پرش لینک ها
قابلیت‌های جدید مایکروسافت

قابلیت‌های جدید مایکروسافت در ویندوز 11

قابلیت‌های جدید مایکروسافت در ویندوز 11

جدیدترین مدل ویندوز در سیستم‌عامل‌های مختلف ویندوز 11 است. ویندوز 11 با قابلیت‌های جدید مایکروسافت دنیای جدیدی را وارد فضای کامپیوتری کرده است. افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و از این موضوعات اطلاعات کافی دارند می‌توانند به‌راحتی تنوع و تفاوت این ویندوز جدید را با ویندوزهای قبلی مقایسه کنند و تشخیص بدهند.

به‌طورکلی پایه و اساس ویندوز 11 بر مبنای ویندوز 10 است اما قابلیت‌های جدیدتری نیز به این ویندوز اضافه شده است. ویژگی‌های افزودی شده به این ویندوز باعث شده است تا در همین ابتدای فعالیتش موردتوجه افراد زیادی قرار بگیرد. یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های این سری ویندوز مایکروسافت نصب انواع مختلف نرم‌افزارها حتی نرم‌افزارهای تلفن همراه‌های هوشمند است.

قابلیت‌های جدید مایکروسافت
ویندوز11

معرفی قابلیت‌های جدید مایکروسافت در سری جدید ویندوز

همان‌طور که گفتیم به‌طورکلی ویندوز 11 باتوجه‌به ویندوز 10 طراحی شده است. ویژگی‌های بسیار جذابی در ویندوز 11 قرار داده شده است که دلیل اصلی جلب طرف‌داران بسیار نیز شده است. از جمله قابلیت‌های ویندوز 11،

  • به‌روزرسانی تسک بار
  • گزینه سرچ
  • تغییر در منوی استارت
  • اضافه‌کردن و بهبود ویجت‌ها
  • قابلیت‌های مربوط به دنیای بازی و گیمینگ
  • قابلیت لمسی شدن
  • دسکتاپ مجازی در ویندوز 11
  • چیدمان اسنپ در ویندوز جدید
  • طراحی جدید فایل‌ها

به‌روزرسانی تسک بار

مهم‌ترین تغییری که در بدو استفاده از ویندوز 11 نظر شما را جلب می‌کند تسک بار ویندوز 11 است. تسک بار ویندوز 11 از جمله قابلیت‌های جدید مایکروسافت به‌حساب می‌آید. در حالت عادی و در ویندوزهای قبلی تسک بار در قسمت چپ قرار داشته است.

در ویندوز 11 تسک بار در وسط صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. دلیل اصلی تغییر جای تسک بار به وسط صفحه‌نمایش جلب‌توجه افراد و جلوگیری از حواس‌پرتی است. شما به‌راحتی بدون برگرداندن سر و یا چشمتان می‌توانید از تسک بار در وسط صفحه استفاده کنید.

گزینه سرچ از قابلیت‌های جدید مایکروسافت

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید مایکروسافت بخش سرچ در وسط تسک بار ویندوز 11 است. توجه داشته باشید که شما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید آن را از تسک بار خارج و یا حذف کنید. گزینه سرچ در ویندوز 11 و در قسمت تسک بار به‌صورت ثابت باقی می‌ماند.

تغییر در منوی استارت

منوی استارت نیز در قسمت تسک بار قرار دارد. منوی استارت با حالت بسیار متفاوت‌تر از ویندوزهای قبلی طراحی شده است. در قسمت منو شما دو بخش مجزا را مشاهده می‌کنید. در بخش اول تمامی برنامه‌هایی که پین می‌کنید نمایش داده می‌شود. در بخش دوم و زیربخش اول برنامه‌هایی را مشاهده می‌کنید که آخرین بار از آن‌ها استفاده می‌کنید. شکل اصلی منوی استارت با تغییر کوچکی نشان‌دهنده مایکروسافت است. باتوجه‌به این موارد از جمله دیگر قابلیت‌های جدید مایکروسافت منوی استارت است.

قابلیت‌های جدید مایکروسافت
منوی ویندوز 11

اضافه‌کردن و بهبود ویجت‌ها

در ویندوزهای 7،8،10 از ویجت‌ها با نام‌های دیگری استفاده می‌شده است. مایکروسافت برای ویندوز 11 به دنبال اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید بوده. به‌طورکلی در قسمت ویجت‌های ویندوز 11 شما تغییرات آب‌وهوایی، اخبار، تصاویر ذخیره شده در ONE DRIVE، تقویم و… را مشاهده می‌کنید.

ویجت‌ها در ویندوز 10 در قسمت راست نمایش داده می‌شد. در ویندوز یازده ویجت‌ها نیز به مرکز صفحه انتقال‌یافته‌اند. توجه داشته باشید که معمولاً این ویجت‌ها به‌صورت دقیق عمل نمی‌کنند. ویجت آب‌وهوا مهم‌ترین و کارآمدترین ویجت در ویندوز 11 به‌حساب می‌آید.

قابلیت‌های جدید مایکروسافت در دنیای بازی و گیمینگ

ویندوز 11 یکی ویژگی منحصربه‌فردی دارد که آن را در بین گیمرها محبوب کرده است. مایکروسافت برای گیمرها سورپرایز جدیدی در نظر داشته است و آن را به ویندوز 11 اضافه کرده است. قابلیت مربوطه دررابطه‌با اجازه بازی‌های با قابلیت‌های HDR بسیار بالا است. شما به‌عنوان گیمر می‌توانید از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید. در واقع مایکروسافت تلاش کرده تا به‌نوعی ویندوز 11 را به حالت کنسول بازی در بیاورد. کیفیت موجود در این ویندوز مانند کنسول بازی است.

قابلیت لمسی شدن

در تعدادی از محصولات سرفیس شما می‌توانید از قابلیت لمسی بودن ویندوز 11 استفاده کنید. قابلیت تاچ در ویندوز یازده نیز وجود دارد. مایکروسافت در ویندوز 11 به بهبود قابلیت‌های جدید مایکروسافت می‌اندیشیده است. باتوجه‌به این موضوع شما با سرعت بهتری می‌توانید از این موضوع استفاده کنید.

دسکتاپ مجازی در ویندوز 11

تسک ویو یکی دیگر از قابلیت‌های جدید مایکروسافت در ویندوز جدید است. در این ویندوز شما می‌توانید با نمونه بهبودیافته تسک ویو مواجه و از آن استفاده کنید. تسک ویو مانند استارت و سرچ در قسمت تسک بار و وسط صفحه قرار دارد.

مهم‌ترین قابلیتی که در این بخش به ویندوز جدید اضافه شده است انتخاب تصاویر زمینه متفاوت است. در هر یک از تسک‌ها شما می‌توانید تصویر زمینه مخصوص خودش را انتخاب کنید. در واقع یکی از تفاوت‌های ویندوز 10 و 11 در همین موضوع است.

چیدمان اسنپ در ویندوز جدید

دررابطه‌با قابلیت‌های جدید مایکروسافت می‌توان گفت که مایکروسافت از جنبه‌های مختلفی به درخواست‌های کاربران پاسخ داده است. در ویندوز جدید شما می‌توانید با انتخاب چیدمان‌های در نظر گرفته شده هر پنجره‌ای که باز می‌کنید را به‌راحتی در کنار هم قرار دهید. این قابلیت مانند چیدمان پازل اما با پنجره‌های مختلف ویندوز است.

طراحی جدید فایل‌ها

درگذشته و در ویندوزهای قبل معمولاً از یک طرح برای فایل‌ها استفاده می‌شد. در ویندوز جدید یا یازده از آیکن‌های متفاوت‌تری برای فایل‌ها استفاده و انتخاب شده است. فایل‌ها با طراحی جدیدی قابل‌مشاهده هستند و قطعاً شما نیز از این طراحی خوشتان می‌آید. به طور گلی افراد آنچه را در برخورد اول میبینند مورد قضاوت قرار می‌دهند. هدف کلی مایکروسافت نیز جلب توجه کاربران در حین مشاهده ویندوز 11 در ابتدا بوده است.

قابلیت‌های جدید مایکروسافت
فایل در ویندوز 11

همان‌طور که گفتیم قابلیت‌های جدید مایکروسافت در ویندوز جدید بیشتر دررابطه‌با سلیقه افراد بوده است. مایکروسافت تلاش کرده است تا رضایت کاربران را در بخش‌های مختلف جذب کند. باتوجه‌به این مسائل می‌توان گفت مایکروسافت بخشی را برای بازی گیمرها ارتقا داده است.

در بخش‌های دیگر نیز هدف کلی مایکروسافت جلب‌توجه بوده است. قسمت‌های مختلفی مانند چت یا تایمز، سرچ، کورتانا و… را در مرکز توجه قرار داده است. در واقع تسک بار جایگاهش را تغییر داده و باتوجه‌به تمام بخش‌هایش به قسمت میانی صفحه‌نمایش تغییر جا داده است. ویندوز جدید قبل از اینکه وارد بازار شود و قابلیت دسترسی داشته باشد طرف‌داران بسیار زیادی را به خود جلب کرد.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید