پرش لینک ها

کاربرد واتس‌اپ بیزینس چیست؟

کاربرد واتس‌اپ بیزینس چیست؟

واتس‌اپ بیزینس که یکی از آپشن‌های به‌روز و جدید در فضای واتس‌اپ است برای تجارت آنلاین بسیار کاربرد دارد. ازآنجایی‌که کسب‌وکارهای اینترنتی امروزه به‌شدت زیاد شده‌اند و افراد به‌جای فروش محصولات به‌صورت حضوری و در فروشگاه مایل به فروش آنها به‌صورت آنلاین هستند بنابراین این روش بسیار کاربردی است.

تا سال‌های قبل شما می‌توانستید از طریق اینستاگرام و وب‌سایت‌ها و همچنین تلگرام کسب‌وکار اینترنتی را آغاز کنید و در آن فعالیت کنید. تقریباً دو سالی می‌شود که این آپشن به واتس‌اپ اضافه شده تا افراد بتوانند در فضای واتس‌اپ نیز بیزینس خود را راه‌اندازی کند. با اجرای چند نکته شما می‌توانید واتس‌اپ معمولی و مورداستفاده خود را به واتس‌اپ نوع بیزینسی تبدیل کنید.

واتس‌اپ بیزینس
واتس‌اپ بیزینس

واتس‌اپ بیزینس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید واتس‌اَپ از معروف‌ترین پیام‌رسان‌ها در جهان است. در اپلیکیشن واتس‌اپ حدود ۶۵ بیلیون پیام در طول یک روز رد و بدل می‌شود. با وجود این که واتس‌اپ موفقیت‌های بسیاری دراین‌خصوص به دست آورده اما واتس‌اپ بخشی برای کسب‌وکارها به نام واتس‌اپ بیزینس راه‌اندازی کرد. اولین باری که از واتس‌اپ نوع بیزینسی استفاده شد در سال ۲۰۱۸ باهدف استفاده شخصی بود.

توجه داشته باشید قبل از به‌وجودآوردن سبک بیزینس شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار هم قادر به ارسال پیام بودند. استفاده از این آپشن در واتس‌اپ به‌نوعی جداسازی بین واتس‌اپ پیام‌رسان معمولی و واتس‌اپ پیام‌رسان مربوط به کسب‌وکار است.

ویژگی‌های واتس‌اپ بیزینس

همان‌طور که می‌دانید وقتی یک آپشنی به یک نرم‌افزاری اضافه می‌شود طبیعتاً بر اساس یک سری اهداف است. نوع جدید واتس‌اپ با عنوان بیزینس ویژگی‌های به خصوصی ایجاد کرده است. باتوجه‌به همین ویژگی‌ها صاحبان کسب‌وکار از واتس‌اپ بیزینس استفاده می‌کنند. ویژگی‌هایی از جمله،

  • ارتباط دوطرفه
  • معرفی بیزینس در بیو
  • امکان ارسال پیام ثابت و از پیش تعیین شده
  • پیام خوش آمد گویی خودکار
  • افزایش امنیت
  • قابلیت دسترسی جهانی

ارتباط دو طرف در واتس‌اپ کسب‌وکار

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب در نوع بیزینسی واتس‌اپ ارتباط بین شرکت‌ها و مشتریان به‌صورت خصوصی است. شما به‌عنوان صاحبان یک شرکت و یا کارمندان یک شرکت قادر به ارسال پیام به هر مشتری به‌صورت شخصی و تنهایی هستید. موضوع جالب دررابطه‌با این ویژگی این است که شما قادر به کسب اطلاعات دررابطه‌با این هستید که پیام به مشتری رسیده یا نرسیده است.

بیو در واتس‌اپ

ویژگی مهم دیگر واتس‌اپ نوع بیزینس قابلیت اضافه‌کردن اطلاعات کافی دررابطه‌با شرکت خود در بخش بیو است. شما می‌توانید اطلاعات مختلفی از جمله آدرس، شماره‌تلفن، آدرس وب‌سایت، معرفی شرکت و یا کسب‌وکار و… را در این بخش اضافه کنید. همان‌طور که می‌دانید واتس‌اپ معمولی با نوع بیزینسی تفاوت‌هایی دارد اما در این بخش یعنی استفاده از پروفایل و یا بیو قابلیت یکسانی دارند.

پیام خودکار

واتس‌اپ نوع بیزینسی ویژگی جدیدی به نام پیام از پیش تعیین شده اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت شرکت‌ها قادر به ارسال پیام‌های سریع و پاسخ‌دهی خودکار به مشتریان هستند. علاوه بر اینکه دیگر نیازی به پاسخ‌دهی انسان‌ها نیست بلکه سرعت پاسخ‌دهی نیز افزایش پیدا می‌کند. پیام‌های خودکار باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن و بدون نگرانی به‌تمامی مشتریان پاسخ داده شود.

درصورتی‌که شما این قابلیت را برای واتس‌اپ استفاده کنید مشتریان متوجه ارزش‌گذاری شما در خصوص پاسخ‌دهی سریع خواهند شد. پاسخ‌دهی خودکار پیام‌ها مانند ایمیل مارکتینگ می‌تواند پیام‌های برای مشتریان ارسال کنند که توسط شما انتخاب شده‌اند اما به‌صورت خودکار ارسال می‌شود.

پیام خوش آمد گویی در واتس‌اپ بیزینس

این ویژگی واتس‌اپ مانند ارسال پیام خودکار است. شما می‌توانید با انتخاب پیام خوش آمد گویی مناسب و منطبق با کسب‌وکار خودتان در کمترین زمان به مشتریانتان پاسخ‌دهید. از جمله مزایای این کار می‌تواند دلیلی بر برندسازی شما و افزایش کیفیت کاری‌تان شود.

امنیت در واتس‌اپ

یکی دیگر از مسائلی که در واتس‌اپ بیزینس به آن توجه شده مسئله امنیت است. واتس‌اپ برای نام‌نویسی هر یک از افراد چه صاحبان کسب‌وکار و چه مشتریان، سیستم احراز هویت تعیین کرده است. درصورتی‌که شما از این کاربرد واتس‌اپ نوع بیزینس استفاده درستی داشته باشید امنیت شغل شما و مشتریان تضمین می‌شود.

دسترسی بین‌المللی

همان‌طور که گفتیم شما از واتس‌اپ می‌توانید در هر نقطه جهان استفاده کنید. واتس‌اَپ حدود دو میلیارد کاربر دارد که هر یک از این افراد ممکن است در کشورهای مختلفی باشند. تعداد بسیار زیاد کاربران واتس‌اپ می‌تواند نشان‌دهنده حس اعتماد بین کاربران و این نرم‌افزار باشد. در واقع یکی از دلایلی که افراد به واتس‌اپ بیزینس اعتماد می‌کنند باتوجه‌به همین دلیل است.

نصب واتس‌اپ نوع بیزینس

برای نصب واتس‌اپ نوع بیزینس یک سری اقدامات انجام دهید از جمله،

  • در ابتدا لازم است تا واتس‌اپ نوع بیزینس را از مراجع معتبر مانند پلی‌استور یا اپ‌استور دانلود کنید.
  • بعد از اینکه واتس‌اپ بیزینس را دانلود کردید لازم است تا گزینه Agree and continue را انتخاب تا با ضوابط و شرایط این اپلیکیشن موافقت کنید.
  • در مرحله بعد دررابطه‌با شماره شما سؤالی می‌شود آیا شما قصد تبدیل واتس‌اپ به نوع بیزینس با شماره‌ای که دارید را دارید خیر و انتخاب این مورد با خود شما است. بعد از تأیید شماره گزینه Next را وارد کنید.
  • بعد از اینکه شماره خود را با دریافت کد ۶ رقمی به‌درستی فعال می‌شود.
واتس‌اپ بیزینس
واتس‌اپ بیزینس

تفاوت واتس‌اپ و واتس‌اپ بیزینس

باتوجه‌به مواردی که گفتیم قطعاً متوجه فرق بین این دو اپلیکیشن شده‌اید. توجه داشته باشید که این دو اپلیکیشن جدا از یکدیگر نیستند و تنها برخی از ویژگی‌های آن‌ها متفاوت با دیگری است. تفاوت بین دو نوع واتس‌اپ،

  1. لوگوی متفاوت
  2. شناسایی چت‌ها
  3. شرح کسب‌وکار در بیو
  4. پاسخ‌دهی خودکار در نوع بیزینس
  5. عدم سرویس‌دهی
  6. برچسب‌گذاری برای متمایزکردن چت‌ها
  7. قابلیت جستجوی دقیق
  8. لینک کوتاه
واتس‌اپ بیزینس
واتس‌اپ بیزینس

ازآنجایی‌که امروزه افراد بیشترین زمان خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند به همین دلیل لازم است تا این اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز ارتقا پیدا کنند. اپلیکیشن‌های مختلف مانند واتس‌اپ به‌صورت رقابتی با دیگر اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کنند.

در سال‌های اخیر آپشنی با نام واتس‌اپ بیزینس به این اپلیکیشن اضافه شده تا افراد برای کسب‌وکارهای آنلاین خود بتوانند از آن استفاده کنند. واتس‌اَپ می‌تواند به‌نوعی بیزینس کسب‌وکار شما را تضمین کند. اگر شما هم مایل هستید تا از این کاربرد واتس‌اپ استفاده کنید لازم است تا به نکاتی که گفتیم به‌صورت دقیق عمل کنید. برای اینکه در مطالعه این مقاله همراه سایت ما بودید از شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می کنیم شبکه اجتماعی پینترست هم ثبت نام کنید برای بارگزاری تصاویر بهترین شبکه هست

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید