پرش لینک ها

تفاوت تولید محتوا و کپی‌رایتینگ چیست؟

تفاوت تولید محتوا و کپی‌رایتینگ چیست؟

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ دو واژه نزدیک به هم هستند که در دنیای دیجیتال بسیار از آنها استفاده می‌شود. تولید محتوا و یا کپی‌رایتینگ هر دو اهداف موردنظر خود را تعیین می‌کنند و سپس دررابطه‌با آن هدف فعالیت خود را شروع می‌کند.

تفاوت اصلی بین کپی‌رایتینگ و تولید محتوا در خصوص هدف موردنظر این دو است. به‌طورکلی از تولید محتوا برای سرگرم‌کردن کاربران و ارائه اطلاعات استفاده می‌شود و مهم‌ترین هدف تولید محتوا نیز همین موضوع است. هدف اصلی در کپی‌رایتینگ ترغیب مشتریان و کاربران برای کار به خصوصی مانند خرید است. باتوجه‌به همین موارد لازم است تا به‌صورت جزئی‌تر با این دو مورد آشنا شوید.

همان‌طور که می‌دانید برای اینکه بخواهید در هر بخشی محتوا تولید کنید لازم است متناسب با همان هدف محتوا ایجاد کنید. اگر شما بخواهید به‌عنوان کپی‌رایتر محتوا تولید کنید لازم است تا ترفندهای به‌خصوص در همین عنوان را برای ترغیب کاربران استفاده کنید.

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ
تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در بازاریابی دیجیتالی به‌حساب می‌آیند. تمامی مسائلی که در فضای اینترنتی در خصوص محتوای متنی یا تصویری تولید می‌شود جز تولید محتوا به‌حساب می‌آید. سئو یکی از مهم‌ترین مسائل دررابطه‌با تولید محتوا است. کپی‌رایتینگ یکی از انواع تولید محتوا در سایت و یا صفحات مجازی است. در سال های اخیر افراد زیادی در این حوزه شروع به کار کرده اند و به همین دلیل آگهی هایی با عنوان استخدام کپی رایتر و یا استخدام فردی مسلط به کپی رایتینگ مشاهده میکنید.

به‌طورکلی کپی‌رایتینگ جزئی از تولید محتوا است اما با آن تفاوت‌هایی نیز دارد. تولید محتوا دلیلی بر جذب مشتری و کپی‌رایتینگ برای ترغیب مشتری به خرید است. درصورتی‌که بخواهید از تولید محتوا برای سرگرم‌کردن افراد استفاده کنید می‌توانید برای این کار محتواهای سرگرم‌کننده‌ای در وبلاگ خود منتشر کنید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در واقع نوشتن مطالب به‌صورت متنی برای سرگرم‌کردن کاربران و جذب آن‌ها به سایت یا صفحات مختلف اینترنتی است. توجه داشته باشید که از تولید محتوا برای ترغیب مشتریان برای خرید نیز استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته دررابطه‌با تولید محتوا خارج از هر کاربرد اضافی ای که دارد همان سرگرم‌کردن است.

کپی‌رایتینگ

مهم‌ترین هدفی که در کپی‌رایتینگ دنبال می‌شود دررابطه‌با ترغیب کاربران برای خرید بیشتر است. همان‌طور که گفتیم تولید محتوا و کپی‌رایتینگ جدا از یکدیگر نیستند اما این بدان معنی نیست که با هم تفاوت نداشته باشند. شما در کپی‌رایتینگ می‌توانید باعث ترغیب کاربران برای انجام‌دادن یک عمل به خصوصی مانند خرید شوید. تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه کپی‌رایتینگ صورت می‌گیرد توسط کپی‌رایتر انجام می‌شود.

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ
تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

تعیین هدف در تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

توجه داشته باشید قبل از اینکه بخواهید متنی، تصویری و یا صوتی با عنوان تولید محتوا و کپی رایتینگ تولید کنید در ابتدا باید هدفتان را تعیین کنید. مهم‌ترین قسمی که باعث تمایز این دو می‌شود انتخاب هدف است. دررابطه‌با این موضوع تولیدکننده محتوا و یا کپی‌رایتر تصمیم می‌گیرند که چه نوعی محتوایی و با چه هدفی تولید کند.

تفاوت در اندازه

یکی دیگر از تفاوت‌های بین تولید محتوا و کپی‌رایتینگ دررابطه‌با طول محتوا و اندازه آن است. به‌طورکلی تولید محتوا نسبت به کپی‌رایتینگ طولانی‌تر است. هنگامی که افراد برای مطالعه و سرگرمی موضوعی را سرچ می‌کنند برایشان فرقی ندارد که طول آن محتوا ۵۰۰ کلمه باشد یا دو هزار کلمه اما در کپی رایتینگ این‌گونه نیست.

ازآنجایی‌که افراد در کپی‌رایتینگ نیازمند کسب اطلاعاتی در خصوص یک محصول و یا هر چیزی برای خرید هستند به همین دلیل کپی‌رایتینگ نمی‌تواند طول زیادی داشته باشد. در واقع یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص در کپی‌رایتینگ طول محتوا است، زیرا کسی که قصد خرید دارد فقط به یک سری نکات ویژه اهمیت می‌دهد.

درگیرکردن احساسات در کپی‌رایتینگ

باتوجه‌به اطلاعات به‌دست‌آمده از دانشگاه هاروارد، هر 9 مشتری از 10 مشتری باتوجه‌به تحریک احساسی خرید می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع و این نکته در کپی‌رایتینگ لازم است تا احساسات کاربران و مشتریان درگیر شود. کپی‌رایترها باتوجه‌به مهارتی که در حوزه کپی‌رایتینگ دارند باید بتوانند احساسات مشتریان را درگیر کنند و بدین‌وسیله آنها را برای خرید ترغیب کنند.

ترس ازدست‌دادن در کپی‌رایتینگ

Fomo یکی از روش‌های کاربردی برای ترغیب مشتریان در کپی‌رایتینگ است. معنای فومو در واقع ترس ازدست‌دادن محصول موردنظر است. شاید شما هم هنگام خرید درگیر این مشکل شده باشید که وقتی برای خرید دوبه‌شک می‌شوید برای ازدست‌دادن آن نیز نگران هستید.

افراد می‌توانند در کپی‌رایتینگ برای ترغیب احساسی مشتریان از این روش استفاده کنند. باتوجه‌به طول محتوای کوتاه کپی‌رایتینگ کپی‌رایتر باید چگونه این احساس را به مشتری القا کند که همین موضوع منجر به خرید آن شود.

سئو در تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

یکی از موضوعاتی که در هر دو بخش یعنی کپی‌رایتینگ و تولید محتوا اهمیت دارد سئو است. سئو می‌تواند سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل به صفحات اول بیاورد. اگر شما محتوایی را در سایت قرار دهید فرقی نمی‌کند محتوا به چه صورت باشد درصورتی‌که سئو را رعایت نکرده باشد نتیجه بسیار زیادی دریافت نخواهید کرد.

نکته دیگری که در خصوص سئو اهمیت دارد این است که در تولید محتوا، جایگاه ویژه‌ای به نسبت کپی‌رایتینگ دارد. باتوجه‌به همین موضوع اگر کپی‌رایتر از اصول سئو کاملاً استفاده نکند مشکلی برای کپی‌رایتینگ به وجود نمی‌آید اما در تولید محتوا این‌گونه نیست.

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ
تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

تولید محتوا و کپی‌رایتینگ دو تا از مسائلی هستند که در جهان امروز به‌خصوص در فضای اینترنتی ما به‌شدت با آنها مواجه می‌شویم. کپی‌رایتینگ در واقع بخشی از تولید محتوا است اما هدف متفاوتی نسبت به تولید محتوا دارد. تولید محتوا اگر بر اساس مسائل سئو نباشد درنتیجه در نتایج گوگل جایگاه خوبی کسب نخواهد کرد. در خصوص کپی‌رایتینگ باید گفت، یک روش حرفه‌ای برای ترغیب مشتریان برای خرید است نه فقط سرگرمی مشتریان به همین دلیل لازم است تا نسبت به سئو از اصول احساسی در کپی‌رایتینگ استفاده شود.

به‌طورکلی هر دو روش یعنی کپی‌رایتینگ و تولید محتوا برای ارتقاء سایت و یا کسب‌وکار شما ارزش زیادی دارند. به افرادی که در حیطه تولید محتوا مشغول هستند نویسنده محتوا گفته می‌شود. به افرادی که در حوزه کپی‌رایتینگ رفعالیت می‌کنند کپی‌رایتر گفته می‌شود و شاید این دو عنوان نیز یکی از تفاوت‌های کپی رایتینگ و تولید محتوا باشد.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید