پرش لینک ها
خدمات مربوط به سرور مجازی-وب سایت سرورنت

 خدمات مربوط به سرور مجازی

دائماً از جمله دغدغه‌های که به هنگام راه‌اندازی سایت یا گسترش یک کسب‌و‌کار به ذهن شما خطور می‌کند، اتخاذ نوع هاست یا میزبانی وب خواهد بود. امکان دارد که شما بینابین گزینه‌های گوناگونی چون؛ سرور مجازی، هاست ابری، و… گرفتار شوید. به عبارتی ندانید که کدام یک از آن‌‌ها بهتر است! قرار است ما در سرورنت به خوبی شما را با خدمات مربوط به سرور مجازی آشنا سازیم.

 خدمات مربوط به سرور مجازی VPS یا سرور مجازی به چه معناست؟

واژه‌ی VPS کوتاه شده‌ی Virtual Private Server می‌باشد و به زبان فارسی خودمان همان سرور مجازی است. جهت آن‌که معنی و مفهوم سرور مجازی را بهتر و بیشتر درک کنیم، بیایید در ابتدا مرور کوتاهی بر تعریف سرور با همدیگر داشته باشیم؛ سرور در واقع یک یارانه بسیار توانمند می‌باشد که کلّیه‌ی فایل‌ها و اطلاعات منوط بر وب‌سایت شما روی آن بارگذاری خواهد شد. به هر هنگام که فردی نشانی دامنه شما را ضمن مرورگر وب درج کند، این کامپیوتر توانمند (همان سرور) اطلاعات موردنیاز را برای مرورگر ارسال می‌کند. بدین ترتیب سایت شما برای کاربران به نمایش در خواهد آمد.

حال بهتر است به سوی سرور مجازی و چیستی آن گام بگذاریم. ضمن سرور مجازی از فناوری مجازی سازی بهره گرفته می‌‌شود. ممکن است که شما سؤال کنید، فناوری مجازی سازی به چه معناست؟

مجازی سازی در واقع به ساختن یک جلد مجازی (به جای نسخهٔ حقیقی) از چیزی اطلاق می‌گردد. در سرورهای مجازی به جای آن‌که چند سخت‌افزار مستقل و جداگانه برای هریک از سرورها اختصاص داده بشود، یک سخت‌افزار توانمند را با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌ به چندین عدد سرور شبیه‌سازی می‌نماید. این‌گونه خواهد بود که شما برروی یک سخت‌افزار و یا سرور فیزیکی اختصاصی چندین سرور جداگانه با سیستم عامل جداگانه و منبع مختص به خویش خواهید داشت.

سرور مجازی و یا VPS‌ به چه شکل کار می‌کند؟

سرور مجازی همانند یک واحد آپارتمان، در یک مجتمع مسکونی عظیم و گسترده است. شما به همراه همسایگان خود (سرور فیزیکی) زندگی می‌نمایید و هر یک از شما فضای امن و مختص به خود را خواهید داشت. مجتمع مسکونی است که از چندین واحد گوناگون ایجاد شده است. شما و سایر همسایگان، هر یک واحد جداگانه اختصاصی برای خود خواهید داشت. شما حتی خواهید توانست واحد خود را به خوبی مدیریت نمایید و هرچه که مایل هستید، درون آن کم یا زیاد نمایید. حال آن‌که اگر در این مجتمع مسکونی، چنانچه همسایه شما بدرفتاری نمود، مالک مجتمع ملزم است مشکل به وجود آمده را برطرف کند، نه آن‌که شما.

به گونه‌ای مشابه، در ارتباط با VPS چندین کاربر وجود دارد که از همان سرور بهره می‌گیرند. ولو، از همدیگر جدا گردیده‌اند. این دقیقاً بدین معنی است که؛ »هیچ منبعی برروی منبع دیگر تأثیر نخواهد داشت.» شما در واقع سرعت و امنیت مدّنظر را بدون مداخله‌ی دیگر منابع در اختیار خواهید داشت.

به نظر شما چه بهتر از این می‌تواند باشد؟ شما دیگر دارید مزیت‌های یک سرور خصوصی را به دست می‌آورید. ولیکن به گونه‌ای باز هم هزینه خدمات را شبیه به حالت اشتراکی تأدیه می‌نمایید. حال بهتر است به سوی مزایا و معایب سرور مجازی رهسپار شویم.

نگاهی به مزایا و معایب سرور مجازی (VPS

سرورهای مجازی نیز هم می‌توانند یک انتخاب بسیار عالی و مطلوب برای شما محسوب بشوند و هم می‌توانند به عنوان یک خرج اضافی و مازاد باشد که چندان هم به کارتان نمی‌آید. از این جهت بهتر می‌باشد با استناد به نیازهای خود، شناختن مزایا و معایب سرور مجازی، مقداری سبک و سنگین نمایید و ببینید که آیا این پیشنهاد برای شما مناسب است و یا آن‌که خیر!

 برخی از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی؛

  • در مقایسه با هاست اشتراکی سریع‌تر بوده و هم قابل اطمینان‌تر است.
  • ترافیک بسیار بالای همسایه‌ها (دیگر سرورهای مجازی که به گونه‌ی اشتراکی برروی سرور فیزیکی شما نصب گردیده‌اند) اثری برروی سایت شما نخواهد داشت و آن را دچار مشکل و ایراد نمی‌نماید.
  • شما دستیابی root به سرور خواهید داشت و توانایی پیکربندی آن را هم دارید.
  • دیتابیس و کلّیه‌ی فایل‌های شما تماماً در امان خواهد ماند و سرورهای همسایه هیچ‌گونه دسترسی بدان نخواهند داشت.
  • ارتقاء آن بسیار راحت و سهل است. یعنی چنانچه که شما مایل بودید وب‌سایت خود را گسترش و توسعه دهید، به آسانی و سهولت می‌توانید CPU, RAM گستره باند و فضای ذخیره سازی سرور مجازی خویش را تا بدان جا که نیاز دارید، بالا ببرید.
  • با استناد به امکاناتی که اخذ می‌نمایید، هزینه‌های بسیار مناسبی را تأدیه خواهید نمود.
  • امکان نصب نمودن و اصلاح نرم‌افزار‌های خاص و ویژه برروی سرور مجازی امکان‌پذیر است.

 برخی از مهم‌ترین معایب سرور مجازی؛

  • قیمت منوط بدان بیش از هاست اشتراکی خواهد بود.
  • جهت مدیریت سرور مجازی شما نیازمند دانش و علم فنی بیشتری خواهید بود.
  • چنانچه که شما تنظیمات سرور مجازی را به درستی و دقّت انجام ندهید، امکان این امر که امنیت به خطر افتد، وجود خواهد داشت.

اگر که شما از VPS بهره گرفته‌اید و مزایا و معایب دیگری را از آن می‌شناسید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در سرورنت به اشتراک گذارید.

تفاوت VPS و هاست اشتراکی در چه می‌باشد؟

 

تفاوت VPS و هاست اشتراکی در چه می‌باشد؟هاست اشتراکی مِن جمله متداول‌ترین سرویس‌های میزبانی می‌باشد. ضمن هاست اشتراکی، منابع (اعم از هارد، CPU,RAM) به گونه مشترک در اختیار تعدادی از کاربران واقع می‌شود. تفاوت هاست اشتراکی با سرورهای مجازی در آن می‌باشد که ضمن هاست اشتراکی منابع به صورت مستقل برای هر فردی وجود ندارد. آیا در خاطر دارید که بیان داشتیم سرور مجازی چون یک مجتمع مسکونی با چند واحد است. حال هاست اشتراکی بیشتر به یک پارک شبیه است که چند خانواده چادر زده و از محیط اطراف خود لذّ‌ت می‌برند. مشکل مشترک بودن منبع در هاست اشتراکی این می‌باشد که فعالیت دیگر کاربران امکان دارد برروی کارکرد وب‌سایت شما اثرگذار باشد. برای نمونه؛ اگر که به وب‌سایت یکی از کاربران، به ناگاه ترافیک بسیاری وارد آید، سرعت و روند بارگذاری شما هم کم خواهد شد.

 

 تفاوت موجود میان سرور مجازی و سرور اختصاصی؛

سرور اختصاصی، همانند یک خانه‌ی بزرگ دربستی است که تنها در اختیار شما واقع می‌شود. شاید هزینه‌ای که شما برای این خانه‌ی عظیم پرداخت می‌نمایید، بسیار بالاست. امّا در عوض همه چیز تحت فرمانروایی شما خواهد بود و در عین حال مشترک دیگری هم برای شما وجود نخواهد داشت. بنابراین ضمن هاست اختصاصی تمامی منابع در اختیار شما خواهد بود، مشکل سرعت نخواهید داشت و امنیت بسیار بالایی هم دارید. به هنگامیکه شما یک کسب‌و‌کار بزرگ با میزان ترافیک بالا دارید، بهره‌گیری از یک سرور اختصاصی از جانب ما در سرورنت به شما پیشنهاد می‌شود. ولو اگر که ترافیک‌تان سنگین نبوده و متوسط است، همان استفاده از سرور مجازی به شما توصیه می‌شود.

 سرور ابری به چه معناست؟

سرور ابری در واقع گونه‌ای از سرور مجازی است که در یک پلتفرم رایانش ابری عملی می‌شوند. ضمن پلتفرم رایانش ابری شما تنها مابه‌ازای سرویس ابری که بهره گرفته‌اید، وجه پرداخت می‌کنید. مدیریت زیرساخت ها برای شما سهل‌تر خواهد بود و چنانچه کسب‌وکارهای خود را گسترش دهید، راحت‌تر خواهید توانست منابع را ارتقاء بخشید.

حال تفاوت VPS نیز VPS ابری در چیست؟

ضمن سرور مجازی ابری، وب‌سایت شما می‌تواند به جای سرور اختصاصی، منبع و فضای مورد نیاز خود را از چند سرور گوناگون اخذ کند. این بدان معناست که اگر برای سرور ایراد و اشکالی ایجاد شد، یا آن‌که سخت‌افزار دچار برخی از اشکالات شد، بسیار سهل و راحت خواهید توانست به سروری دیگر سوئیچ نمایید و کار خود را امتداد دهید. حال آن‌که ضمن سرور مجازی معمولی، تنها یک عدد سرور اختصاصی (مقصود فیزیکی است) به وی پی اِس ها اختصاص داده می‌شود و نیز منبع برروی همین یک عدد سرور قسم‌بندی می‌گردد. چنانچه که اتفاقی برای یک سرور رخ دهد، سرور دیگری وجود نخواهد داشت که شما برروی آن سوئیچ نمایید.

 و در پایان؛

دوستان عزیز ما در این متن از سرورنت سعی نمودیم شما را با خدمات مربوط به سرور مجازی آشنا سازیم. حال آن‌که امکان دارد مطالب موردنیاز شما، آنها در این متن از ما خلاصه‌ نشده باشد. بهتر است نگران نباشید، چرا که کارشناسان ما همیشه و در همه حال کنار شما هستند.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید