پرش لینک ها
دنیای متاورس

درباره دنیای متاورس چه می‌دانید؟ 6 ویژگی کاربردی متاورس

درباره دنیای متاورس چه می‌دانید؟

دنیای متاورس در واقع یک نوع شبیه‌سازی آنلاین است. متاورس جز تکنولوژی‌های جدیدی قرار دارد که در سال‌های اخیر وارد دنیا شده است. هرچقدر که متاورس گسترش بیشتری پیدا کند فضاهای مجازی متنوع‌تری به وجود می‌آید. در این فضای آنلاین و مجازی شما می‌توانید به‌عنوان یک انسان واقعی در یک فضای مجازی و غیرواقعی قرار بگیرید.

شما می‌توانید در این فضای غیرواقعی به تعامل بپردازید و در واقع این دنیا شبیه به رؤیاهای دوران کودکی است. یکی از شباهت‌هایی که دنیای کامپیوتری با متاورس دارد این است که هر دو تصاویر غیرواقعی را به نمایش می‌گذارند. در فضای متاورس شما می‌توانید همه چیز را در نزدیک‌ترین حدفاصل احساس کنید اما در فضای کامپیوتری تنها آنها را مشاهده کنید. باتوجه‌به این مسائل به ادامه مطلب توجه کنید.

دنیای متاورس
دنیای متاورس

دنیای متاورس

همان‌طور که بیشتر ابعاد تکنولوژی با نام آشنای مارک زاکربرگ پیشرفت کرده است متاورس نیز توسط این فرد استفاده شده است. یکی از کارهایی که مارک دررابطه‌با متاورس انجام داد تغییر نام کمپانی فیس‌بوک به متا بود که این کار را به دلیل نزدیکی به دنیای متاورس انجام داد. در واقع متاورس آن‌قدر جذاب و هیجان‌انگیز است که افراد بسیار زیادی خواهان دسترسی به آن هستند. متاورس در واقع واقعیت افزوده یا مجازی است که کاربردهای مربوط به خودش را دارد.

درنهایت اگر بخواهیم توضیح دقیقی دررابطه‌با متاورس ارائه بدهیم این کار ممکن نیست چون متاورس قابل‌لمس و واقعی نیست. در واقع توضیح دادن متاورس مانند این است که شما بخواهید مفهوم اینترنت را برای انسان‌های هزار سال پیش توضیح دهید. متاورس یک شبکه گسترده از جهان‌های مختلف است که به‌صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی‌شده‌اند.

دنیای متاورس
دنیای متاورس

کاربرد متاورس

متاورس می‌تواند در ابعاد مختلفی یاری‌رسان انسان‌ها باشد. ابعاد مختلف همراهی متاورس به انسان‌ها می‌تواند بسیار کاربردی و دقیق انجام شود. ابعاد مختلف کاربرد دنیای متاورس،

  • سلامت و پزشکی
  • بازی و سرگرمی
  • علمی‌پژوهشی
  • گردشگری
  • فروش املاک
  • نظامی و ارتشی

کاربرد متاورس در پزشکی

همان‌طور که گفتیم متاورس به‌نوعی شبیه‌سازی است و افراد در دنیای پزشکی می‌توانند از این موضوع به بهترین نحو استفاده کنند. یکی از کاربردهای دنیای متاورس در پزشکی برای آموزش دانشجویان پزشکی برای آشنایی آنها با بدن و آناتومی انسان است. علاوه بر آشنایی با ابعاد مختلف بدن می‌توان جراحی‌هایی با شبیه‌سازی بدن انجام داد.

بازی و سرگرمی

دو تا از بزرگ‌ترین غول‌های دنیای بازی که از گذشته تا به امروز در حال فعالیت هستند سونی و مایکروسافت هستند. مایکروسافت بخصوص در لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیشترین تلاش خود را کرده است تا افراد به‌راحتی بتوانند بازی کنند. در سال‌های اخیر که دنیای متاورس وارد دنیای تکنولوژی شد این دو شرکت قدرتمند در تلاش هستند تا از متاورس به بهترین نحو استفاده کنند.

نسخه‌های بسیار زیادی از بازی‌های متنوع که قابلیت استفاده در متاورس را دارند را به وجود آورده‌اند. در دنیای بازی و با استفاده از متاورس افراد بسیار زیادی با آواتارهای متنوع و شخصیت‌های گوناگون وجود دارند و می‌توانید به‌راحتی و در تعامل با یکدیگر بازی کنید.

کاربرد علمی‌پژوهشی دنیای متاورس

یکی دیگر از کاربردهایی که متاورس دارد جنبه آموزشی آن است. متاورس می‌تواند در یک فضای آموزشی بسیار کاربردی و قابل‌استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید برای آشنایی افراد به‌خصوص کودکان با فضا از متاورس استفاده کنید. شبیه‌سازی متاورس از فضا بسیار جالب است و جذابیت بسیار زیادی برای افراد دارد. در بخش‌های متنوع دیگری مانند، آشنایی با طبیعت، آشنایی با حیوانات، مکان‌های تاریخی و… می‌توان از متاورس استفاده کرد.

کاربرد متاورس در گردشگری

همان‌طور که گفتیم کاربرد متاورس برای آشنا شدن افراد با مکان‌های مختلف بسیار جالب و جذاب است. درصورتی‌که شما نتوانید به‌آسانی از جایی به‌جای دیگر بروید ولی قصد بازدید از آنجا را داشته باشید می‌توانید از دنیای متاورس استفاده کنید. شما می‌توانید به شهرهای مختلف موجود در فضای متاورس سفر کنید، مکان‌های مختلف را ببینید و با هرکسی که بخواهید تعامل داشته باشید. باتوجه‌به این موارد است که متاورس در بین افراد مختلف و شرکت‌های متنوعی طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است.

فروش املاک در متاورس

در فضای متاورس می‌توان از بخش‌های متنوعی استفاده کرد که یکی از آنها املاک است. مشاورین املاک و یا شرکت‌های بزرگ ساختمانی می‌توانند برای مشتریانشان ماکت‌های مجازی تهیه کنند. با استفاده از ماکت‌های مجازی مشتریان و صاحبان املاک می‌توانند با پروژه‌ها آشنا شوند و شکل نهایی ملک خود را مشاهده کنند. در بخش‌هایی دیگر فروشندگان ملک می‌توانند به این طریق فضای ساختمانی را به مشتریان نشان دهند تا درصورتی‌که مشتری علاقه‌ای به خرید پیدا کرد آنها را به فروش برسانند.

نظامی و ارتشی

یکی دیگر از کاربردهایی که دنیای متاورس دارد آشنایی افراد با فضای ارتشی و نظامی است. نظامیان می‌توانند به این طریق به‌راحتی افراد را محک بزنند و آن‌ها را در فضاهای مجازی جنگی قرار دهند. فضای متاورس به‌اندازه‌ای جذاب شبیه‌سازی می‌شود که ممکن است افرادی که درون آن قرار می‌گیرند حتی فراموش کنند که در واقعیت نیستند.

متاورس در آینده

باوجوداینکه امروزه در بخش‌های مختلفی از متاورس استفاده می‌شود اما باید گفت این تکنولوژی جز تکنولوژی‌های جدید و نوپا به‌حساب می‌آید. باتوجه‌به این موضوع شاید انسان‌ها هنوز از کمتر از 10% دنیای متاورس استفاده کنند و به آن پی برده باشند. فضای متاورس بسیار عظیم و وسیع است.

همان‌طور که گفتیم، مایکروسافت، متا و سونی علاقه و توجه بسیار زیادی به متاورس دارند و به همین در تلاش هستند که از آن بیشتر استفاده کنند. متاورس آینده تکنولوژی را تغییر می‌دهد و وجهه جدید و جذابی به تکنولوژی‌های آینده می‌بخشد.

متاورس و اینترنت

به عقیده مارک زاکربرگ یکی از افراد مشهور در دنیای تکنولوژی متاورس و اینترنت در کنار یکدیگر هستند و به‌نوعی متاورس جز جدید اینترنت به‌حساب می‌آید. در واقع متاورس بدون اینترنت کار نمی‌کند. از متاورس می‌توان به‌عنوان یک زمین‌بازی آنلاین استفاده کرد که بسیار قابلیت‌های متنوعی دارد. کاربردهای موجود در متاورس مانند اینترنت است و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را جدا از یکدیگر دانست.

دنیای متاورس
دنیای متاورس

باتوجه‌به تمام مواردی که گفتیم باید بدانید که دنیای متاورس چقدر جذاب و هیجان‌انگیز است. کاربردهای متنوعی که متاورس دارد باعث جلب‌توجه شرکت‌های معروف شده است تا بیش‌ازپیش به این بخش توجه کنند.

متاورس به‌تازگی مورداستفاده قرار گرفته است و همچنان قابلیت ارتقا و پیشرفت دارد. برای اینکه با این فضا بیشتر آشنا شوید می‌توانیم به پارک‌هایی اشاره کنیم که از صنعت سینما سه‌بعدی یا دوبعدی استفاده می‌کنند. متاورس به‌نوعی شبیه‌ساز مجازی است که کاربران برای استفاده از آن بسیار مشتاق هستند.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید