پرش لینک ها
آموزش بهینه سازی سایت سئو از صفر تا صد

آموزش بهینه سازی سایت سئو از صفر تا صد

ما ضمن این متن از سرورنت مایل هستیم تا شما کاربران عزیز را به گونه‌ای جامع با فصولی که قرار می‌باشد در بهینه سازی سایت خود به کار گیرید، آشنا سازیم. سئو یعنی بهینه سازی سایت در راستای اخذ رتبه مطلوب‌تر ضمن نتایج موتورهای جستجو چون؛ یاهو، گوگل و… . ضمن سئو با بهره‌گیری از اقداماتی که برروی صفحات سایت خود و سایت سایرین به انجام می‌رسانیم، سایت خود را برای موتورهای جستجو و کاربرانی که از سایت خود، بهره می‌گیرند، بهینه می‌نماییم. غایت هر سئوکار این می‌باشد که به گوگل بفهماند سایت، مطلوب‌ترین جواب را به کاربر در زمان سرچ کلمه کلیدی خواهد داد.

به جهت آن که بهتر متوجه این مسئله گردید، تصور کنید شما به دنبال خرید یک لباس زنانه در بطن اینترنت هستید. در گوگل سرچ می‌نمایید، لباس زنانه. وب سایتی که از منظر گوگل برای کاربر سرچ کننده؛ کامل‌تر، جامع‌تر، معروف‌تر است، ضمن لینک‌های ابتدایی نمایش داده خواهد شد. پس سئوکار ملزم می‌باشد این برتری را نسبت به رقبای موجود گوگل تثبیت کند تا در لینک های اوّل به چَشم خورد. حال این کار چگونه انجام خواهد شد؟ بهتر است با آموزش بهینه سازی سایت سئو از صفر تا صد همراه ما باشید.

 در واقع سئو سایت از سه قسم پایه و اصلی؛ سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال که به یکدیگر پیوسته هستند، ایجاد می‌شود. »

بهینه سازی سایت:

 سئو داخلی سایت؛

سئو داخلی سایت - وبسایت سرورنت

در این قسم از سئو ما همگی محتواهایی که در سایت خود وجود دارد، همانند؛ مقالات، تصاویر، ویدئوها، نشانی صفحات، روند سایت، سرتیترها داخل سایت و… را بهینه می‌نماییم. بهتر است در امتداد متن به چند مورد بسیار حائز اهمیت در ارتباط با on page seo اشاره نماییم.

تایتل یا عنوان صفحه؛

تایتل و عنوان صفحه از جمله ابتدایی‌ترین فاکتورهای می‌باشد که ربات‌های گوگل در زمان مشاهده صفحات با آن مواجه می‌گردند. از این جهت میبایست سعی کنید که در همان ابتدای مسیر بدین ربات‌ها بفهمانید که عنوان صفحه ما چه است؟ یا ما در این صفحه از خود در چه موردی سخن می‌گوییم! همچنین به هنگامی که کاربر عبارتی را در گوگل سرچ می‌نماید، موضوع صفحات و وب سایت‌ها را تماشا می‌کنند و آن را اتخاذ می‌نمایند که وارد کدام یک از وب سایت‌ها گردند؟ بنابراین این تایتل میبایست هم جذاب باشد و هم به گونه‌ای کامل به کاربر بفهماند که در بطن این صفحه نیازش برطرف خواهد شد و به خواسته خود دست می‌یابد.

توضیحات مِتا؛

توضیحات مِتا همان عبارتی می‌باشد که ضمن صفحه جستجو در قسمت زیر عنوان و فونتی کوچک‌تر نمایان می‌گردد. بنابر آخرین گفته‌های گوگل، این توضیحات مورد توجه از سوی ربات‌ها واقع نمی‌شود و دارای ارزش سئویی چندانی نخواهد بود. ولیکن در عین حال کاربر بدان ها توجه می‌نماید تا بیشتر در ارتباط با آن صفحه، پیش از ورود به آن سایت کسب اطلاع نماید.

هدینگ ها به همراه سرتیترها؛

هدینگ ها حائز اهمیت ترین تیترها و سرفصل های هریک از صفحات می‌باشد. این سرتیتر ها از هدینگ یک الی شش است. موضوعی که هدینگ یک است، حائز اهمیت ترین سرفصل و سرتیتر صفحه می‌باشد و به هر میزان که به سوی پایین می‌رود از میزان اهمیت و اعتبار آن کمتر خواهد گردید.

 کلمه‌های کلیدی؛

کلمه های کلیدی عبارتی می‌باشند که کاربران در راستای پیدا نمودن نیاز خود در بطن گوگل سرچ می‌نمایند. تصور کنید شما می‌خواهید یک انگشتر خریداری کنید. به منظور آن که بتوانید سایت مدّنظر خود را پیدا کنید در گوگل عبارت ((خرید انگشتر طلا)) را سرچ می‌نمایید.

این عبارت در واقع نقش کلمه‌ی کلیدی شما را ایفاء می‌کند. پس لازم است شما سایت خود را برای این کلمات کلیدی بهینه نمایید. این گونه خواهد بود که به هنگام سرچ این عبارت وب سایت شما را برای کاربران نمایان می‌سازد. بازارهای بسیاری به چَشم می‌خورد، عبارت هایی که کاربران در بطن اینترنت سرچ می‌نمایند را در اختیارتان واقع می‌دارند.

 

سئو خارجی سایت؛

سئو خارجی سایت - وبسایت سرورنت

سئو خارجی هر نوع اقدامی می‌باشد که شما در راستای افزایش رتبه و ارزش صفحات وب سایت خویش ضمن سایر وب سایت ها به انجام می‌رسانید.

 بک لینک سازی؛

بک لینک، در واقع لینک‌ هایی است که شما ضمن سایر صفحات سایت ها واقع می‌نمایید  سپس آنها را به سایت خویش لینک می‌دهید. به عنوان نمونه؛ در یک انجمن نظری را به مرحله ثبت می‌رسانید، همانند؛ خیلی متشکرم بابت مطالب بسیار کاربردیتون. آموزش سئو به شدّت جذاب و شیرین می‌باشد و من آن را در سایت سرورنت دنبال می‌نمایم.

تصور کنید ضمن این نظر، عبارت آموزش سئو را به وب سایت سرورنت لینک می‌دهید. پس به عبارتی شما در این قسمت یک بک لینک ایجاد نموده‌اید. حال زمانی که گوگل لینک سایت شما را ضمن آن وب سایت و انجمن مشاهده می‌کند، سایت شما را تحت عنوان یک مرجع در نظر خواهد انگاشت که وب سایت های دیگر به شما آن لینک را ارائه داشته‌اند. پس ارزش و اعتبار سئو از آن صفحه به صفحات شما هم انتقال خواهد یافت.

 لینک فالو؛

لینک های فالو در واقع لینک هایی می‌باشند که ارزش و اعتبار سئو را از صفحه مبدأ به صفحه‌ای تحت عنوان مقصد انتقال می‌دهند.

 لینک نوفالو؛

لینک هایی وجود دارند که ارزش و اعتبار سئو را از وب سایت مبدأ به وب سایت مقصد انتقال نمی‌دهند و بیشتر هر چیز یک جنبه تبلیغاتی یا… به خود گرفته‌اند. Off page seo هم به شدّت وسیع است.

 سئو تکنیکال سایت؛

به هنگامی که شما با بهره‌گیری از تکنیک های تخصصی بهینه سازی وب سایت خود را کامل‌تر و جامع‌تر می‌کنید. پس توجه کاربر و گوگل را بیشتر به خود مجذوب می‌سازید. این تکنیک‌ها شامل فروش سرعت سایت، بهره‌گیری از داده‌های ساختار یافته و… است.

 افزایش مقدار سرعت سایت؛

تمامی کاربران مایل هستند، به هنگامی که در یک سایت گام می‌گذارند، تمامی قسمت ها با سرعت بالایی لود گردد و منتظر لود شدن صفحات نمانند. به منظور آن که متوجه شوید سرعت سایت شما چه میزان است و متوجه گردید که میبایست در این راستا چه اموری را در پیش گیرید، دو سایت کاربردی به کمک شما خواهد آمد.

  • Gtmetrix
  • Google page speed insights

 و در پایان؛

دوستان عزیز امیدوار هستیم توانسته باشیم ما شما را با بهینه سازی سایت سئو آشنا سازیم. حال شما می‌توانید به هنگام وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید