پرش لینک ها
بک لینک چیست

بک لینک چیست ؛ چگونه بک لینک معتبر بگیریم

بک لینک چیست

بک لینک چیست
بک لینک چیست

موتورهای جستجو برای محاسبه رتبه بندی از عوامل متعددی برای نمایش نتایج جستجو استفاده می‌کنند که یکی از آن ها میتواند بحث بک لینک یا ساخت بک لینک باشد ، بک لینک یکی از پرکاربردترین واژگان مورد استفاده در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو است. بسیاری از افراد هستند که چون هیچ گونه اطلاعات در مورد بک لینک ندارند همیشه این سوال که بک لینک چیست را مد نظر خود دارند تا بتوانند در مورد آن و اهمیتی که میتواند برای سئو ی سایت داشته باشد اطلاعات بیشتر کسب کنند در ادامه همراه ما باشید تا در مورد بک لینک اطلاعات جامع تری را در اختیار شما قرار بدهیم.

بک لینک چیست و چه اهمیتی دارد ؟

بک‌ لینک (Backlink) در واقع لینک یا پیوندی است از صفحه‌ای در یک سایت به یک سایت دیگر. اگر کسی در سایتش لینک سایت شما را قرار دهد، شما یک بک‌ لینک از آن‌ سایت گرفته‌اید و اگر شما لینک آن‌ها را در سایتتان بگذارید، یک بک‌لینک به آن‌ها داده‌اید. نام دیگر بک لینک، لینک‌های ورودی است.بک لینک‌ها برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجوگر ارزشمند هستند، زیرا آن‌ها را می‌­توان نماینده اعتماد دیگران نسبت به یک سایت نام برد. به طور کلی، این لینک‌ها در وب سایت شما، یک سیگنال برای موتورهای جستجو به حساب می‌­آیند که دیگران صفحه ی شما را معتبر می دانند. شاید بسیاری از سایت‌ها را ببینید که به یک صفحه لینک داده اند.به طور کلی میتوان گفت که موتور های جست جوی گوگل با استفاده از بک لینک میتوانند صفحات دیگر در وب را پیدا کنند علاوه بر این بک لینک میتواند تاثیر زیادی بر رتبه بندی گوگل داشته باشد .

روش های نامناسب ایجاد بک لینک

بک لینک باید طبیعی ساخته شود اگر قصد به ساخت بک لینک های مصنوعی بکنید قطعا با جریمه ی گوگل مواجه خواهید شد همانطور که میدانید سئو ی سایت شامل 2 قسمت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه میشود که اگر کاربری قصد داشته باشد با استفاده از سئو ی کلاه سیاه رتبه سایت خود را افزایش دهد ممکن است در این مسیر ناموفق باشد زیرا گوگل با چنین عملی مخالف است و متاسفانه بک لینک نیز یکی از بخش های کلاه سیاه است ولی اگر قصد دارید سایت خود را با بک لینک رشد بدهید باید به صورت کاملا طبیعی این کار را انجام بدهید و از کار های ساخت بک لینک مصنوعی که همچون خرید بک لینک ، خرید شبکه‌های تبادل بک لینک ، و . . . که در مورد بک لینک هستند جدا باید خودداری کنید زیرا همانطور که برای سایت میتوانند مفید باشند به همان صورت نیز میتوانند مضر باشند و باعث از بین رفتن سئو ی سایتتان شود ، پس سعی کنید ازروش های طبیعی برای سئوسایت استفاده کنید.

چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟

به دست آوردن یا ایجاد بک لینک‌ ها، بخشی از سئو خارجی است و فرآیند کسب این بک لینک‌ها به نام link building یا لینک سازی شناخته می شود. روش های بدست آوردن بک لینک و ایجاد بک لینک برای سایت به شرح زیر است:

  • ساخت بک لینگ رایگان در سایت های وبلاگی
  • خرید بک لینک متنی یا بنر
  • خرید رپورتاژ آگهی در رسانه های مرتبط
  • ساخت حساب توئیتر و فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی …
  • ساخت پروفایل در سایت و فروم های معتبر
  • کامنت گذاری در سایت های مرتبط (معمولا نوفالو هستند)

در نتیجه

بک لینک چیست ؟ سوال پرتکرار بسیاری از کاربران میباشد که در این مقاله سعی کردیم تا حد ممکن شما را با این موضوغ آشنا کنیم و گفته شد چند نمونه بک لینک وجود دارد و برای افزایش رتبه ی سایت بهتر است از کدام روش استفاده کنیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید