پرش لینک ها
کاربرد گوگل ترندز

کاربرد گوگل ترندز چیست؟

کاربرد گوگل ترندز چیست؟

کاربرد گوگل ترندز زمانی موردتوجه قرار می‌گیرد که فرد به‌عنوان صاحب سایت به دنبال آماری دررابطه‌با جستجو در گوگل باشد. در واقع زمانی که شما بتوانید دررابطه‌با برخی کلمه‌ها اطلاعات کافی داشته باشید این موضوع می‌تواند باعث رونق سایت شما شود. درصورتی‌که شما در امور طراحی سایت و یا سئو فعالیت داشته باشید باید بدانید که گوگل ترندز چقدر اهمیت دارد.

یکی از مسائل قابل‌توجه دررابطه‌با استفاده از گوگل ترندز مسئله رایگان بودن گوگل ترندز است. اگر شما قصد استفاده از گوگل ترندز را داشته باشید و مزایای استفاده از آن را بدانید عدم دریافت هزینه در گوگل ترندز برای شما یک مزیت به‌حساب می‌آید.

شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترندز به بهترین نحو به بهبود کسب‌وکار خود کمک کنید. با انتخاب کلمه کلیدی مناسب رتبه‌بندی سایتتان را تغییر دهید و درصورتی‌که سایت فروشگاهی دارید فروش محصولاتتان را افزایش دهید.

کاربرد گوگل ترندز
کاربرد گوگل ترندز

کاربرد گوگل ترندز

مهم‌ترین کاربرد دررابطه‌با گوگل ترندز ارائه یک سری تحلیل‌ها و آمارها دررابطه‌با کلمه‌هایی که جستجو می‌کنید است. گوگل ترندز در سال ۲۰۰۶ برای اولین‌بار راه‌اندازی شد. گوگل ترندز اطلاعاتی در رابطه با مناطق مختلف، رفتار کاربران و علایق آنها به شما ارائه می‌دهد. اگر شما دررابطه‌با تولید محتوا و مسائل سئو بخواهید از گوگل ترندز استفاده کنید می‌توانید یکسری کلمات را وارد و به‌عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید.

فعالیت گوگل ترندز

کاربرد گوگل ترندز؛ گوگل ترندز مانند موتورهای جستجو عمل می‌کند. شما می‌توانید به‌عنوان یک کاربر و انتخاب یک کلمه کلیدی دررابطه‌با آمار به‌دست‌آمده آن جستجو کنید. آماری که برای شما به نمایش در می‌آید دررابطه‌با میزان سرچ آن کلمه کلیدی در طول یک دوره زمانی و دررابطه‌با یک منطقه به‌خصوص است.

کلمات کلیدی از عدد صفر تا صد باتوجه‌به رتبه‌بندی نمایش داده می‌شوند. اگر رقم نشان‌داده‌شده ۱۰۰ باشد یعنی محبوبیت بسیار بالایی دارد. اگر در نتیجه جستجو عدد صفر نشان داده شود یعنی اطلاعات کافی در خصوص کلمه موردنظر شما موجود نیست. درصورتی‌که امتیاز ۵۰ برای شما به نمایش در بیاید یعنی سطح محبوبیت آن کلمه کلیدی متوسط است نه اینکه ۵۰ بار جستجو شده باشد.

ارائه داده‌ها در گوگل ترندز

همان‌طور که گفتیم کاربرد گوگل ترندز آن قدر با اهمیت و آسان است که افراد به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. برای اینکه شما بخواهید کلمات کلیدی را انتخاب کنید 2 معیار کلی برای این کار وجود دارد. ارائه داده‌ها باتوجه‌به دو معیار یعنی،

  1. علاقه در طول زمان
  2. منطقه جغرافیایی

معیار علاقه در گوگل ترندز

کاربرد گوگل ترندز؛ به‌طورکلی دو معیار برای گوگل ترندز موردتوجه قرار می‌گیرد که مورد اول آن، علاقه در طول زمان است. گوگل ترندز باتوجه‌به یک دوره زمانی خاص و باتوجه‌به علاقه افراد در فضای آنلاین آماری را ارائه می‌دهد. به‌طورکلی دو نوع داده مربوط به زمان در گوگل ترندز بیان می‌شود یعنی،

داده بی‌درنگ: این نوع داده دررابطه‌با آمار ۷ روز قبل موتورهای جستجو اطلاعاتی ارائه می‌دهد. شما درداده بی‌درنگ می‌توانید زمان‌های کمتر مانند ساعت را نیز انتخاب کنید.

داده تاریخی یا غیرواقعی: در این نوع داده می‌توان تمام آمارها و جستجوها را تا اوایل دهه ۲۰۰۰ بررسی کرد.

آمار گوگل ترندز و منطقه جغرافیایی

با استفاده از این کاربرد گوگل ترندز شما می‌توانید بررسی کنید که کلمه‌ها در کدام یک از مناطق جغرافیایی پرطرف‌دارتر هستند. به‌طورکلی این داده‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد زیرا شما می‌توانید این داده‌ها را به بخش‌های مختلفی مانند کشور تقسیم کنید. در همین حال شما می‌توانید داده‌ها را در سطح بین‌المللی و جهانی نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که شما قادر به انتخاب منطقه خاص از جمله شهر یا استان نیز برای اطلاع از جزئیات بیشتر نیز هستید.

کاربرد گوگل ترندز
کاربرد گوگل ترندز

گوگل ترندز و سئو

کاربرد گوگل ترندز در سئو امری غیرقابل‌انکار است. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین قوانین دررابطه‌با سئو انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. اگر شما نتوانید کلمه کلیدی مناسبی برای محتوای خود انتخاب کنید در نتیجه یکی از قوانین سئو را نادیده گرفته‌اید.

توجه داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی باتوجه‌به معیارهای گوگل ترندز چقدر می‌تواند دررابطه‌با افزایش جایگاه سایت شما تأثیرگذار باشد. اگر شما بتوانید باتوجه‌به آمار و ارقامی که توسط گوگل ترندز ارائه می‌شود کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید ازآنجایی‌که جزء روش‌ها و تکنیک‌های سئو به‌حساب می‌آید در نتیجه رتبه سایت شما نیز بالا می‌رود. باتوجه‌به این موضوع در واقع عملکرد گوگل ترندز و سئو با یکدیگر مرتبط و مکمل یکدیگر هستند.

تأثیر گوگل ترندز در کسب‌وکار

شما می‌توانید باتوجه‌به کاربرد گوگل ترندز از آن به بهترین نحو استفاده کنید. در واقع فرقی ندارد که کسب‌وکار شما دررابطه‌با چه موضوعی و یا چه هدفی باشد شما می‌توانید از کلیدواژه‌ها و کلمه‌های کلیدی متناسب برای سایتتان استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم ارائه در فضای گوگل ترندز باتوجه‌به یکسری مسائل مانند منطقه جغرافیایی و زمانی است. روش‌هایی برای استفاده از گوگل ترندز در کسب وکار،

  • انتخاب بهترین محصول برای سرمایه‌گذاری: گزینش محصولات مختلف باتوجه‌به انتخاب کلمه کلیدی بسیار بااهمیت است.
  • انتخاب بهترین زمان برای فروش: ازآنجایی‌که گوگل ترندز معیار بازه زمانی دارد شما می‌توانید با جستجو بازه زمانی فروش برخی محصولات را به دست آورید.
  • شناسایی ترندهای محبوب هر فصل: برخی مسائل که در برخی فصول، فروش بیشتری دارند را انتخاب کنید.
  • برنامه‌ریزی و استراتژی: همه چیز باید طبق برنامه‌ریزی و باتوجه‌به تکنیک‌ها و استراتژی‌های شما با کمک گوگل ترندز پیش برود.
  • اولویت‌بندی محصولات مختلف: شما باید در نظر بگیرید چه محصولی را زودتر به فروش برسانید.
کاربرد گوگل ترندز
کاربرد گوگل ترندز

همان‌طور که گفتیم شروع فعالیت گوگل ترندز از سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ بوده است. در این مقاله ما دررابطه‌با کاربرد گوگل ترندز برای کسب‌وکارهای اینترنتی به خصوص و طراحی سایت صحبت کردیم. همان‌طور که می‌دانید برای تولید محتوا، به‌خصوص انتخاب کلمه کلیدی روش‌های مختلفی وجود دارد.

درصورتی‌که شما عنوان و کلمه کلیدی سایت را با استفاده از روش‌های درست و کاربردی انتخاب نکنید بازدهی مناسب را در سایتتان دریافت نخواهید کرد. شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترندز یک کلمه را سرچ کنید و آمار جستجوی آن را در سراسر دنیا به دست بیاورید.

شما می‌توانید دوکلمه به‌عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید و باتوجه‌به آمار و ارقامی که مشاهده می‌کنید کلمه کلیدی مناسب‌تر را برای سایتتان انتخاب کنید. از سال ۲۰۰۷ تابه‌حال میلیون‌ها نفر از گوگل ترندز استفاده کرده‌اند و ما نیز به شما گوگل ترندز را برای انتخاب کلمات کلیدی پیشنهاد می‌کنیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید