پرش لینک ها
چگونگی مدیریت سرور در پنل کاربری-وبسایت سرورنت

چگونگی مدیریت سرور در پنل کاربری

از جمله خواسته‌های اشخاصی که سروری را تهیه می‌نمایند، مدیریت کاملاً ساده‌‌ی آن است. ما در سرورنت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا موقعیتی را رقم بزنیم که کاربران ما به سهولت و در اندک‌ترین زمان ممکن امکان مدیریت سرور در پنل کاربری را داشته باشند. پس به عبارتی ما این امکان را برای شما مهیا ساخته‌ایم که سرورتان را از پنل کاربری خود در وب داده ها مدیریت نمایید. بنابراین دیگر نیاز به جهت رجوع به محیط های تخصصی به منظور مدیریت سرور در پنل کاربری و رفع ایرادات نخواهید داشت.

 

 قدم به قدم جهت مدیریت سرور در پنل کاربری؛

ابتدایی‌ترین گام به منظور مدیریت سرور، رفتن به پنل کاربری خود می‌باشد. پس بهتر است وارد پنل کاربری خود گردید و برروی سرویس های خود کلیک نمایید سپس سرویس مورد نظر خود را اتخاذ کنید.

پس از آن که برروی سرویس مورد نظر خود کلیک نمودید، صفحه‌ی مدیریت سرور روبه روی دیدگان شما باز می‌شود. ضمن این صفحه کلّیه‌ی دسترسی های مورد نیاز شما به منظور مدیریت سرور در پنل کاربری به چَشم خواهد خورد. )در امتداد متن تمامی این گزینه ها را توضیح خواهیم داد.)

مدیریت سرور در پنل کاربری-وبسایت سرور نتحالت فعال یا غیر فعال سرور مجازی، مقصود چیست!

همیشه و در همه حال به هنگام کار و مدیریت سرور به موقعیت خاموشی سرور به خوبی توجه نمایید. کادر سبز رنگ شرایط آنلاین را نشان خواهد داد، به عبارتی سرور در این حالت کار می‌نماید. به هنگام خاموشی این گزینه به گزینه‌ی آفلاین تغییر خواهد کرد. ضمن این کادر اطلاعات جامع همانند؛ نشانی آی‌پی، نام هاست نیز از قابلیت مشاهده برخوردار است. شما به منظور تغییر وضعیت خواهید توانست از بخش power options کمک دریافت کنید.

power options؛

در این قسم امکان ری استارت سرور، حالت خاموشی، توقف و آغازی دوباره را خواهید داشت.

 

 نگاهی به سیستم عامل سرور مجازی؛

سیستم عامل سرور مجازی-وبسایت سرورنت

در کادر بالایی صفحه قسمت چپ گونه سیستم عامل نصب گردیده برروی این سرور و نسخه آن از قابلیت مشاهده برخوردار است. به منظور تغییر سیستم عامل فقط کافی می‌باشد در ناحیه‌ی VPS Management برروی گزینه OS Reinstall کلیک فرمایید.

Server Stats؛

یکی از قسم های بسیار حائز اهمیت مدیریت سرور در پنل کاربری وارسی منابع و مقدار مصرف آنها می‌باشد. در بخش Server Stats شما خواهید توانست موقعیت جامع سرور را ارزیابی نمایید.

 Bandwidth Statistics؛

شما کاربران عزیز ضمن این کادر می‌توانید آمار و ارقامی منوط بر مقدار پهنای باند مصرفی را مشاهده فرمایید و به سهولت تمام در راستای مدیریت سرور گام گذارید.

VPS MANAGEMENT؛

در این ناحیه امکانات بسیاری به جهت مدیریت سرور در پنل کاربری خود خواهید داشت. به آسانی می‌توانید کلّیه‌ی جوانب و جهات سرور را کنترل کرده و به جهت تنظیم آن گام گذارید. امکاناتی که از این قسم قابل دسترسی می‌باشند از ناحیه‌ی چپ حاوی موارد ذیل هستند؛

  • Hostname؛

قابلیت مشاهده و همچنین تغییر نام هاست است.

  • Change Password؛

برخورداری از قابلیت امکان تغییر رمز عبور. بهتر است خاطر نشان شویم که این رمز عبور به جهت اتصال به ssh دارای کاربرد خواهد بود، پس آن را در خاطر خود داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

  • Ips؛

 تنظیم نمودن آی‌پی اصلی، در واقع این همان آی‌پی می‌باشد که ضمن برنامه PUTTY جهت اتصال به سرور مورد بهره‌گیری واقع می‌شود.

  • VPS Configuration؛

پیکر بندی نمودن سرور مجازی چون؛ تنظیمات بوت و غیره.

  • SSH؛

قسم مرتبط با اِس اِس اِچ که به منظور عملکرد مناسب میبایست java نصب گردیده باشد.

  • SSH KEYS؛

که عبارت است از کلیدهای اِس اِس اِچ.

  • VNC؛

VNC در واقع کوتاه شده‌‌ی VIRTUAL NETWORK COMPUTING است. VNC در زمان بروز برخی مشکلات دارای کاربرد خواهد بود. پس به عبارتی شما می‌توانید به کمک این بخش، مشکلات سرور را پیگیری نموده و آنها را شناسایی و برطرف سازید.

  • VNC Password؛

آن نیز بخشی در راستای تغییر رمز عبور دسترسی به وی اِن سی می‌باشد.

 

VNC چیست؟ آیا می‌دانید!

  • OS reinstall؛

در راستای نصب دوباره سیستم عامل برروی سرور ما می‌توانیم از این قسمت کمک دریافت کنیم. این قسمت کارایی بسیاری را در بطن خود جای داده است. زمانی که شما مایل باشید دوباره CPANEL نصب نمایید به طور قطع لازم است از سیستم عاملی فرش و یا نو و تازه بهره گیرید. از این جهت خواهید توانست با کمک قسم OS Reinstall جهت نصب نمودن سیستم عاملی تازه برروی سرور خود اقدام کنید.

  • Control Panel؛

در این قسمت شما عزیزان امکان اتخاذ کنترل پنل مدّنظر خویش را خواهید داشت. بنابر گونه سیستم عاملی که به جهت نصب آن گام گذارده‌اید کنترل نمودن پنل های ویژه و مخصوص آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • Rescue Mode؛

آن نیز در معنای حالت نجات سرور می‌باشد. به عبارتی یک محیط لینوکسی به منظور وارد گردیدن به سرور تلقّی می‌شود و می‌توان دیتای موجود برروی هارد خود را برداشت کرد.

  • Recipes؛

آن در معنای دستورالعمل خلاصه می‌شود. در این قسمت شما می‌توانید کدهایی را در نظر بگیرید تا به گونه‌ی اتوماتیک برای کاربران به اجرا رسد. همانند؛ یک کد به روزرسانی. این قابلیت در سطح کاربران نخواهد بود و تنها ویژه‌ی مدیران است.

  • Monitoring؛

در این قسم می‌توان بر منبع سرور، دیسک یا شبکه و… یک نظارت جامع و کامل به عمل آورد. حال آن که در این قسمت اطلاعات و نمودار مصرفی هر دو در دسترس خواهند بود.

  • Status Logs؛

ما به جهت مدیریت سرور در پنل کاربری به گزارشاتی نیاز خواهیم داشت که شرایط و موقعیت سرور را به نمایش گذارد. حال آن که Status Logs گزارشاتی از موقعیت سرور و اجرای آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

  • Logs؛

مشاهده گزارش‌های کلّی و جامع از فعالیت‌های صورت گرفته برروی سرور.

  • Self Shut Down؛

زمان بندی نمودن و معین کردن دائمی در راستای شات داون شدن سرور در پنل کاربری.

  • Tasks؛

فعالیت‌های است که هر کاربر برروی سرور به انجام رسانده که همراه با آی‌پی و اطلاعات از قابلیت وارسی برخوردار خواهد بود.

 و در پایان؛

دوستان عزیز ما در این متن از سرورنت سعی نمودیم شما را با چگونگی مدیریت سرور در پنل کاربری آشنا سازیم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. نگران نباشید، چرا که به هنگام وجود ابهامات بیشتر در این حیطه شما می‌توانید با کارشناسان متبحر و متخصص ما تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید