پرش لینک ها
بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی چیست؛ 7 روش حرفه SMS MARKETING

بازاریابی پیامکی چیست؛ 7 روش حرفه SMS MARKETING

بازاریابی پیامکی با توجه به نامی که دارد مورد توجه شرکت‌ها، سازمان‌ها و برندها قرار دارد. اگر شما به دنبال یک روش حرفه ای و مناسب برای بهبود کسب و کار خود می‌گردید لازم است تا با این روش آشنا شوید. از آنجایی که ارتباط با افراد و مشتریان از روش حضوری به روش غیر حضوری تغییر یافته و روش غیر حضوری طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده به همین دلیل این روش بازاریابی یعنی از طریق SMS طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است.

ارسال SMS به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی به حساب می‌آید و تقریبا کاربردی مشابه ایمیل مارکتینگ دارد. شما می‌توانید با استفاده از SMS برخی پیام‌های با اهمیت را به مشتریان خود ارسال کنید تا از این طریق بتوانید همیشه با آن‌ها در ارتباط باشید. اگر قصد آشنایی با این روش حرفه ای بازاریابی یا مارکتینگ را دارید در ادامه همراه ما باشید.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی چیست

همانطور که گفتیم بازاریابی پیامکی به از روش‌های بازاریابی اشاره دارد که از طریق اس‌ام‌اس انجام می‌شود. با توجه به این مسئله که اسام‌اس و یا پیامک یکی از موثرترین و بهترین روش‌های ارتباطی با مشتریان به حساب می‌آید و همین دلیل بازاریابی به روش پیامکی نیز با اهمیت به حساب می‌آید. اگر شما بخواهید از شیوه پیامکی بازاریابی استفاده کنید لازم است تا به یک سری مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بازاریابی به روش پیامکی بازدهی بسیار خوبی برای کسب و کار شما دارد اما اگر روش‌های مورد نیاز را انجام ندهید ممکن است بازدهی مناسبی دریافت نکنید. اگر بخواهیم یکی از نکات با اهمیت را برای شما مثال بزنیم در خصوص دریافت مجوز از مشتریان و مخاطبین برای ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی و یا مربوط به کسب و کار است.

نکات با اهمیت در خصوص بازاریابی به روش SMS

همانطور که گفتیم برای اینکه بازاریابی پیامکی به درستی انجام شود و باعث بهبود و روند کسب و کار شود لازم است تا طبق یک استراتژی و برنامه ریزی تمام فعالیت‌هایتان را انجام دهید. از جمله مهم ترین نکات در خصوص ارسال پیامک به مشتریان،

  • دریافت مجوز از مشتریان
  • زمان بندی ارسال پیامک
  • قرار دادن نام شرکت یا سازمان و یا فروشگاه

دریافت مجوز

با توجه به مواردی که گفتیم باید بدانید که مهم ترین نکته در خصوص بازاریابی پیامکی دریافت مجوز از مخاطبان و مشتریان است. با وجود اینکه برخی از افراد حتی بعد از اینکه مجوز این کار را به شما دادند باز هم توجهی به پیامک شما نمی‌کنند اما تعداد بسیار زیادی از آنها برای دریافت این پیامک‌ها مشتاق خواهند بود.

شما باید بدانید که اگر بدون اجازه پیامکی به هر فردی ارسال کنید علاوه بر اینکه اشتیاقی در فرد به وجود نمی‌آید بلکه حتی ممکن است با نادیده گرفتن و حذف پیام مواجه شوید. با توجه به همین موضوع حتماً از مشتریان خود مجوز لازم را دریافت کنید.

زمان بندی در ارسال پیامک

با توجه به این مسئله که افراد ایمیل خود را دیر به دیر چک می‌کنند اما پیامک‌هایشان را دائم بررسی می‌کنند به همین دلیل بازاریابی پیامکی ممکن است بازدهی بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ داشته باشد. از طرف دیگر ما دائماً نوتیفیکیشن‌های گوشی را بررسی می‌کنیم اما برای بررسی پیام‌های ایمیل زمان زیادی وقت نمی‌گذاریم. این مسئله دوم این مسئله با اهمیت در رابطه با بازاریابی به روش پیامکی برای بهبود مسائل مربوط به کسب و کار شما است.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

نام برند یا شرکت در بازاریابی پیامکی

هنگامی که شما پیامکی را برای هر یک از مشتریان تان ارسال می‌کنید در صورتی که نامی از برند یا شرکت خود نیاورید افراد توجه ویژه ای به پیامک شما نخواهند داشت. اگر قصد دارید به صورت تمام و کمال بازاریابی به روش پیامکی بازدهی خود را نشان دهد لازم است تا در هر یک از پیام‌هایی که ارسال می‌کنید نام برند خود را بیان کنید. اگر شما نام برند را در پیامک ذکر کنید در واقع برای مشتریان یک نوع یادآوری خواهید کرد که این پیامک از طرف چه کسی ارسال شده است.

چرا باید بازاریابی  به روش پیامکی را انتخاب کنیم

مواردی که در خصوص SMS MARKETING گفتیم از جمله مهمترین نکات است. در پاسخ به این سوال که دلیل اهمیت بازاریابی به روش پیامکی چیست باید بگوییم،

  • استفاده مداوم از تلفن‌های هوشمند
  • بازدهی بهتر نسبت به بازاریابی ایمیلی
  • افزایش نرخ تعامل از طریق اس‌ام‌اس
  • بهبود کسب و کار مشاغل نوظهور

آیا بازاریابی به روش پیامکی برای کسب و کار من مفید است

باید بدانید که به طور کلی این روش یعنی بازاریابی به روش پیامکی برای بسیاری از کسب و کارها قابل قبول و مفید بوده است. اگر شما بخواهید پاسخ این سوال را پیدا کنید باید بدانید که تنها زمانی نتیجه این روش مفید خواهد بود که شما استراتژی ثابت و درستی انتخاب کنید. با وجود اینکه بازاریابی ایمیلی بسیار با اهمیت است اما با توجه به استفاده روزانه افراد از پیامک و یا اس‌ام‌اس طبیعتاً بازاریابی به روش پیامکی مناسب تر خواهد بود.

اهمیت بازاریابی پیامکی برای چه مواردی است

با وجود اینکه از این روش فقط بازاریابی می توان برای انواع مشاغل و کسب و کارها استفاده کرد اما در برخی موارد کاربردی تر عمل می‌کند. از جمله مواردی مانند،

  • تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل تجارت الکترونیک
  • تبلیغات کوتاه مدت برای خرده‌فروش‌ها
  • به روز رسانی رویدادها و سفارش‌ها
  • یادآوری جلسات و قرارها
  • هشدارهای خصوصی و یا داخلی مانند تعطیلی دفتر
بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

همانطور که در این مقاله گفتیم بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌ها در بین دیگر روش‌های بازاریابی برای کسب و کار است. اگر شما قصد ارتقا برند و کسب و کار خود را دارید حتما از این روش استفاده کنید. در این رونش لازم است تا شما با اجازه از مشتریانتان به شیوه‌های مختلف حضوری و غیر حضوری شماره آن‌ها را دریافت کنید و در زمان مناسب برای آن‌ها پیامک ارسال کنید.

پیامک‌های شما می‌تواند حاوی مطالبی از جمله، تخفیف‌های مختلف، پیام تبریک یا تسلیت برای مناسبتی خاص و… باشد. با توجه به روش‌هایی کحه در این مقاله گفتیم لازم است تا از آن‌ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید. از همراهی شما در مطالعه این مقاله در خصوص بازاریابی نوع پیامکی سپاسگزاریم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید