پرش لینک ها
کسب درآمد از معماری

9 روش کسب درآمد از معماری

9 روش کسب درآمد از معماری

کسب درآمد از معماری  یک دغدغه بسیار بااهمیت برای دانشجویان و افراد متخصص در این زمینه است. درصورتی‌که شما وارد دنیای معماری شوید خواهید فهمید که این شغل به‌آسانی ای که فکر می‌کنید نیست.

شغل معماری بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و شما می‌توانید در بخش‌های مختلف به‌صورت حضوری و فریلنسری مشغول به کار شوید. انتخاب مشاغل زیرشاخه معماری با درنظرگرفتن مسئله مالی اهمیت بسیار زیادی دارد. درصورتی‌که شما بخواهید در این شغل کسب درآمد کنید لازم است تا با اطلاعات کافی وارد این حیطه شوید. بخش های مختلفی در این شغل وجود دارد که به نسبت هر کدام به صورت کم و یا زیاد میتوانید از آنها درآمد کسب کنید.

کسب درآمد از معماری
کسب درآمد از معماری

کسب درآمد از معماری

همان‌طور که گفتیم یکی از رشته‌های پر طرف‌دار دانشگاهی برای کسب درآمد مناسب رشته معماری است. درصورتی‌که شما وارد دنیای معماری شوید لازم است تا روش‌های مختلف کسب درآمد از معماری را بدانید. از جمله روش‌ها،

  1. شرکت‌های ساختمانی
  2. فریلنسری
  3. نظام‌مهندسی
  4. طراح و معمار داخلی
  5. طراح فضای سبز
  6. ارائه خدمات
  7. خدمات طراحی چوبی
  8. پیمانکاری
  9. ثبت‌نام در سایت‌های بین‌المللی

کار در شرکت‌های ساختمانی

یکی از روش‌های فوری برای کسب در آمد از معماری مشغول شدن در دفاتر و شرکت‌های ساختمانی است. دررابطه‌با این مسئله باید گفت،

شرکت ساختمانی: ازآنجایی‌که این شرکت‌ها با شهرداری در ارتباط هستند بنابراین شیوه کاری شما باید در ارتباط با شهرداری باشد. مهم‌ترین مسئله کسب اطلاعات دررابطه‌با نرم‌افزارها و قواعد طراحی مدنظر شهرداری است.

مهندس مشاور: شرکت‌های موردنظر در این زمینه بزرگ‌تر هستند. در این بخش شما می‌توانید به‌صورت حضوری بر روند کار نظارت داشته باشید. کسب اطلاعات دررابطه‌با نرم‌افزارهای مختلف و قوانین و اصول شهرداری بی‌تأثیر نیست.

تأسیس دفتر خصوصی معماری: برای اینکه شما بخواهید یک شرکت خصوصی راه‌اندازی کنید نیاز است تا سرمایه کافی و نیروی کار داشته باشید. دوتا از مهم‌ترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی دفتر شخصی این دو مورد است.

کسب درآمد از معماری از طریق فریلنسری

همان‌طور که در مبحث مشاغل فریلنسری برای شما توضیح دادیم این مشاغل به‌صورت دورکار هستند. این مشاغل به‌صورت پروژه‌ای قابلیت کسب درآمد دارند. شما می‌توانید در انواع مختلف سایت‌ها ثبت‌نام کنید و بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید. توجه داشته باشید که رقابت در این عرصه زیاد است. مهم‌ترین مسئله در این مشاغل برنامه‌ریزی زمانی برای کسب درآمد مناسب است.

نظام‌مهندسی

برای اینکه شما بخواهید به‌عنوان یک مهندس حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید نیازمند پروانه نظام‌مهندسی هستید. برای به‌دست‌آوردن این پروانه نیاز است تا بعد از فارغ‌التحصیلی،

  • 3 سال از کارشناسی
  • 2 سال از کارشناسی ارشد
  • 1 سال از دکتری

بگذرد تا بتوانید مدرک مورد نظرتان را کسب کنید. بعد از اینکه شما در آزمون نظام‌مهندسی شرکت کردید می‌توانید پروانه پایه 3 را دریافت کنید. درصورتی‌که پروانه را کسب کنید می‌توانید به کسب درآمد از معماری فکر کنید.

معماری و طراحی داخلی

معماری داخلی جدای از دکوراسیون داخلی است. کسب درآمد از معماری با دریافت اطلاعات و مدرک آسان‌تر انجام می‌شود. معماری داخلی جدای از مباحثی مانند رنگ مبل و چیدمان خانه است. در معماری داخلی بنا و فضای داخلی ساختمان اهمیت دارد. رنگ دیوارها، گچ‌بری و… در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. کیفیت کار مهم‌ترین مسئله در این بخش است.

کسب درآمد از معماری
کسب درآمد از معماری

طراح فضای سبز برای کسب درآمد از معماری

یکی دیگر از مسائلی که می‌توانید در رشته معماری از آن کسب درآمد کنید طراحی فضای سبز است. فضاهای مختلفی مانند، پارک‌ها، باغ‌ها، محوطه و روف‌گاردن‌ها از جمله موارد این حیطه هستند. در این شغل شما می‌توانید به بهترین نحو از انواع گل‌وگیاه استفاده کنید. در سال‌های اخیر به‌خصوص از این شغل بسیار استفاده شده است. کسب درآمد به این طریق بسیار مناسب و تا حدودی زیاد است.

ارائه خدمات متنوع

شما می‌توانید به‌عنوان فروشنده محصولات متنوع عمل کنید. برای اینکه درآمد بیشتری کسب کنید حتی می‌توانید علاوه بر فروش مراحل نصب را نیز خودتان برعهده بگیرید. باتوجه‌به این موضوع فروش محصول درآمد جدا و نصب و اجرای آنها درآمد بیشتری دارد.

فروش محصولات ساختمانی مختلف و نصب آنها،

  • فروش محصولات پله‌برقی و نصب آن
  • فروش شیشه و آینه
  • فروش انواع و اقسام پنجره
  • فروش پارکت و یا لمینت
  • فروش سرامیک، کاشی، سنگ
  • فروش محصولات و لوازم بهداشتی

خدمات طراحی چوبی

شما به‌عنوان معمار می‌توانید با شروع فعالیت با استفاده از چوب به‌راحتی کسب درآمد کنید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از معماری وجود دارد و یکی از آنها طراحی محصولات مختلف چوبی است. محصولات چوبی مانند، کابینت، پارکت‌های چوبی، درب ورودی و کمدها و… هستند.

پیمانکاری

شما در بخش‌های مختلف معماری می‌توانید به‌صورت حضوری و یا غیرحضوری کسب درآمد کنید. برای اینکه شما بخواهید به‌صورت حضوری از معماری درآمد کسب کنید یکی از این مشاغل پیمانکاری در بخش‌های مختلف است. مهارت‌های شما مهم‌ترین دلیل انتخاب هر یک از بخش‌های پیمانکاری است. شما می‌توانید در بخش داخلی و یا خارجی ساختمان به‌عنوان پیمانکار مشغول به کار شوید و درآمد بسیار خوبی کسب کنید.

ثبت‌نام در سایت‌های بین‌المللی

همان‌طور که در بخش فریلنسری گفتیم شما می‌توانید در سایت‌های متنوعی برای کسب درآمد ثبت نام کنید. سایت‌ها می‌توانید داخلی و یا بین‌المللی باشد. سایت‌های داخلی معمولاً پول رایج در کشور را پرداخت می‌کنند. سایت‌های خارجی معمولاً به صورت دلاری برای شما پول واریز می‌کنند.

مطمئناً برای اینکه شما بخواهید در فضای بین‌المللی شرع به کار کنید لازم است تا حداقل دو برنامه و نرم‌افزار طراحی گرافیکی و معماری را بلد باشید. کارکردن در فضای بین‌المللی بادقت بیشتری نسبت به سایت‌های داخلی انجام می‌شود.

کسب درآمد از معماری
کسب درآمد از معماری

باتوجه‌به تمامی مسائلی که دررابطه‌با کسب درآمد از معماری به عرضتان رساندیم شما می‌توانید به‌راحتی در هر یک از بخش‌ها شروع به کار کنید. برای اینکه شما بخواهید در معماری فرد موفقی باشید لازم است تا مهارت‌هایتان را تقویت کنید. مشاغل معماری مانند مشاغل طراحی گرافیک نیازمند خلاقیت هستند. به‌طورکلی مهارت شما باید افزایش پیدا کند.

درصورتی‌که شما بخواهید در این حوزه شروع به کار کنید لازم است تا نرم‌افزارهای متنوعی را آموزش ببینید و مهارت‌هایتان را برای استفاده از آنها تقویت کنید. در نهایت مهم‌ترین مسئله برای کسب درآمد به‌روز بودن مهارت‌های شما و استفاده از خلاقیت است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید