پرش لینک ها
بانس ریت سایت

6 عامل تأثیرگذار در بانس ریت سایت

6 عامل تأثیرگذار در بانس ریت سایت

آیا تابه‌حال دررابطه‌با اصطلاح بانس ریت سایت چیزی شنیده‌اید و می‌دانید چه کاربردی دارد. بانس ریت به معنای نرخ پرش است که معمولاً در کنار اصطلاح سئو این واژه نیز استفاده می‌شود. بانس ریت آن دسته از افرادی هستند که به‌عنوان بازدیدکننده وارد سایت می‌شوند و بدون اینکه از صفحه شما به صفحه دیگری بروند از سایت خارج می‌شوند.

یکی از مسائلی که اهمیت دارد این است که هرچقدر بازدیدکنندگان زمان بیشتری در سایت شما وقت بگذرانند این موضوع هیچ تأثیری در نرخ پرش ندارد. برای اینکه با اصطلاح بانس ریت بیشتر آشنا شوید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

بانس ریت سایت
بانس ریت سایت

بانس ریت سایت چیست؟

بانس ریت از جمله اصطلاحات مهم دررابطه‌با دنیای دیجیتال مارکتینگ است. همان‌طور که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ یک نوع از بازاریابی است و در حیطه دیجیتالی کاربرد دارد. مهم‌ترین برداشتی که از نرخ پرش می‌توان دریافت اشاره این واژه به میزان ترافیک ورودی سایت است. نرخ پرش با استفاده از اعداد نشان داده می‌شود و به‌نوعی یک روش آماری از نتایج سایت است. مهم‌ترین آماری که توسط بانس ریت مورد بررسی قرار می‌گیرد عدم فعالیت مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت است.

در این روش برای اینکه بانس ریت سایت محاسبه شود نیازی به اقدام بازدیدکنندگان برای کلیک کردن یا واردشدن به بخش‌های مختلف نیست. تنها چیزی که در بانس ریت مورد بررسی قرار می‌گیرد ورود بازدیدکننده به سایت و خروج آن از سایت است.

یکی از معایبی که در این روش لازم است تا بررسی شود عدم علاقه بازدید کنند که برای استفاده از سایت و رفع نیاز او است. در واقع بازدیدکنندگانی که وارد یک سایتی می‌شوند و در آن سایت هیچ کاری انجام نمی‌دهند و حتی با مطالعه سایت نیز چیزی کسب نمی‌کنند در نتیجه بانس ریت انجام داده‌اند.

برای محاسبه بانس ریت چه باید کرد؟

یکی از روش‌های بسیار کارآمد در خصوص بانس ریت سایت استفاده از گوگل آنالیتیکس است. برای بررسی میزان نرخ پرش یک سایت لازم است تا یا از گوگل آنالیتیکس استفاده شود و یا با محاسبه تمام نشست‌های هر صفحه را تقسیم بر نشست‌های کلی‌ سایت کرده تا میزان نرخ پرش را به دست آورید.

یکی از مسائلی که در خصوص بانس ریت وجود دارد این است که باوجود خروج زودهنگام مخاطبان و بازدیدکنندگان از سایت این موضوع دلیل بر ضعیف بودن عملکرد وب‌سایت شما و یا ناراضی بودن از سایت شما نیست. هزاران دلیل برای عدم رضایت بازدیدکنندگان وجود دارد و همین ممکن است باعث بالارفتن میزان بانس ریت شود.

به‌طورکلی دو عامل مهم دررابطه‌با بانس ریت وجود دارد،

  1. بانس ریت و سئو
  2. بانس ریت و تجربه کاربر
  3. تولید محتوای حرفه‌ای
  4. لینک‌سازی جذاب
  5. عنوان مرتبط
  6. بانس ریت و ریسپانسیو

سئو سایت و بانس ریت

همان‌طور که می‌دانید گوگل با استفاده از ربات‌هایی که دارد سایت‌های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. سئو یکی از مسائلی است که باعث بهبود سایت شما می‌شود و درنظرداشتن این روش برای بالا آوردن روند سایت اهمیت زیادی دارد. یکی از مواردی که تحت‌نظر و توجه گوگل قرار می‌گیرد بحث سرعت سایت است. درصورتی‌که سایت شما سرعت خوبی نداشته باشد قطعاً کاربران نیز مانند گوگل از بازدید سایت شما احساس ناخوشایندی خواهند داشت.

بانس ریت سایت
بانس ریت سایت

تجربه کاربر و بانس ریت سایت

همان‌طور که می‌دانید تجربه کاربر در واقع احساس رضایت یا عدم رضایت کاربران دررابطه‌با بازدید سایت شما است. مهم‌ترین مسئله‌ای که در خصوص بررسی مسائل توسط گوگل وجود دارد این جلب رضایت مخاطبان و کاربران است. دررابطه‌با این مسئله باید روش‌های مختلفی که در خصوص افزایش میزان رضایت در خصوص تجربه کاربر وجود دارد را رعایت کنید.

همان‌طور که گفتیم بانس ریت در واقع به ورود و خروج کاربر بدون هیچ‌گونه عملی گفته می‌شود و به همین دلیل هم لازم است تا تجربه کاربری در نظر گرفته شود. هنگامی که شما پلن‌های مختلف در خصوص ارتقا رضایت مخاطب را جذب کنید مطمئناً این موضوع تأثیری بر بانس ریت دارد.

تولید محتوای جذاب و بانس ریت

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در خصوص بانس ریت سایت تولید محتوای حرفه‌ای است. همان‌طور که گفتیم سئوی محتوایی بسیار مهم است به همین دلیل هم شما باید قوانین مختلف سئو را رعایت کنید تا در نتیجه محتوای شما به‌اندازه‌ای جذاب باشد که آمار بانس ریت شما کاهش پیدا کند.

بانس ریت سایت و لینک‌سازی

همان‌طور که می‌دانید قوانین مختلفی در خصوص لینک‌سازی دست و مناسب برای سایت وجود دارد. لینک‌سازی می‌تواند باعث کاهش بانس ریت شود و با مطالعه محتوای سایت کاربران مشتاق می‌شوند تا بر روی لینک‌های مختلف کلیک کنند. لینک‌سازی یک مسئله مهم در خصوص ایجاد اشتیاق در مخاطب برای گذراندن زمان زیادی در سایت است. توجه داشته باشید که لینک‌سازی نباید به تعداد زیادی در سایت انجام شود.

انتخاب عنوان

یکی از وظایفی که برعهده شما است انتخاب عنوان مناسب و کلمه کلیدی درست است. عنوان می‌تواند به روش‌های مختلف و با استفاده از ترفندهای متنوعی انتخاب شود و باعث جلب‌توجه مشتریان شود. باتوجه‌به این موضوع لازم است تا انتخاب عنوان به‌گونه‌ای باشد که در درجه اول قابل خوانایی و قابل‌فهم باشد و در نهایت قابلیت سرچ داشته باشد.

ریسپانسیو بانس ریت سایت

از جمله مواردی که لازم است تا شما برای کاهش بانس ریت در نظر بگیرید مسئله ریسپانسیو بودن محتوا و سایت است. امروزه باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی انسان‌ها در هرجایی و با استفاده از انواع اقسام وسایل الکترونیکی قابلیت دسترسی به اینترنت را دارند.

یکی از مسائل مهم در خصوص محتوای سایت این است که حتماً ریسپانسیو باشد یعنی شما بتوانید با استفاده از هر وسیله‌ای محتوای سایت را به‌درستی مشاهده کنید. نمایش درست اطلاعات درگوشی، لپ‌تاپ، تبلت و… باید به‌گونه‌ای باشد که شما در هریک از این موارد بتوانید محتوای کلی سایت را مشاهده کنید.

بانس ریت سایت
بانس ریت سایت

بانس ریت سایت اشاره به مشاهده کاربران از سایت بدون انجام‌دادن فعالیت دارد. در واقع هنگامی که افراد به‌عنوان کاربر در جستجوی مسئله‌ای هستند سراغ سایت‌های متنوعی می‌روند که یا به پاسخ می‌رسند و یا پاسخی دریافت نمی‌کنند.

زمانی که یک کاربر وارد سایتی شود و هیچ فعالیتی از جمله کلیک کردن، اشاره به لینک، ورود به بخش‌های مختلف و… نداشته باشد در نتیجه آمار باس ریت افزایش پیدا می‌کند. باتوجه‌به عوامل تأثیرگذار و بااهمیت در خصوص کاهش میزان باس ریت شما می‌توانید نظر مخاطبان را به سایتتان جلب کنید. برای این در مطالعه این‌سایت همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید