پرش لینک ها
ویژگی تنظیمات دسترس‌پذیری

تنظیمات دسترس‌پذیری در اپلیکیشن ساز سرورنت

تنظیمات دسترس‌پذیری  : توانیابان بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند، حدود ۱۱درصد. این به معنی این است که ۱۱درصد از جامعه نیازهای خاص خودشان را دارند که گاها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. یکی از این نیازها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دسترس‌پذیری شده برای این قشر از جامعه است. چند درصد از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های در دسترس، قابل استفاده برای اقشار مختلف توانیابان است؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد خوانایی و تنظیمات دسترس‌پذیری در سرورنت صحبت کنیم. پس دعوت می‌کنیم با ما در بلاگ سرورنت همراه باشید.

ویژگی تنظیمات دسترس‌پذیری برای نابینایان و کم‌بینایان:

به‌عنوان نمونه اگر فقط افراد دارای کور رنگی را در نظر بگیرید. براساس آمار جهانی، ۸ درصد از مردان و نیم درصد از زنان دارای کوررنگی هستند. پس اگر بخواهید در مقیاس جهانی کار کنید با شمار بسیار زیادی از کاربران مواجه هستید که نیازهای خاص خود را دارند. حال به این تعداد، افراد دارای سایر انواع معلولیت‌ها را هم اضافه کنید؛ افراد نابینا، کم شنوا و ناشنوا، دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی و…

در این بین، ما در سرورنت تلاش کردیم تا بر پایه استانداردهای موجود بین‌المللی، امکان ساخت اپلیکیشن‌هایی با قابلیت دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی شده برای استفاده توانیابان را فراهم آوریم. اما از نظر ما این تمام ماجرا نیست، چرا که قصد داریم در آینده وب‌سایت و پنل‌کاربری خود را به این قابلیت مجهز نماییم تا توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در راستای بهبود شرایط جهت حضور هر چه بهتر و بیشتر توانیابان در جامعه برداریم.”

این ویژگی در بخش تنظیمات اپلیکیشن در دسترس قرار گرفته است و شما با فعال‌کردن این گزینه تنظیماتی را به اپلیکیشن‌تان اضافه می‌کنید که برای استفاده اپلیکیشن توسط نابینایان و کم‌بینایان کار راحت می‌شود.

تنظیمات دسترس‌پذیری
تنظیمات دسترس‌پذیری

 

اگر تنظیمات مناسب‌سازی برای نابینایان را فعال کنید اپلیکیشن شما از نظر زیرساختی برای کار با ابزار talkback مناسب می‌شود، که یک ابزار برای نابینایان است. کار این ابزار این است که هر قسمتی را که کاربر کلیک می‌کند آن قسمت را به صورت صوتی بیان می‌کند.
اگر تنظیمات خوانایی را فعال کنید تنظیماتی به صفحات متن‌وتصویر و لیست اپلیکیشن‌تان اضافه می‌شود، که برای کم‌بینایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت کنید که این تنطیمات بعد از دانلود اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند. مانند تصویر زیر:

تنظیمات دسترس‌پذیری
تنظیمات دسترس‌پذیری

با استفاده از آیکون “چ” می‌توانید متن را بزرگ یا کوچک کنید و با استفاده از آیکون “ذره‌بین” می‌توانید کل اجزای صفحه را بزرگ یا کوچک کنید.
با استفاده از دایره‌های رنگی هم می‌توانید رنگ متن و پس‌زمینه را تغییر بدهید تا خوانایی بهبود پیدا کند.

این ویژگی سرورنت برای راحتی شما دوستان عزیز پیاده‌سازی شده است و امیدوارم که بتواند به شما در ساخت راحت‌تر اپلیکیشن کمک کند.

مطلب تنظیمات دسترس‌پذیری در سرورنت به پایان رسید. همین الان می‌توانید ساخت اپلیکیشن را در اپلیکیشن‌ساز سرورنت شروع کنید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید