پرش لینک ها

اتصال درگاه آیدی‌ پی در اپلیکیشن ساز سرورنت

آیدی‌پی یک سیستم درگاه پرداخت شخصی و کارت‌خوان مجازی است. بهترین و راحت‌ترین راه جهت دریافت پول، مناسب برای شرکت‌ها، نمایندگی‌های بیمه، صندوق‌های وام خانگی، مدیران ساختمان، کترینگ‌ها، فروشندگان کالا و خدمات و… است. شما با ایجاد یک حساب‌کاربری در آیدی‌پی و داشتن یک صفحه پرداخت شخصی با آدرس منحصر به فرد، می‌توانید برای مشتریان‌تان یک لینک ارسال نمایید که مشتری با کلیک بر روی آن به صفحه فروشگاه شما هدایت شده و بعد از پرداخت، وجه به حساب شما واریز و پیامکی برای طرفین ارسال می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم با هم ثبت‌نام در سایت و اتصال درگاه آیدی‌پی را یاد بگیریم. پس با من در بلاگ سرورنت همراه باشید.

آموزش اتصال درگاه آیدی‌ پی

برای اتصال درگاه آیدی‌پی کافی است مراحل زیر را انجام بدهید.
۱. از طریق لینک روبه‌رو می‌توانید در سایت آیدی‌‌پی ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در سایت آیدی‌پی
۲. بعد از ثبت‌نام وارد بخش دیگری می‌شوید که نیاز است اطلاعات لازم برای ساخت درگاه را طبق تصویر زیر وارد کنید.

اتصال درگاه آیدی‌ پی
اتصال درگاه آیدی‌ پی

در صفحه ساخت درگاه ذیل فیلد “بانک (ضروری)”، بانکی که قصد دارید به حساب آیدی‌‌پی متصل باشد را انتخاب کنید. عنوان درگاه و آدرس درگاه هم به دلخواه خود تکمیل نمایید. در این دو فیلد هر آدرسی (غیرتکراری) می‌توانید وارد کنید.

بعد از کلیک روی دکمه‌ی “ذخیره” در صورتی‌که اطلاعات وارد شده صحیح باشند، حساب‌کاربری شما ساخته شده و وارد پنل‌کاربری خود می‌شوید.

دقت کنید در صورتی‌که پرداخت‌هایی که از طریق درگاه شما انجام شده بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد نیاز است که پروفایل خود را تکمیل کنید. اگر پروفایل شما تکمیل نباشد و پرداختی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان داشته باشید تا زمانی که اطلاعات پروفایل خود را کامل نکنید درگاه غیرفعال خواهد بود.

۳. بعد از واردشدن به پنل از منو کناری روی گزینه “وب‌سرویس‌های من” کلیک کنید.

اتصال درگاه آیدی‌ پی
اتصال درگاه آیدی‌ پی

 

۴. در صفحه باز شده روی دکمه “ایجاد وب سرویس جدید” کلیک کنید.

اتصال درگاه آیدی‌ پی
اتصال درگاه آیدی‌ پی

 

۵. در صفحه “ایجاد وب‌سرویس”، فرم را با اطلاعات خواسته شده، تکمیل کنید.

اتصال درگاه آیدی‌ پی
اتصال درگاه آیدی‌ پی

۱- عنوان را به صورت دلخواه وارد کنید.

۲- حساب متصل را می‌توانید از نوع کیف پول و یا حساب بانکی انتخاب کنید. (در صورتی که انتخاب کیف پول بعد از هر پرداخت کاربر، مبلغ واریزی به کیف پول پنل آیدی‌‌پی واریز خواهد شد. در صورتی که حساب بانکی را انتخاب کنید به حساب بانکی که در ابتدا شماره حساب و یا شبا آن را وارد کردید، واریز خواهد شد.)

۳- آدرس وب‌سایت را از داخل پنل‌کاربری خود در سرورنت کپی کنید.
به طور مثال اگر تمایل دارید که درگاه آیدی‌‌پی را در افزونه حساب‌کاربری تنظیم کنید. طبق مراحل زیر پیش بروید:

اتصال درگاه آیدی‌ پی
اتصال درگاه آیدی‌ پی

 

شماره ۱: این افزونه را باز کنید و در سربرگ اشتراک، درگاه آیدی‌‌پی را انتخاب کرده و ساب‌دامینی که نمایش داده می‌شود (شماره ۱ در عکس) را کپی کنید.
شماره ۲: همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای صحت کارکرد وب‌سرویس نیاز است که آدرس بعدی (شماره ۲ در عکس) را هم وارد کنید. برای انجام این کار در فرم ایجاد وب‌سرویس، روی دکمه سبز رنگ “اضافه‌کردن آیتم دیگر” کلیک کنید و آدرس دوم را در این بخش وارد کنید.

۴- روش بازگشت بعد از پرداخت را از نوع” GET” قرار بدهید.

۵- نوع کارمزد را یکی از دو نوع از دریافت‌کننده و از پرداخت‌کننده می‌توانید وارد کنید. (اگر از “دریافت‌کننده” انتخاب کنید کارمزد از حساب خودتان کسر خواهد شد و اگر از “پرداخت‌کننده” انتخاب کنید کارمزد از شخصی که پرداخت می‌کند، دریافت خواهد شد.)

۶- دکمه “فعال‌بودن حساسیت به IP” خاموش باشد.

به همین راحتی توانستید وب‌سرویس جدید ایجاد کنید. بعد از کلیک روی دکمه ذخیره وارد صفحه زیر خواهید شد.

اتصال درگاه آیدی‌ پی
اتصال درگاه آیدی‌ پی

از این بخش API KEY را کپی کنید و در پنل خود در سرورنت قرار بدهید.
(توجه داشته باشید که بعد از انجام مراحل بالا در صورتی که اطلاعات پروفایل کاربری خود را در آیدی‌پی تکمیل نکرده باشید درگاه تایید نمی‌شود و نیاز است که اطلاعات کاربری خود را حتما تکمیل کنید. بعد از تکمیل نیاز است که از شماره ثابتی که ثبت کردید با پشتیبانی آیدی‌پی تماس بگیرید تا درگاه تایید شود.)

آموزش اتصال درگاه آیدی‌پی به پایان رسید. همین الان می‌توانید برای ساخت اپلیکیشن و بررسی درگاه پی‌پینگ وارد پنل کاربری خود در اپلیکیشن‌ساز سرورنت شوید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید