پرش لینک ها

طراح سایت کیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

طراح سایت کیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

دررابطه‌با این موضوع که طراح سایت کیست می‌توان برای فهم بهتر این موضوع به این‌گونه بیان کرد که کسی بامهارت بالا یک موضوع خاصی را در صفحات اینترنتی ایجاد می‌کند. طراحی سایت برای بهتر دیده‌شدن در نقاط مختلف دنیا است. درصورتی‌که طراحی سایت شما به‌درستی انجام شود سایت شما معروف‌تر می‌شود.

طراح وب‌سایت شخصی است که می‌تواند با استفاده از تجربه‌هایی که در این زمینه دارد درخواست کارفرمای خود را به‌درستی به پایان برساند. برای بهتر فهمیدن این موضوع که طراح سایت چه تخصصی باید داشته باشد و چه‌کارهایی باعث پیشرفت شغلی‌اش می‌شود در ادامه مطلب همراه باشید.

طراح سایت کیست
طراح سایت

طراح سایت کیست؟

امروزه افراد برای بررسی هدفی خاص به صفحات اینترنت مراجعه می‌کنند و از سایت‌های مختلف بازدید می‌کنند. این توانایی یک طراح است که می‌تواند بامهارت‌های مختلفی از جمله، استفاده از عکاسی باکیفیت و طراحی وب‌سایت زیبا مخاطب را جذب خود کند.

بعضی از طراحان تمام تلاش خود را در بخش کدنویسی سایت می‌گذارند. کسی می‌تواند سایت پر بازدیدی داشته باشد و رضایت مشتری و مدیران را به دست بیاورد که به‌تمامی موضوعات توجه کافی داشته باشد. طراح سایت باید توانایی کافی در طراحی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو کاربران را به سمت سایت جذب کند.

وظایف طراح سایت به چه صورت است؟

طراح سایت کیست؛ بسیاری از اشخاص به زمینه‌های نویسندگی و فناوری اطلاعات علاقه دارند. علاقه افراد باعث می‌شود که شخص به سمت طراحی سایت گرایش پیدا کند. برای اینکه بخواهید مثل تمام طراحان ماهر شما هم یک طراح ماهر شوید باید به یکسری مسائل توجه خاصی داشته باشید.

از جمله کارهایی که باید یک طراح وب‌سایت به آن توجه داشته باشد این است که باید خود را به‌جای مخاطب قرار دهد. طراح سایت باید بداند که چه عواملی باعث می‌شود که یک موضوع چگونه باعث جذب کاربر شود. توجه داشته باشید که علاقه و مهارت شرط اصلی موفقیت در این زمینه شغلی است.

  • از جمله کارهایی که باید برای انجام یک طراحی خوب انجام داد،
  • هزینه مناسب برای مشتری و مدیر
  • درست‌کردن تصاویری مناسب و باکیفیت
  • دیدن نظرسنجی مخاطبان و انجام‌دادن آن طبق خواسته‌های مشتری
  • نوشتاری درست و با اندازه‌ای مناسب
  • تیترهای پربازدید
  • زمان‌بندی دقیق تحویل سایت
  • دیدن بازدید سایت و تصحیح به‌موقع

طراح وب‌سایت باید در چه زمینه‌های مسلط باشد؟

این‌گونه نیست که لیستی از مهارت‌های یک طراح وب‌سایت را تهیه کرد؛ زیرا هر شخص نسبت به شخص دیگر متفاوت است. یکسری اصول دررابطه‌با اینکه طراحی سایت کیست و تسلط در چه زمینه‌هایی برایش اهمیت دارد می‌توان گفت، آشنایی به زبان انگلیسی و به‌روز بودن، استفاده از فتوشاپ و برنامه‌های وب‌سایتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

تمامی تخصص‌ها و مهارت‌ها برای جذب مشتری است. طراحی سایت هرچه به زبان ساده‌تر بیان شود و اطلاعات راحت‌تر به مخاطب برسد باعث افزایش توجه به سایت و بازدید بیشتر آن می‌شود. بازدید سایت یکی از مسائل بااهمیت برای طراح سایت است.

طراح سایت کیست؛ مزایای شغل طراح سایت

از مزایای این شغل می‌توان به درآمد مناسب سالیانه اشاره کرد. در نظر داشته باشید که طراحی سایت یک شغل حرفه‌ای است. درصورتی‌که شما زمان کافی برای کسب مهارت در نظر نگیرید نمی‌توانید در این شغل حرفه‌ای شوید. طراحی وب‌سایت به‌گونه‌ای است که می‌توان به‌صورت دورکار یعنی اینکه بدون حضور در شرکت و یا مکانی خاص انجام شود. غیرحضوری بودن طراحی سایت باعث می‌شود که بسیاری از کسانی که به هر دلیل مشکل بیرون آمدن از خانه را دارند بتوانند به‌صورت دورکار کسب در آمد کنند.

ازآنجاکه امروزه ارتباطات اهمیت زیادی پیدا کرده است بیشتر کارها نیز با انترنت انجام می‌شود. استفاده از اینترنت باعث می‌شود که این شغل خیلی راحت‌تر انجام شود. این امر سبب می‌شود که در دنیای به انتهای اینترنت ذهن بتواند خلاقیت خود را در بعد طراحی سایت نمایش دهد.

مزایای شغل طراحی سایت

معایب طراحی سایت

در نهایت می‌توان به معایب این شغل هم اشاره کرد. افراد زیادی در این شغل فعالیت دارند. افراد بسیار زیادی مهارت قابل‌توجهی در این شغل دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا اشخاصی که مهارت بالایی ندارند نتوانند در این بازار به‌راحتی کار کنند. کسی که به‌صورت مبتدی وارد این حیطه شغلی شود، باعث پایین آوردن نرخ دریافتی می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا کارفرمایان بدون اطلاع کار را به افراد مبتدی بسپارند. درصورتی‌که کارفرما طراحی سایت را به عهده افراد مبتدی بسپارد این موضوع باعث پایین آمدن بازدید سایت می‌شود که در نهایت باعث نارضایتی کارفرما می‌شود.

هزینه طراحی سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

طراحی سایت باتوجه‌به ملاک‌های مختلفی قیمت‌گذاری می‌شود. ملاک‌های مختلف طراحی سایت به این صورت است،

  • طراح سایت کیست؟
  • تکنولوژی مورداستفاده توسط طراح
  • زبان‌های برنامه‌نویسی
  • نام برند و یا شرکت تجاری

و باتوجه‌به این موارد هزینه مختلفی دریافت می‌شود.

تعیین قیمت باتوجه‌به انتخاب طراح

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در تعیین قیمت این است که طراح سایت کیست و توسط چه کسی انجام می‌شود. افراد مختلف برای طراحی سایت قیمت متفاوتی در نظر دارند. قیمت‌ها باتوجه‌به مهارت و تخصص طراحان تغییر می‌کند.

تکنولوژی و زبان برنامه‌نویسی مورداستفاده توسط طراح

وب سایت های مختلفی نظیر CMS و جوملا و یا مهم تر از همه وردپرس قیمت متری به نسب برنامه نویسی دارند. برنامه نویسی معمولا باتوجه به سختی ای که دارد زمان بیشتری طول میکشد تا به نتیجه برسد. طراحی سایت با کد نویسی و یا برنامه نویسی زمان بیشتری نسبت به وردپرس و جوملا دارد. ASP و PHP دوتا از انواع زبان های برنامه نویسی هستند. PHP معمولا هزینه کمتری به نسبت بقیه زبان ها دارد.

نام برند و یا شرکت تجاری

شرکت‌های مختلف مانند موضوع طراح سایت کیست باتوجه‌به مهارتشان قیمت مدنظر خودشان را دریافت می‌کنند. شرکت‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارند که طراحان حرفه‌ای در آن مشغول به کار هستند. در برخی موارد طراحان به‌صورت شخصی کار می‌کنند و به نسبت هزینه کمتری دریافت می‌کنند.

طراح سایت کیست
طراح سایت

طراح سایت می‌تواند دررابطه‌با موضوعات مختلف سایت‌های متنوعی ایجاد کند. طراح سایت باتوجه‌به افزایش مهارت و قابلیت می‌تواند با عنوان متخصص و یا مبتدی ظاهر شود. یکی طراح باید مهارت‌های مختلفی کسب کند تا خروجی کارش بهترین نوع خودش باشد. طراحی یک شغل بی‌انتهایی است. در زمینه طراحی سایت شما می‌توانید در هر یک از بخش‌های مختلف آن حرفه‌ای باشید.

طراحی سایت توسط افراد مختلفی انجام می‌شود. طراحی وابسته به اینکه طراح سایت کیست و چه شرکتی طراحی را برعهده می‌گیرد قیمت متفاوتی دارد. درصورتی‌که وب‌سایت باتوجه‌به تمام موارد موردنیاز کارفرما طراحی شود هزینه نسبتاً خوبی برای طراح سایت در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین وظیفه یک طراح ایجاد یک صفحه وب عالی و مرتبط با نیاز کارفرما است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید