پرش لینک ها
آموزش هاست

آموزش هاست و دامنه به صورت کاملا جامع – سرورنت

آموزش هاست و دامنه

آموزش هاست و دامنه
آموزش هاست و دامنه

یکی از قدم های مهم اولیه برای ورود به دنیای وب هاست و همچنین خرید آن میباشد خرید هاست و دامنه بسیار ساده میباشد اما اگر در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی نداشته باشید قطعا به مشکل بر خواهید خورد و این کار در نتیجه برایتان زمان بر خواهد بود ما در این مقاله قصد داریم آموزش هاست و همچنین خرید یک دامنه را به صورت 0 تا 100 برای شما عزیزان بیان کنیم اگر در این زمینه مشکلاتی دارید پیشنهاد میشود که در این مقله همراه سرورنت بمانید.

انتخاب و ثبت یک دامنه نقش بسیار زیادی در کسب و کار شما خواهد داشت در نتیجه باید بهترین دامنه و همچنین هاست را برای خود خریداری کنید ، اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید یا کسب و کاری دارید قصد دارید آن را به صورت اینترنتی نیز گسترشش دهید که در این موقع به یک سایت نیاز خواهید داشت سایت را شما میتوانید خریداری کنید ینی یک سایت آماده و از قبل طراحی شده را برای خود خریداری .کنید و یا میتوانید خودتان یک سایت را طرح و سلیقه ی خودتان طراحی کنید قبل از هرکاری باید ابتدا برای خودتان یک هاست خریداری کنید تا زمانی که سایت خود را طراحی کردید بتوانید آن را روی هاست پیاده سازی کنید در طراحی و همچنین مدیریت یک سایت هاست بسیار نقش اساسی و مهمی را دارید سعی کنید یک هاست قوی و با سرعت بارگذاری بالا برای سایت خود تهیه نمایید در ادامه با آموزش هاست و دامنه بیشتر آشنا خواهیم شد.

هاست چیست

چگونه هاست رایگان بسازیم
چگونه هاست رایگان بسازیم

هاست در لغت به معنای میزبان میباشد شما برای داشتن یک وب سایت پس از ثبت دامنه باید سراغ خرید هاست بروید و یک هاست با کیفیت و با سرعت بالایی را برای خودتان انتخاب و سپس خریداری نمایید برای این کار شما میتوانید از شرکت هایی که خدمات هاست ارائه میدهند استفاده نمایید شما با خرید هاست برای سایت خودتان یک فضایی را خریداری خواهید کرد که این شرکت ها سرور هایی برای ارائه ی چنین خدماتی دارند که شما میتوانید با استفاده از پنل مورد نظرتان هاست خود را خریداری کرده و همچنین فضایی را به وب سایتتان ببخشید به عبارت دقیق تر شما یک فضایی را از شرکت مشخص شده برای سایت خود خریداری میکنید و این گونه سایتتان روی آن فضای مورد نظر بارگذاری خواهد شد اما از کجا و چگونه هاست باید خریداری کنیم نیز مهم میباشد که در ادامه خواهیم گفت چرا سرورنت را برای خرید هاست باید انتخاب نمایید.

مزایای خرید هاست از سرورنت

تیم سرورنت با داشتن چندین سال سابقه در زمینه ی طراحی و پیاده سازی سایت میتواند بهترین هاست ممکن با سرعت فوق العاده را برای شما عزیزان ارائه دهد ما سرعت لود هاست پر سرعت را روی تمام سرویس ها ضمانت میکنیم همچنین محدودیتی برای این سرعت لود وجود نخواهد داشت و شما با خرید هاست از سرورنت میتواند از مزایای نصب رایگان بهره مند شوید و در ازای نصب و همچنین مدیریت آن هیچ گونه هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و میتوانید به صورت کاملا رایگان نصب هاست را در اختیار ما قرار بدهید.به این صورت میتوانید برای سایتتان یک هاست با کیفیت با سرعت فوق العاده بالا خریداری کنید و از مزایای آن نیز بهرمند شوید در ادامه شما را با دامنه و انواع قسمت آن نیز آشنا خواهیم کرد.

دامنه چیست

دامنه در لغت فارسی نیز به یک دامین نیز معروف میباشد و خیلی ها به این صورت دامنه را میشناسند و دامنه برای مشخص کردن آدرس وب سایت مورد نظر استفاده میگردد دامنه یک نام منحصر به فردی میباشد که هرکاری که سایتی برای خود دارد دارای یک دامنه میباشد ینی به این صورت که یک دامنه برای دو کاربر باشد وجود ندارد و همانند شماره ملی که برای همه منحصر به فرد و تک است دامنه نیز به همین صورت میباشد . دامنه از 4 قسمت تشکیل میشود که عبارت اند از :

دامنه چیست
دامنه چیست

1 – بخش اول : https

پروتکل دامنه میباشد که وظیفه ی برقراری ارتباط سرورنت و کلاینت در شبکه های کامپیوتری میباشد اگر بخواهیم دقیق پروتکل را توضیح دهیم برای برقراری ارتباط بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده میباشد زمانی که شما یک دامنه ای خریداری میکنید به صورت خودکار در حالت http میباشد و برای تبدیل آن به https باید ssl آن را فعال نمایید زمانی هاست خریداری کردید با استفاده از پنل مدیریت هاست خود میتوانید ssl آن را فعال نمایید.

2 – بخش دوم : www

بخش بعدی یک دامنه SubDomain آن میباشد.ساب دامین ها زیر مجموعه ی دامنه میباشد که بدون ساب دامین هیچ دامنه ای وجود نخواهد داشت از ساب دامین برای سازماندهی وب سایت استفاده میکنند با استفاده از SubDomain امکان ایجاد تعداد نامحدودی سایت بر روی یک دامنه وجود دارد.

3 – بخش سوم :servernet

این قسمت نام سایت میباشد که دلخواه میباشد و هرکاربر میتواند برای خود یک نام انتخاب کند همانطور که گفته شد نام باید منحصربه فرد و تک باشد ینی هیچ کاربر دیگه از آن استفاده نکرده باشد در انتخاب یک نام برای دامنه ی خود سعی کنید از نام های کوتاه استفاده کنید و از نام هایی که بلند هستند جدا خودداری نمایید.

4 – بخش چهارم : ir

آخرین قسمت یک دامنه پسوند آن میباشد برای انتخاب یک پیسوند میتوانید از پسوند ایرانی که ir است استفاده کنید اکثر کاربران ایرانی که برای خود سایت طراحی میکنند از ir استفاده میکنند همچنین قیمت این نمونه پسوند نیز به نسبت به بقیه ی پسوند ها قیمت بسیار کمی دارد و انتخاب و خرید ان نیز بسیار آسان است همچنین پسوند های موجود که برای خرید قابل استفاده هستند در سایت سرورنت با قیمت به صورت جداگانه قابل مشاهده است و همچنین این پسوند ها عبارت اند : ir ، com ، org ، edu و . . .

در نتیجه

در این مقاله با موضوع آموزش هاست سعی کردیم به توضیح و بیان هاست و دامنه بپردازیم و همچنین گفت شد دلیل خرید هاست از سرورنت چه میتواند باشد . سعی کنید دامنه ای که برای خود انتخاب میکنید نامی محبوب و جذاب باشد زیرا درآینده تغییر آن میتواند مشکل باشد پس اکنون با آموزش هاست فهمدیم که هاست چیست و چه تاثیری روی سایت میتواند داشته باشد.اکنون مقاله به پایان رسیده امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید.

همچنین اگر در زمینه ی آموزش هاست سوالاتی داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا ازطریق تماس با ما با تیم سرورنت ارتباط برقرار کنید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان کوتاه پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید