پرش لینک ها
هاست ایمیل چیست؟

هاست ایمیل چیست؟

هاست ایمیل چیست؟
هاست ایمیل یک سرویس میزبانی است که توسط سرورهای ایمیل اجرا می شود. اگر شما دارای نام دامنه باشید و بخواهید سرویس ایمیل را در آن نام دامنه راه اندازی کنید، باید برای این سرویس هاست ایمیل، دریافت کنید. هاست ایمیل به سادگی راه اندازی می‌شود و معمولا یک سرویس اختیاری است که می تواند با میزبانی وب سایت شما همراه باشد. شما می توانید این سرویس را هنگامی که سایت خود را ایجاد می کنید یا بعد از آن، فعال کنید.

حفظ و پشتیبانی مداوم از ایمیل با خرید هاست ایمیل بر هزینه های شما می افزاید، اما امنیت اطلاعات و اعتبار کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. در این مقاله نگاهی به چگونگی کارکرد هاست ایمیل و تاثیری که می تواند روی کسب و کار شما داشته باشد، می اندازیم.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • انواع خدمات هاست؛ تفاوت هاست ایمیل با دیگر انواع میزبانی
  • میزبانی یا هاست وب
  • دامنه یا دامین
  • هاست ایمیل
  • هاست ایمیل چطور کار می‌کند؟
  • چه کسب و کارهایی به هاست ایمیل نیاز دارد؟
  • نقش هاست ایمیل در هویت برند
  • نقش هاست ایمیل در تامین امنیت
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

 

انواع خدمات هاست؛ تفاوت هاست ایمیل با دیگر انواع میزبانی

هاست ایمیل چیست؟در ابتدا اجازه دهید تفاوت بین هر یک از خدمات میزبانی از جمله هاست وب، هاست دامنه و هاست ایمیل را برای شما روشن کنیم تا نیاز صاحبان کسب و کار را به هر یک از آن ها درک کنید.

میزبانی یا هاست وب
میزبانی وب آن چیزی است که وب سایت شما را قادر می سازد در اینترنت قابل دسترسی باشد. این سرویس در واقع وب سایت شما را اداره می کند و مسئول حفظ ارتباط آن با کاربران اینترنتی است. خیلی از اوقات همراه با سرویس های میزبانی وب گزینه ای برای فعال سازی ایمیل میزبانی وب وجود دارد، این اتفاق می‌تواند از طریق نرم‌افزارهای کنترل پنل سرور بیفتد. در این صورت حتما هنگام خرید سرویس میزبانی، از ارائه دهنده خود سوال کنید.

دامنه یا دامین
دامنه یک آدرس منحصر به فرد مانند Amazon.com است که وب سایت شما با آن قابل شناسایی می شود و کاربران برای دسترسی به سایت شما از طریق این نام دامنه اقدام خواهند کرد.

هاست ایمیل

هاست ایمیل
هاست ایمیل رایگان معمولاً همراه با بسته میزبانی وب ارائه می شود و می‌توان آن را از طریق نرم افزارهای کنترل پنل یا نرم افزارهای ایمیل فعال کرد. اما اگر شما تعداد زیادی ایمیل ارسال و دریافت می کنید، می‌توانید آن را بصورت یک سرویس جداگانه نیز بخرید. هاست ایمیل به شما اجازه می دهد یک آدرس ایمیل سفارشی داشته باشید و از آن برای ارسال و دریافت ایمیل با مشتریان و کارکنانتان استفاده کنید. در این آدرس ایمیل از نام دامنه وب سایت شما استفاده خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر سایت شما MyWebsite.com باشد، آدرس ایمیل شما چیزی شبیه [email protected] خواهد بود. داشتن یک آدرس ایمیل که با وبسایت شما منطبق باشد، باعث حرفه ای تر شدن کسب و کارتان خواهد شد و اطلاعات و دسترسی های شما و کارکنانتان را امن‌تر خواهد کرد.

هاست ایمیل چطور کار می‌کند؟

هاست ایمیل چطور کار می‌کند؟
با هاست ایمیل، شما نه تنها یک سرور جداگانه برای میزبانی ایمیل های خود دریافت می کنید، بلکه امکانات اضافه تری برای بهینه سازی کسب و کارتان خواهید داشت. این امکانات اضافی می‌تواند شامل:

  • احراز هویت ایمن کاربران
  • مسیریابی مجدد و تکرار ایمیل های شما و کارکنانتان
  • مدیریت نام دامنه های کاربر
  • و…

باشد. ارائه دهندگان خدمات میزبانی، هاست ایمیل را به عنوان یک پیوند قابل اعتماد بین سرور ایمیل فرستنده و سرور ایمیل گیرنده، ارائه می‌دهند. در واقع هاست ایمیل باعث می شود هنگامی که یک ایمیل را ارسال می کنید، محتوای ارسالی بین دو سرور هدایت شود که این به اطمینان از تحویل و ارسال درست ایمیل شما کمک می کند.

همچنین عملکرد هاست ایمیل امنیت را افزایش داده و خطرات اسپم شدن یا آلودگی به ویروس ها را از بین می برد. با ارسال اطلاعات حساس از طریق میزبانی ایمیل، یک لایه امنیتی به ایمیل شما اضافه خواهد شد که خطر نقصان یا سرقت داده ها را به حداقل می رساند. سرورهای ایمیل حرفه ای مجهز به رمزگذاری صنعتی هستند و انتقال داده ها را کاملاً رمزگذاری شده انجام می دهند و در این صورت شخص غیرمجاز نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند.

هاست ایمیل به طور چشمگیری برای مشاغل اینترنتی که به طور منظم با مشتریان خود در ارتباط هستند و با آن‌ها تبادل ایمیل انجام می دهند، مهم است.

هاست ایمیل

چه کسب و کارهایی به هاست ایمیل نیاز دارد؟
هاست ایمیل با دو عامل بسیار مهم گره خورده است:

  1. هویت برند
  2. امنیت

نقش هاست ایمیل در هویت برند
ایجاد هویت برند قوی برای تأثیرگذاری کسب و کار شما، در دنیای دیجیتال امروزی که به سرعت در حال رشد است، حیاتی است. با توجه به دیجیتالی شدن تقریباً تمام صنایع و کسب و کارها، جلب توجه بیشتر به محصولات، به برندینگ موفق نیاز دارد. تجربه نشان داده است که مشتریان به برندهایی که می شناسند یا به نظرشان آشنا می آید، اعتماد بیشتری می کنند. هاست ایمیل، همین کار را برای شما انجام می‌دهد، این سرویس با حرفه ای و قابل تشخیص نشان دادن شما، کسب و کارتان را در ذهن مخاطب حک می کند.

کاربرد هاست ایمیل

نقش هاست ایمیل در تامین امنیت
تامین امنیت کسب و کار اینترنتی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و ارتباطات ایمیلی سنتی اشکالات امنیتی زیادی با خود به همراه دارند. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اینترنتی، باید مطمئن شوید که اطلاعات ارسالی، ایمن باشند و ایمن باقی بمانند، این مهم نیست که اطلاعات ارسال شده چقدر حساس باشد، هر کسب و کاری باید از کیفیت ارتباطات خود مطمئن شود.

امنیت ارتباطات به شما کمک می کند تا برای کسب و کار خود اعتبار و قابلیت اطمینان ایجاد کنید. رمزگذاری ایمیل، که بوسیله هاست ایمیل ارائه می شود، تضمین می‌کند که تمام داده‌های ارسال شده از طریق ایمیل امن می‌مانند و اشخاص غیرمجاز به آن ها دسترسی نخواهند داشت.

جمع بندی
هاست ایمیل هم می‌تواند به صورت هاست ایمیل رایگان و همراه با میزبانی وب سایت ارائه شود، هم بصورت جداگانه به عنوان یک هاست ایمیل حرفه ای که باید برای آن هزینه اضافه پرداخت کنید. تفاوت این دو نوع از هاست ایمیل در میزان فضایی است که در اختیار سرویس ایمیل شما قرار می گیرد. زیرا در هاست ایمیل حرفه‌ای، بسته‌های ایمیل شما روی یک سرور جداگانه میزبانی خواهد شد.

با هاست ایمیل می توانید با مشتریان و کارمندان خود در یک شبکه حرفه‌ای در ارتباط باشید و از یک ارتباط ایمن و مطمئن بهره ببرید. این کار باعث می شود ایمیل شما به اسپم تبدیل نشود یا دچار نقصان و ویروس نگردد، همچنین هاست ایمیل به اعتبار و هویت برند شما نزد مشتریان کمک خواهد کرد.

 

1. هاست ایمیل برای چه هدفی استفاده می شود؟
هاست ایمیل می ‌تواند با یک بسته میزبانی وب همراه باشد و یا به عنوان یک سرویس جداگانه آن را تهیه کنید. هاست ایمیل به شما امکان می دهد یک آدرس ایمیل سفارشی تنظیم کرده و از آن برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنید. نام دامنه ایمیلی که استفاده می کنید با وب سایت شما مطابقت دارد.

2. آیا کسب و کار من به میزبانی ایمیل نیاز دارد؟
بسیاری از شرکت های میزبانی وب، معمولاً یک دامنه ایمیل رایگان برای مشتریان دارند اما اگر به فضای بیشتری برای ایمیل احتیاج دارید و مداوماً از طریق ایمیل با مشتریان و همکاران خود در ارتباطید، می‌توانید هاست ایمیل را جداگانه دریافت کنید.

3. آیا می توانیم بدون وب سایت ایمیل بسازیم؟
شما می توانید بدون نیاز به وب سایت، یک آدرس ایمیل حرفه ای ایجاد کنید و می توانید بدون میزبانی وب این کار را انجام دهید. با این حال، اگر می خواهید میزبانی ایمیل دریافت کنید، باید یک نام دامنه داشته باشید.

4. آیا حساب تجاری جیمیل رایگان است؟
Google آدرس ایمیل کسب و کار حرفه ای را با Google Workspace که قبلاً G Suite نامیده می شد، ارائه می دهد که شامل Gmail، Docs، Drive و Calendar برای مشاغل است. این امکان گوگل رایگان نیست، اما به شما امکان می دهد از جیمیل برای ایمیل تجاری حرفه ای خود با نام کسب و کار خود استفاده کنید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید