پرش لینک ها
کاربردهای اینفوگرافیک

کاربردهای اینفوگرافیک چیست؟ 5 ویژگی طراح اینفوگرافیک

کاربردهای اینفوگرافیک چیست؟ 5 ویژگی طراح اینفوگرافیک

کاربردهای اینفوگرافیک در واقع ارائه مطالب به‌صورت حرفه‌ای‌تر از متن یا تصاویر ساده است. ازآنجایی‌که امروزه افراد دارای درک و اطلاعات زیادی از دنیای اطراف خود هستند به همین دلیل اینفوگرافیک یک راه‌حل حرفه‌ای به‌حساب می‌آید.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این روش جذاب نشان‌دادن جزئیات و اطلاعات است که این کار با ترکیب متن و تصویر انجام می‌شود. استفاده از اینفوگرافیک از اوایل تا امروز باتوجه‌به آمارهای به‌دست‌آمده از گوگل‌ترند پیشرفت زیادی داشته است. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کاربردهای اینفوگرافیک
کاربردهای اینفوگرافیک

کاربردهای اینفوگرافیک و ارزش تصاویر

باتوجه‌به آنچه گفتیم اینفوگرافیک در واقع ترکیبی از تصاویر و کلمات است. اینفوگرافیک می‌تواند به شما کمک کند تا متن را به یک تصویر جذاب و باارزش تبدیل کنید. تصاویر در اینفوگرافیک باید به گونه باشد که مخاطب با مشاهده آن بفهمد که این تصویر دررابطه‌با چه چیزی به شما اطلاعات می‌دهد.

جمع‌آوری داده‌ها

داده‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات هستند که شما نیاز دارید آن‌ها را به تصویر بکشید. باتوجه‌به این موضوع کاربرد اینفوگرافیک در این بخش ارائه تصاویر با موضوعات بسیار بااهمیت است. در واقع در این بخش افراد و گرافیستان تلاش می‌کنند تا داده‌های سنگین و قوی را به‌صورت تصویری برای مخاطبان به نمایش در بیاورند.

اینفوگرافیک خاطره‌انگیز

یکی دیگر از کاربردهای اینفوگرافیک ثبت شدن در خاطرات شما است. باتوجه‌به آمار به‌دست‌آمده از افراد حافظه تصویری معمولاً بر حافظه کلمه‌ای برتری دارد البته این موضوع در همه افراد یکسان نیست. شما می‌توانید با استفاده اینفوگرافیک اطلاعات مهم را در ذهن افراد ثبت کنید بدون اینکه بخواهید آن‌ها را تحت‌فشار بگذارید یا آزار دهید. ازآنجایی‌که 90 درصد اطلاعاتی که توسط مغز ما دریافت می‌شود به‌صورت بصری است به همین دلیل استفاده از این روش بسیار بااهمیت است.

کاربردهای اینفوگرافیک و اسکن مطالب

هنگامی که افراد وارد سایت شما می‌شوند معمولاً 20 درصد از محتوای شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. برای اینکه نظر افراد به سایت شما و محتوای شما جلب شود کاربرد اینفوگرافیک را درک خواهید کرد. شما می‌توانید مطالب جزئی را به بازدیدکنندگان ارائه دهید و افراد مانند یک اسکنر وارد سایت شما شوند و بدون صرف وقت زیاد و مطالعه سنگین و عمیق عمق مطالب را درک کنند.

اشتراک‌گذاری ناخودآگاه اینفوگرافیک

همان‌طور که می‌دانید قدرت اشتراک‌گذاری تصویر در صفحات مختلف بیشتر از مطالب است. هنگامی که شما تصویری را وارد دنیای اینترنتی می‌کنید در واقع وارد تمام فضاهای مجازی و از جمله، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و… می‌کنید. به همین دلیل یکی دیگر از کاربردهای اینفوگرافیک اشتراک‌گذاری در فضای اینترنتی به‌صورت وسیع است.

هدایت ترافیک

از جمله کاربردهای اینفوگرافیک هدایت افراد به سمت سایت شما برای بازدید بیشتر و لینک‌دهی است. امروزه صاحبان سایت‌های مختلف به این بخش توجه ویژه‌ای دارند زیرا این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش رتبه‌بندی سایت شما دارد. همان‌طور که گفتیم تصاویر قدرت بیشتری نسبت به مطالب دارند و به همین دلیل حجم زیادی از ترافیک به سمت سایت شما می‌آید.

چاپ اینفوگرافیک

یکی دیگر از مزایایی که اینفوگرافیک‌ها دارند قابلیت چاپ است. در نظر داشته باشید هنگامی که شما یک متن را به حالت بروشور یا بنر به چاپ می‌رسانید توجه کمتری به نسبت تصاویر جلب می‌کند. باتوجه‌به همین موضوع است که امروزه در بنرهای تبلیغاتی بیشتر از اینفوگرافیک استفاده می‌شود تا ارائه بنر متنی بنابراین از جمله دیگر کاربردهای اینفوگرافیک همین مسئله است.

ویژگی‌های طراحان اینفوگرافیک

باتوجه‌به تمامی مواردی که گفتیم باید بدانید که اینفوگرافیک چیست و با کاربردهای اینفوگرافیک آشنا شده باشید. طراحان اینفوگرافیک از روش‌های متنوعی برای طراحی استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم لازم است تا ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. ویژگی‌های متنوع طراحان اینفوگرافیک‌ها،

  1. مفید سازی برای مخاطب
  2. داستان‌سرایی
  3. انتخاب طرح یا الگو
  4. تحقیقات متعدد
  5. خاطره سازی

مفید سازی برای مخاطب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در خصوص طراح اینفوگرافیک وجود دارد درک سایت و موضوع سایت است. طراح باید به گونه کار خود را انجام دهد که بداند تصویری که می‌خواهد به اشتراک بگذارد باید چگونه باشد. تصاویر در سایت‌های مختلفی نظیر، آموزشی، اخباری، تفریحی و… باید به‌صورت متفاوت باشد.

داستان‌سرایی

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم یکی از کاربردهای اینفوگرافیک داستان‌سرایی است. داستان‌سرایی می‌تواند به‌نوعی راهنمای مخاطبان و بازدیدکنندگان باشد. در واقع باید به‌گونه‌ای طراحی انجام شود که مخاطب با مشاهده آن به سمت چیزی که می‌خواهد هدایت شود. درصورتی‌که داستان شما به‌درستی موضوع را بیان کند در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

انتخاب طرح یا الگو

توجه داشته باشید که درنظرداشتن یک الگو مناسب می‌تواند روند کاری شما را بهبود بخشد. اطلاعاتی که شما قصد دارید به‌صورت اینفوگرافیک به تصویر بکشید باید به‌گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف را به‌درستی ساپورت کند و این موضوع نیازمند یک طرح یا الگوی مناسب است. استفاده از یک الگوی مناسب باعث می‌شود تا مفاهیم راحت‌تر به مخاطبان منتقل شود.

تحقیقات متعدد

اینفوگرافیک یک بخش منحصربه‌فرد در سایت است و اطلاعاتی را به مخاطبان می‌رساند که انحصاری یک سایت است. برای اینکه شما بخواهید یک اینفوگرافیک خوب ارائه کنید لازم است تا اطلاعات کافی در خصوص آن موضوع داشته باشید. سؤال‌های مختلفی در خصوص این بخش به وجود می‌آید که باید به‌عنوان یک طراح در ابتدا به بررسی آن‌ها بپردازید.

خاطره سازی

یک سری ویژگی در اینفوگرافیک وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید نتیجه بهتری خواهید داشت. برای این بخش شما می‌توانید از برخی رنگ‌هایی که بیشتر جلب‌توجه می‌کنند استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند، قرمز و نارنجی از جمله رنگ‌هایی هستند که مخاطب را به خود جلب می‌کنند و در نهایت آن را در ذهن مخاطب برجسته می‌سازند.

در این بخش لازم است تا از خلاقیت استفاده کنید خلاقیت مهم‌ترین ویژگی ای است که شما به‌عنوان طراح باید داشته باشید. درصورتی‌که مهارت کافی ندارید باید آموزش‌های لازم را دراین‌خصوص بگذرانید و مهارت‌هایتان را تقویت کنید.

کاربردهای اینفوگرافیک
کاربردهای اینفوگرافیک

همان‌طور که گفتیم اینفوگرافیک یک بخش مهم و تأثیرگذار در سایت‌های امروزی است. در این مقاله ما دررابطه‌با کاربردهای اینفوگرافیک برایتان اطلاعاتی را بیان کردیم و ویژگی‌های یک طراح اینفوگرافیک خوب را گفتیم. اگر شما بخواهید از اینفوگرافیک استفاده کنید باید بدانید که این تصاویر به‌صورت انحصاری هستند و باید به‌گونه‌ای تولید شوند که مخاطبان با مشاهده آن‌ها یاد سایت شما در ذهنشان زنده شود. اینفوگرافیک روشی نوین برای جلب‌توجه مخاطبان و افزایش رتبه‌بندی سایت است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید