پرش لینک ها

مشاغل طراحی گرافیک برای کسب در آمد

مشاغل طراحی گرافیک برای کسب در آمد

مشاغل طراحی گرافیک یکی از مشاغل امروزی و به‌روز در دنیا است. اگر بخواهید به اطرافتان نگاه کنید شاهد این موضوع خواهید بود. درگذشته نیز مشاغل زیرمجموعه طراحی مانند دیوارنویسی و طراحی پرچم رایج بوده است. طراحی گرافیک یک شغل بسیار جذاب و پردرآمد است و این مهارت شما است که جایگاه شما را تعیین می‌کند.

طراحی امروزه به حالت پیشرفته‌تری درآمده و جنبه‌های مشابه اما پیشرفته‌تری با نقاشی بر روی دیوارها دارد. ازآنجایی‌که میزان توانایی و تخصص در طراح بسیار اهمیت دارد بنابراین هرچقدر که شما در این شغل تلاش بیشتری داشته باشید پیشرفت کاری و مالی بیشتری نیز خواهید داشت. طراحی گرافیک محدود به یک شغل خاص نیست و تعداد زیادی از زیر مشاغل برای حوزه گرافیک وجود دارد.

مشاغل طراحی گرافیک
مشاغل طراحی گرافیک

مشاغل طراحی گرافیک

یکی از مزیت‌های مهم برای کسب در آمد از طریق مشاغل طراحی گرافیک به این صورت است که این مشاغل هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری قابل انجام‌دادن است. مشاغل مختلف طراحی گرافیک با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌شود. مشاغل معروف برای طراحی گرافیک،

  • طراحی وب‌سایت
  • طراحی چندرسانه‌ای
  • کارگردان هنری
  • طراحی لوگو و بنر

طراحی وب و کسب در آمد بالا

یکی از مشاغل طراحی گرافیک برای کسب درآمد و کسب مهارت طراحی وب است. برای اینکه در حرفه طراحی وب حرفه‌ای شوید تا از این طریق بتوانید کسب درآمد کنید لازم است تا دو مهارت را تقویت کنید. مهارت‌های موردنیاز برای طراحی وب در ابتدا مهارت‌های بصری است. مهارت‌های بصری باعث می‌شود تا شما وب‌سایت را به بهترین نحو طراحی کنید.

دررابطه‌با مهارت دوم باید گفت این مهارت مربوط به زبان برنامه‌نویسی است. زبان برنامه‌نویسی مهم‌ترین موضوع برای طراحی و ساخت یک سایت است. طراحی وب به این صورت است که کارفرما یک طرح کلی و درخواستی ارائه می‌کند و این مهارت اصلی طراح وب است که بتواند به بهترین نحو آن موضوعات را گسترش دهد.

طراح گرافیک و تصاویر بصری

یکی دیگر از مشاغل طراحی گرافیک مربوط به بخش بصری با استفاده از برنامه‌های متنوع مانند، فتوشاپ، ایلاستریتور و… است. مشاغل مربوط به این حوزه دررابطه‌با طراحی لوگو، تصویر، بنر، کارت ویزیت و… یا در واقع هر چیزی که در خیابان و فروشگاه‌ها بر روی کاغذ می‌بینید. شغل طراح گرافیک بصری بسیار وسیع است و شما می‌توانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید. یکی از مزیت‌های مهم در این شغل روش غیرحضوری است و شما می‌توانید به‌عنوان یک طراح بدون حضور در مکانی خاص کارهایتان را انجام دهید.

مشاغل طراحی گرافیک
مشاغل طراحی گرافیک

طراح چندرسانه‌ای در مشاغل طراحی گرافیک

شغل طراح چندرسانه‌ای مانند طراحی گرافیک بصری مربوط به تمام چیزهایی است که مشاهده می‌شوند. یکی از تفاوت‌های طراح چندرسانه‌ای با طراحی گرافیک بصری ساده در این موضوع است که همه چیز از حالت تصویر و عکس خارج می‌شود و به حالت انیمیشنی و یا فیلم درمی‌آید. تمامی ویدئوهایی که در تلویزیون و یا در فضای اینترنتی می‌بینید همه آنها توسط این گروه از مشاغل طراحی گرافیک انجام می‌شود.

شغل طراحی چندرسانه‌ای بسیار نامحدود است و همه چیز بستگی به خلاقیت و نوآوری شما دارد. ادیت فیلم و یا حتی ساخت یک انیمیشن یک مهارت و خلاقیت حرفه‌ای است که با آموزش درست و تمرین و تکرار می‌توانید پیشرفت کنید.

 کارگردان هنری در طراحی

کارگردان هنری همان‌طور که نامش مشخص است یک شغل حرفه‌ای است. در این شغل نیازی به ساخت و یا تولید چیزی ندارید و در واقع شما تنها کارفرما به‌حساب می‌آید. مدیریت تمام بخش‌ها و مشاغل طراحی گرافیک توسط این شغل انجام می‌شود. شغل کارگردان هنری با یک کارگردان سینمایی فرق زیادی ندارد. برای اینکه به مرحله کارکردانی برسید نیاز است تا مهارت کافی و به‌اندازه‌ای در هر زمینه‌ای که می‌خواهید مشغول به کار شوید کسب کنید.

درآمد طراحان گرافیک

مشاغل طراحی گرافیک درآمد نسبتاً خوب و حتی بالایی دارند. در شغل طراحی و گرافیک همه چیز بستگی به خود شما دارد. میزان تلاش شما رابطه مستقیمی با پیشرفتتان در شغل دارد. جایگاه شغلی شما در رشته طراحی گرافیک توسط خودتان انتخاب می‌شود و مهم‌ترین مزیت این شغل شیوه فریلنسری است. درصورتی‌که شما نخواهید در یک ارگان و یا شرکت خاصی کار کنید با دردست‌داشتن یک لپ تا یا کامپیوتر به‌راحتی می‌توانید کسب درآمد کنید.

مشاغل مربوط به گرافیک بسیار کاربردی هستند و باتوجه‌به پیشرفت دنیای مجازی و فضای اینترنتی بسیار کاربردی هستند. تمامی سایت‌ها و پوسترها، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و… توسط این قشر طراحی و تدوین می‌شوند. برای اینکه بخواهید میزان درآمد این شغل را بدانید باید گفت در آمد ثابتی ندارد و باتوجه‌به تصمیم شما انتخاب می‌شود. اگر به‌صورت فریلنسر مشغول به این کار شوید می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای مقداری هزینه در نظر بگیرید و با توافق دو طرف یعنی شما به‌عنوان طراح و کارفرما هزینه مربوطه را دریافت کنید.

معرفی شرکت‌های که نیاز به گرافیست دارند

همان‌طور که گفتیم برای مشاغل طراحی گرافیک محدودیت خاصی وجود ندارد و این شغل و کسب درآمد از این شغل نامحدود است. برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به طور تخصصی نیازمند این افراد هستند. از جمله شرکت‌ها و سازمان‌ها،

  • چاپخانه‌ها و کانون‌های مربوط به تبلیغات
  • شرکت‌ها و سازمان‌های طراحی وب‌سایت
  • شرکت‌های مربوط به طراحی اپلیکیشن
  • سازمان‌های دولتی مانند، صداوسیما، بانک و…
  • فروشگاه‌های آنلاین و یا فیزیکی
  • دفاتر آگهی و روزنامه
مشاغل طراحی گرافیک
مشاغل طراحی گرافیک

همان‌طور که گفتیم اگر قصد کسب درآمد از طریق تکنولوژی و فضای اینترنتی دارید مشاغل طراحی گرافیک یکی از بهترین گزینه‌های است. طراحان گرافیک ذوق و سلیقه بسیار زیادی دارند و به بهترین نحو درخواست شما کارفرما را اجرا خواهند کرد. کسب مهارت در این زمینه نامحدود است و هرچه بیشتر زمان بگذارید مهارت بیشتری کسب می‌کنید. شغل طراحی گرافیک ترکیبی از ذوق و هنر شما به‌عنوان طراح و ترکیب کردن رنگ‌ها است و تصاویر است.

درآمد این شغل به نسبت خوب است و شما نگرانی ای از بابت کسب در آمد نخواهید داشت. همه چیز در شغل طراحی گرافیک به خود شما به‌عنوان طراح بستگی دارد و این شما هستید که صفر تا صد کار را در دست خواهید داشت. حرفه طراحی گرافیک یکی از مشاغل بسیار جذاب و پرهیجان است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید