برای طراحی وب به‌نوعی نتیجه کار شما را بهتر خواهد کرد. درصورتی‌که اصول طراحی وب‌ به‌درستی انجام شود طراح و کارفرما و در نهایت کاربران همه رضایت خواهند داشت. طراحی وب‌سایت و درنظرداشتن ویژگی‌های مختلف برای بهبود وب‌سایت بسیار مهم است.

 

 

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید