پرش لینک ها

اتومبیل‌های خودکار چگونه کار می‌کنند، چرا باید آنهارا خریداری کنیم؟

اتومبیل‌های خودکار چگونه کار می‌کنند، چرا باید آنهارا خریداری کنیم؟

همه ما راجع به اتومبیل‌های خودکار مطلب زیادی شنیده‌ایم. استفاده از اصطلاح هوشمند در این خودروها اشتباه است. عنوان اتومبیل خودران با استفاده از الگوریتم های رانندگی، نسبت به عوامل مختلفی که در جاده به وجود می‌آید طراحی شده است. طراحی این خودرو با داشتن تکنولوژی بالای خود به‌ندرت حوادث رانندگی در آن به وجود می‌‌‌آید و همین موضوع باعث می‌شود که این خودرو گزینه مناسبی برای افراد سالخورده و ناشنوا باشند.

این تکنولوژی در آزمایشگاه‌ها هنوز مورد برسی قرار دارد. یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود تا در تلاش برای استفاده از این خودرو باشند این است که کاهش آلودگی هوا و کاهش سوخت است. در این مقاله راجع به چگونگی کار این خودروها و قابلیت‌های بیشتر آن توضیحات کاملی خواهیم داد.

اتومبیل‌های خودکار
اتومبیل‌های خودکار

اتومبیل‌های خودکار به چه صورت هستند؟

در اصطلاح این خودران‌ها به‌گونه‌ای هستند که باتوجه‌به سنسورهایی از جمله دوربین، حسگرها و…. بدون دخالت انسان در اتوبان‌ها و جاده‌ها می‌توانند با استفاده از الگوریتم هایی که در آنها طراحی شده رانندگی کنند. در حال حاضر می‌توانید ماشینی داشته باشید که در جاهای مختلف سرعت را کم‌وزیاد کنید و سرپیچ‌ها بچرخند. در اینجا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ماشین‌ها را به پنج سطح جدا کرده‌ایم که بیان می‌کند قابلیت هر سطح به چه صورت می‌تواند باشد.

رانندگی توسط راننده

به سطحی گفته می‌شود که در آن اصطلاح اتومبیل‌های خودکار بی‌معنی و مفهم است. این سطح به این معنی است که شخص به‌تنهایی با اتومبیل خود رانندگی می‌کند. این به این معنی نیست که ماشین دارای هیچ امکاناتی نیست بلکه به این معنا است که می‌تواند ماشین را کنترل کند.

توقف و ایست خودرو

می‌توان این سطح را دستیار راننده نامید به‌طوری‌که این سطح باتوجه‌به طراحی آن سرعت خودرو را کنترل کرده و یا در زمان‌های حساس مانند دیدن عابر پیاده ترمز کرده و از تصادف جلوگیری می‌کند و این موضوع در سطح صفر متفاوت است. در اینجا درگیری دخالت دارد.

کنترل خودرو بر تمام ابعاد حین رانندگی

در این سطح رانندگی خودکار ساده است به صورتی که ماشین کنترل همه چیز را دارد. کنترل خودرو بر تمرکز روی لاین و تغیر لاین و ترمز است. در سطح اول فقط زمان حادثه این ترمز انجام می‌شود اما در سطح دوم متفاوت است. تکنولوژی این سطح به‌گونه‌ای کار می‌کند که اگر شما بخواهید به‌اشتباه از لاینی که در حرکت هستید تغیر لاین دهید شمارا داخل لاین خود نگه می‌دارد.  خودرو خطا و اشتباه شمارا به‌صورت ویبره بروی فرمان نشان می‌دهد.

توقف رانندگی خودکار

در این دوسطحی که توضیح دادیم شخص راننده نظاره گر ماجرا بود اما در این سطح متفاوت است. در این سطح اتومبیل‌های خودکار تصمیم می‌گیرند و در اصطلاح به آن خودکارسازی شرطی می‌گویند. علت شرطی بودن این سطح به این دلیل است که زمانی که خودرو به جاده‌های محلی یا ترافیک می‌رسد این سیستم غیرفعال می‌شود و رانندگی را به فرد راننده می‌سپارد. در شرکت‌های بزرگ دنیا این سطح نادیده گرفته شده است و به سمت سطح چهارم رفته‌اند.

ارتباط راننده و خودرو

در این سطح رانندگی خودکار است. استفاده از اتومبیل‌های خودکار دلیل بر نبودن راننده و نداشتن دخالت آن نیست بلکه تقریباً مختار است به صورتی که تمامی کارها مانند زمان بروز حادثه تمامی کارهای لازم را انجام می‌دهد و حتی در خواست کمک در هنگام مشکل را حل می‌کند. دلیل دخالت راننده در شرایطی مانند زمان بارندگی، باد یا نبود جاده بروی نقشه باید رانندگی کند. ‌باتوجه به همه این موارد هنوز هم سرعت و ترمز خودرو توسط اتومبیل انجام می‌شود.

رانندگی خودکار و بدون واسطه

در این سطح کاملاً اتومبیل خودکار است. طراحی این اتومبیل به‌قدری دقیق انجام شده است که هیچ مانعی نمی‌تواند باعث شود تا راننده در آن دخالت داشته باشد. این اتومبیل تمامی کارهایی که سطح چهارم در آن ضعف داشت را برطرف کرده به‌طوری‌که در یخ‌بندان هم سنسور ماشین به طور دقیق کار می‌کند.

شرکت های سازنده خودروهای خودران

این اتومبیل‌های خودکار را بیشتر می‌توانید در بازارهای امروزی در ماشین‌های تسلا، بنز و ولوو ببینید. این شرکت ها بیشترین تکنولوژی روز دنیا را در خودروهای خود قرار داده اند. در این اتومبیل‌ها می‌توانید اشتباهی که در رانندگی روزمره خود انجام می‌دهید را تشخیص داده و اتفاقی برایتان نیفتد.

اخطارهای مختلف این خودرو مانند، نگاه‌کردن به گوشی برای چند دقیقه یا برداشتن عینک از داش برد را به ین صورت است و خودرو می‌تواند تشخیص دهد. خودرو نسبت به این موارد نمی‌تواند واکنش  نشان دهد و فقط هشدار می‌دهد.

اتومبیل‌های خودکار
اتومبیل‌های خودکار

مزیت های اتومبیل‌های خودکار برای خرید

همان‌طور که گفتیم خودروهای خودکار قابلیت‌های متنوعی دارند. باتوجه‌به قابلیت‌ها این خودروها مزیت‌هایی نیز دارند. از جمله مزیت‌های این خودروها،

  • حفظ امنیت
  • مزیت مالی و اقتصادی اجتماعی
  • رانندگی آسان و خودران
  • کاهش هزینه سوخت

امنیت اتومبیل‌های خودران

مهم‌ترین بخش یک اتومبیل امنیت آن است. اتومبیل‌های خودکار باعث کاهش تلفات و خطاهای انسانی می‌شود. بیش از 90% حوادثی که در تصادفات رخ می‌دهد اشتباهات انسانی است. این ویژگی سبب می‌شود که خطاهای انسانی صفر شود و از شخص راننده و راننده خودرو دیگر و عابرین پیاده محافظت کند.

مزیت‌های مالی و اجتماعی

یکی دیگر از مزیت‌های این خودران ها از نظر مالی و اجتماعی است. سالیانه افراد زیادی بر اثر تصادفات موتور موجب خسارات زیادی میشوند. با استفاده از این تکنولوژی تمامی خسارت‌ها به حداقل ممکن می‌رسند و زندگی دوباره به رانندگان داده می‌شود.

رانندگی آسان با اتومبیل‌های خودران

ازآنجاکه بیشتر جاده‌ها درگیر ترافیک است و ساعات زیادی را در روز در آن سپری می‌کنیم به همین جهت  وقت کمی در محل کار و  در کنار خانواده داریم. معمولا درگیر آلودگی هوا و حتی دیر رسیدن به هرجایی در اکثر مواقع هستیم. از مزیت‌های این اتومبیل‌های خودکار می‌توان از هدررفت زمان راننده استفاده بهتری کرد.

کاهش هزینه‌های سوخت

در این مورد دیگر رانندگان نیازی نیست نگران سوخت خود بنزین باشند که روزبه‌روز گران‌تر هم خواهد شد. این اتومبیل‌ها الکتریکی شارژ می‌شوند و باگذشت زمان هزینه کمتری برای صاحب خود به همراه دارند. که این نوع سوخت در جلوگیری از آلودگی هوا نقش مهمی دارد.

اتومبیل‌های خودکار
مزیت اتومبیل‌های خودکار

در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی به‌اندازه‌ای زیاد شده است که متخصصان خودروهای خودکار تولید کرده‌اند. این خودروها قابلیت‌های بسیار متنوعی دارند و مهم‌ترین آنها رانندگی بدون راننده است. ویژگی‌های مهم دیگری نیز در این اتومبیل‌ها وجود دارد مانند کاهش هزینه‌های سوخت زیرا این خودروها به‌صورت الکتریکی و شارژی هستند.

با استفاده از این خودروها شرایط زندگی آسان‌تر می‌شود. این خودروها طبق قوانین اصولی حرکت می‌کنند و معمولاً درصد خطا ندارند. درصورتی‌که شما با اتومبیل‌های خودکار مایل به حرکت باشید به کاربرد و قابلیت این خودرو پی می‌برید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید