پرش لینک ها

کسب درآمد از طریق فریلنسری و مراحل مختلف فریلنسر شدن

کسب درآمد از طریق فریلنسری و مراحل مختلف فریلنسر شدن

کسب درآمد از طریق فریلنسری واژه‌ای است که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد. فریلنسری باتوجه‌به معنایی که دارد کاربرد مشخصی دارد. فریلنسری به معنای کار آزاد و یا مشاغل آزاد است. فریلنسرها معمولاً تحت‌فشار شرکت و یا ارگان خاصی نیستند و به‌صورت آزادانه مشغول به کار هستند. یکی از مشاغلی که امروزه طرف‌دار بسیار زیادی پیدا کرده است مشاغل تحت عنوان فریلنسری است. فریلنسرها زمان به خصوصی برای کارکردن ندارند.

یکی از مشاغل فریلنسری مشاغل طراحی گرافیک است. مشاغل طراحی به این صورت‌اند که شمار پروژه‌ای را طبق توافق با کارفرما دریافت می‌کنید. بعد از دریافت پروژه و توافق می‌توانید طبق تایم کاری آزادانه خود آن پروژه را به اتمام برسانید. مسئله مهمی که وجود دارد این است که فریلنسری چیست و در واقع چگونه می‌توان از طریق فریلنسری درآمد کسب کرد.

کسب درآمد از طریق فریلنسری
کسب درآمد از طریق فریلنسری

کسب درآمد از طریق فریلنسری؛ فریلنسری چه معنایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین معنای فریلنسری کار آزاد و یا مشاغل آزاد است. اگر بخواهیم به گذشته برگریم این لغت در زمانی به نام آیوانهو استفاده شده است. این لغت در آن زمان برای افرادی که به‌عنوان مزدور در قرون‌وسطی زندگی می‌کردند بازمی‌گردد. مزدوران دوران قرون‌وسطی هیچ‌گونه تعهدی نسبت به اشراف‌زاده‌ها و یا افراد حکومت نداشتند.

در نهایت انگلیسی‌زبانان از این لغت با عنوان فریلنس استفاده کردند و آن را وارد لغت‌نامه کردند. کسب درآمد از طریق فریلنسری نیز به بعد آزادانه و بی‌قید بودن این شغل اشاره دارد. یکی از ویژگی‌های مهمی که شغل فریلنسری دارد این است که این شغل سرشار از ایده و خلاقیت است. درصورتی‌که وارد دنیای فریلنس شوید حتی به‌عنوان یک شاغل مبتدی می‌توانید تمام حرفه خود را به نمایش بگذارید.

برای کسب درآمد از طریق فریلنسری حرفه خود را مشخص کنید

درصورتی‌که شما قصد داشته باشید به‌صورت فریلنسر درآمد کسب کنید لازم است تا وارد حرفه‌ای خاص شوید. مشاغل بسیار زیادی برای فریلنسری وجود دارد و این به دلیل پیشرفت دنیای تکنولوژی است. در ابتدای کار باید هدفتان را مشخص کنید. انتخاب کردن یک هدف می‌تواند مسیر شما را برای کسب درآمد از طریق فریلنسری مشخص می‌کند.

انتخاب هدف در پیشرفت شغلی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف فریلنسری ثبت‌نام و شروع به کار کنید. حرفه‌ای بودن در مشاغل دورکار و یا آزاد حرف اول را می‌زند. هرچقدر شما تمرکز بیشتری بر کارتان داشته باشید نتیجه کارتان بهتر خواهد بود و حرفه‌ای‌تر شناخته می‌شوید.

تعیین رزومه درست و پروفایل حرفه‌ای

یکی دیگر از مسائل مهم برای کسب درآمد از طریق فریلنسری این است که شما رزومه حرفه‌ای داشته باشید. رزومه در واقع اشاره به تمام‌کارهایی که شما کرده‌اید دارد. تنظیم کردن یک پروفایل مناسب برای نشان‌دادن مهارت‌های شما بسیار، بسیار مهم است. رزومه می‌تواند اولین برخورد شما با کارفرما باشد. باتوجه‌به این موضوع لازم است تا در تنظیم رزومه دقت کافی داشته باشید.

درصورتی‌که شما فردی مبتدی در این کار هستید لازم است تا پروفایل خود را دقیق‌تر کامل کنید. ازآنجایی‌که شما به‌عنوان یک فرد مبتدی نمونه کار زیادی ندارید به همین دلیل لازم است تا به بهترین نحو مهارت‌هایتان را در رزومه وارد کنید.

انتخاب پروژه و شروع به کار

کسب درآمد از طریق فریلنسری در این مرحله شروع می‌شود. در این مرحله لازم است تا پروژه ها را انتخاب کرده و درخواست خود را به کارفرما بفرستید. در این مرحله لازم است تا شما قیمتی را برای انجام‌دادن پروژه تعیین کنید. بعد از اینکه هم شما و هم کارفرما بر سر قیمت و زمان تحویل پروژه توافق کردید می‌توانید کارتان را شروع کنید.

در این مرحله همه چیز به خود شما بستگی دارد. به‌کاربردن مهارت‌هایتان در این مرحله لازم است. در نظر داشته باشید باوجوداینکه کارفرما به‌صورت حضوری بر کار شما نظارت ندارد اما شما خودتان کارفرمای خودتان هستید.

کسب درآمد از طریق فریلنسری
کسب درآمد از طریق فریلنسری

دریافت پول و درخواست نظرسنجی

در این مرحله شما به‌صورت حرفه‌ای پروژه را تکمیل کرده‌اید. بعد از اتمام پروژه آن را به کارفرما ارسال کرده و هزینه موردنظر را دریافت کنید. توجه کنید که همیشه برای انجام پروژه قیمت معقولی در نظر بگیرید. افراد متخصص معمولاً باتوجه‌به سابقه کاری قیمت بیشتری دریافت می‌کنند.

توجه کنید که کار را به‌گونه‌ای پیش ببرید که علاوه بر کسب درآمد از طریق فریلنسری باعث جلب رضایت کارفرما نیز شوید. درصورتی‌که در سایت‌های فریلنس ثبت‌نام کرده‌اید از کارفرما درخواست کنید تا در قسمت نظرسنجی نظرشان را برای شما قرار دهند. نظرسنجی می‌تواند در کارهای بعدی برای شما نوعی اعتبارسنجی به‌حساب بیاید.

میزان درآمد از فریلنسری

همان‌طور که گفتیم کسب درآمد از فریلنسری قیمت خاصی ندارد. شما می‌توانید باتوجه‌به سختی یک پروژه و عوامل مختلف قیمت مورد نظرتان را تعیین کنید قیمت‌ها باتوجه‌به تائبید شما و کارفرما قابلیت تغییر دارند. درصورتی‌که شما قیمتی بیشتر از حد معمول انتخاب کنید ممکن است کارفرما آن را قبول نکند.

عوامل تأثیرگذار در دریافت هزینه

عوامل مختلفی در قیمت پروژه‌ها تأثیرگذار هستند، مانند،

زمان تحویل پروژه: همان‌طور که گفتیم مسائل مختلفی در تعیین قیمت وجود دارد. یکی از مسائل مهم برای کسب درآمد از طریق فریلنسری این موضوع است. زمان تحویل پروژه باتوجه‌به توافق شما با کارفرما تعیین می‌شود.

زمان موردنظر به‌خصوص در پروژه‌های ویدئویی: پروژه‌های ویدئویی مانند انیمیشنی زمان اهمیت زیادی دارد. باتوجه‌به این موضوع هزینه دریافتی از یک ویدئوی یک‌دقیقه‌ای صدهزار تومان است و به نسبت افزایش زمان قیمت نیز تغییر می‌کند.

کیفیت کار: در نهایت موضوع مورد اهمیت کیفیت کار است. درصورتی‌که کار شما کیفیت لازم را نداشته باشد ممکن است کارفرما آن را تأیید نکند. باتوجه‌به این موضوع هزینه دریافتی تغییر می‌کند.

کسب درآمد از طریق فریلنسری
کسب درآمد از طریق فریلنسری

شما می‌توانید با استفاده از مشاغل دورکاری کسب درآمد کنید. فریلنسری مشاغل دورکاری به‌حساب می‌آیند. کسب درآمد از طریق فریلنسری کار سختی نیست اما نیازمند کسب مهارت است. درصورتی‌که شما مهارت‌هایتان را افزایش دهید درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

مشاغل آزاد یا فریلنسری مراحل مختلفی دارند. شما باتوجه‌به مراحل مختلف می‌توانید در شغل خود حرفه‌ای شوید و در نهایت رزومه کاری فوق‌العاده‌ای داشته باشید. برای دریافت هزینه نیز عوامل مختلفی وجود دارد و معمولاً تمامی آنها به خود شما بستگی دارد. سایت‌های مختلفی برای مشاغل فریلنسری وجود دارند. ثبت‌نام در سایت‌های مختلف فریلنسری می‌تواند راه آسانی برای آشنایی شما با کارفرمایان و آشنایی کارفرمایان با شما باشد.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید